Историята на всяка марка

Dodge

Dodge е марката САЩ базирани на автомобили, миниванове и спортни средства , произведени и пуснати на пазара от Chrysler Group LLCв повече от 60 различни страни и територии по целия свят.

Founded as the Dodge Brothers Company in 1900 to supply parts and assemblies for Detroit ‘s growing auto industry , Dodge began making its own complete vehicles in 1915. Основана като Додж Брадърс компанията през 1900 г. за доставка на части и възли за автомобилната индустрия в Детройт „, Dodge започва да прави свои собствени комплектовани превозни средства през 1915 година. The brand was sold to Chrysler Corporation in 1928, passed through the short-lived DaimlerChrysler merger of 1998–2007 as part of the Chrysler Group, was a part of Chrysler LLC owned by Cerberus Capital Management , a private equity investment firm, and is now a part of the Chrysler Group LLC which has an alliance with Fiat . Марката беше продадена на Chrysler Corporation през 1928 г., преминал през мимолетен DaimlerChrysler сливането на 1998-2007 като част от Chrysler Group, е част от Chrysler LLC, собственост на Cerberus Capital Management , частен капитал за инвестиционен посредник,, и сега е част от Chrysler Group LLC, която има алианс с Fiat . Fiat has plans to evolve many Dodge, Chrysler, and Jeep existing platforms and products into Fiat-Chrysler co-developed vehicles. [ 1 ] [ 2 ] Fiat планира да се развива много Dodge, Chrysler и Jeep съществуващи платформи и продукти в Fiat-Chrysler, разработен съвместно превозни средства [1 ] [2 ]

 

История

 Основаване и ранните години

1915 Dodge Brothers Model 30-35 touring car 1915 Dodge Brothers Модел 30-35 туристически автомобили

Dodge Brothers delivery trucks, Salt Lake City , 1920 Dodge Brothers доставка камиони, Солт Лейк Сити 1920 г.

After the founding of the Dodge Brothers Company by Horace and John Dodge in 1900, the Detroit-based company quickly found work producing precision engine and chassis components for the city’s burgeoning number of automobile firms. След основаването на Додж Брадърс компанията от Хорас и Джон Dodge през 1900 г., в Детройт компания, бързо намери работа за производство на прецизни двигателя и шасито компоненти за процъфтяващата брой на града на автомобилни фирми. Chief among these customers were the established Olds Motor Vehicle Company and the then-new Ford Motor Company . Главен сред тези клиенти са били установените Olds Motor Company на превозни средства и след това новият Ford Motor Company. Dodge Brothers enjoyed much success in this field, but the brothers’ growing wish to build complete vehicles was exemplified by John Dodge’s 1913 exclamation that he was „tired of being carried around in Henry Ford ‘s vest pocket.“ Додж Брадърс радва на много успехи в тази област, но братята „нарастващото желание за изграждане на комплектовани превозни средства е примерът от 1913 удивителен Джон Dodge, че той е“ уморен да се извършват около джоб на жилетка в „Хенри Форд „“ . “

By 1914, Horace had found a solution by creating the new four-cylinder Dodge Model 30 . До 1914 г. Хорас са намерили решение чрез създаване на новия четири-цилиндров Dodge Модел 30 . Marketed as a slightly more upscale competitor to the ubiquitous Ford Model T , it pioneered or made standard many features later taken for granted: all-steel body construction (the vast majority of cars worldwide still used wood-framing under steel panels, though Stoneleigh and BSA used steel bodies as early as 1911); [ 3 ] 12-volt electrical system (6-volt systems would remain the norm until the 1950s); 35 horsepower [ 4 ] (verses the Model T’s 20), and sliding-gear transmission (the best-selling Model T would retain an antiquated planetary design until its demise in 1927). , Пуснати на пазара като малко по-луксозна конкурент на вездесъщите Ford Model T, пионер или стандартни много функции, по-късно вземат за даденост: всички стомана тялото строителство (по-голямата част на автомобили в световен мащаб все още се използва дърво рамкиране под стоманени панели , въпреки че Stoneleigh BSA използва стомана органи още през 1911 г.); [3] 12-волтов електрически система (6-волтов системи ще остане в норма до 1950); 35 конски сили [4] (стихове на Модел 20 Т), и плъзгащи-предавка трансмисия (най-продавания модел Т, ще запази остарели планетарен дизайн до смъртта си през 1927 г.). As a result of this, and the brothers’ well-earned reputation for quality through the parts they made for other successful vehicles, Dodge Brothers cars were ranked at second place for US sales as early as 1916. В резултат на това, и добре заслужена репутация на братята „за качество чрез частите, които те направиха за други успешни превозни средства, автомобили на Dodge Brothers бяха класирани на второ място за продажби в САЩ още като 1916. That same year, Henry Ford decided to stop paying stock dividends to finance the construction of his new River Rouge complex . Същата година, Хенри Форд се реши да спре изплащането на дивиденти за запас, за да финансира изграждането на новия си комплекс на река Руж. This led the Dodges to file suit to protect their annual stock earnings of approximately one million dollars; [ 5 ] this led Ford to buy out his shareholders, and the Dodges were paid some US$25 million. [ 6 ] Това доведе отбягвания да заведат дело, за да защитят своите годишни приходи запас от приблизително един милион долара [ 5 ]. Това доведе Форд да купуват акционерите си, и отбягвания са били платени около $ 25 милиона [ 6]

Also in 1916, Dodge Brothers vehicles won acclaim for durability while in service with the US Army’s Pancho Villa Expedition into Mexico . [ 7 ] One notable instance was in May when the 6th Infantry received a reported sighting of Julio Cardenas, one of Villa’s most trusted subordinates. Също така през 1916, Dodge Brothers превозни средства спечели признание за издръжливост, докато в услуга на американската армия Панчо Вила експедиция в Мексико . [7] Един забележителен например беше през май, когато на 6-ти пехотен получи един докладвани локализиране на Хулио Cardenas, един от Вила на най-доверените подчинени. Lt. George S. Patton led ten soldiers and two civilian guides in three Dodge Model 30 touring cars to conduct a raid at a ranch house in San Miguelito, Sonora . Лейтенант Джордж С. Патън доведе десет войници и двама цивилни водачи в три Модел Dodge 30 турнета коли, за да извърши нападение в къща в ранчо в Сан Miguelito, Сонора . During the ensuing firefight the party killed three men, of whom one was identified as Cardenas. По време на последвалата престрелка партията убил трима мъже, единият от които бе идентифициран като Карденас. Patton’s men tied the bodies to the hoods of the Dodges, returning to headquarters in Dublán and an excited reception from US newspapermen. Патън изравни органите на качулките на отбягвания, връщайки се към централата в Dublán и възбудено прием от САЩ newspapermen.

 

Смъртта на братята Додж

 

1927 Dodge Brothers Series 124 sedan 1927 Dodge Brothers серията 124 седан

Dodge Brothers cars continued to rank second place in American sales in 1920. Dodge Brothers автомобили продължават да се класира на второ място в американските продажби през 1920 година. But that year, tragedy struck as John Dodge was felled by pneumonia in January. [ 8 ] His brother Horace then died of cirrhosis in December of the same year (reportedly out of grief at the loss of his brother, with whom he was very close). [ 9 ] The Dodge Brothers company passed into the hands of the brothers’ widows, who promoted long-time employee Frederick Haynes to the company presidency. Но тази година, трагедия удари като Джон Dodge беше повален от пневмония през януари. [8] Неговият брат Хорас след това умира от цироза през декември на същата година (Съобщава от скръб по загубата на неговия брат, с когото той е много близо ). [9] Додж Брадърс компанията премина в ръцете на вдовиците на братята, който насърчава дълго време служител Фредерик Хейнс президентството на компанията. During this time, the Model 30 was evolved to become the new Series 116 (though it retained the same basic construction and engineering features). През това време, модел 30 се развива, за да се превърне в новата серия 116 (макар че запазва същите основни строителни и инженерни функции).

Dodge Brothers emerged as a leading builder of light trucks. Додж Брадърс „се очертава като водещ строител на леки камиони. They also entered into an agreement whereby they marketed trucks built by Graham Brothers of Evansville, Indiana. Те също влезе в споразумение, по силата пускането на пазара на камиони, построен от Греъм Brothers Evansville, Индиана. The three Graham brothers would later produce Graham-Paige and Graham automobiles. Трите Греъм братя-късно ще произвежда Греъм-Paige и Греъм автомобили.

Stagnation in development was becoming apparent, however, and the public responded by dropping Dodge Brothers to fifth place in the industry by 1925. Стагнация в развитието стават очевидни, но и на обществото отговори от отпадане Dodge Brothers до пето място в индустрията от 1925. That year, the Dodge Brothers company was sold by the widows to the well-known investment group Dillon, Read & Co. for no less than US$146 million (at the time, the largest cash transaction in history). Тази година, Додж Брадърс компанията бе продадена от вдовиците на добре известната инвестиционна група Дилън, Read & Ко за не по-малко от САЩ $ 146 милиона (по това време, най-голямата транзакция на пари в брой в историята) .

Dillon, Read & Co. offered non-voting stock on the market in the new Dodge Brothers, Inc., firm, and along with the sale of bonds was able to raise $160 million, reaping a $14 million (net) profit. Дилън, Read & Ко предлага без право на глас запаси на пазара през новия Dodge Brothers, Inc, фирмата, и заедно с продажбата на облигации е в състояние да събере 160 млн. долара, жъне $ 14 млн. (нетна) печалба. All voting stock was retained by Dillon, Read. Всички гласуване фонд се запазва от Дилън, прочетен. Frederick Haynes remained as company head until EG Wilmer was named board chairman in November, 1926. Фредерик Хейнс остана като компания главата, докато EG Уилмър е бил председател на борда през ноември 1926. Wilmer was a banker with no auto experience and Haynes remained as president. Уилмър е банкер, с опит не автоматично и Хейнс са останали като президент. Changes to the car, save for superficial things like trim levels and colors, remained minimal until 1927, when the new Senior six-cylinder line was introduced. Промени в колата, с изключение на повърхностни неща като нива на оборудване и цветове, остава минимално до 1927 г., когато на новия старши шест цилиндъра линия е въведена. The former four-cylinder line was kept on, but renamed the Fast Four line until it was dropped in favor of two lighter six-cylinder models (the Standard Six and Victory Six) for 1928. Бившият четири цилиндъра линия е била държана, но преименуван на Бърза Четири линия, докато тя бе пропуснат в полза на два леки шест-цилиндрови модели ( Standard шеста и Victory Шест) за 1928 г. .

On October 1, 1925, Dodge Brothers, Inc., acquired a 51% interest in Graham Brothers , Inc., for $13 million and the remaining 49% on May 1, 1926. На 1 октомври 1925 г., Dodge Brothers, Inc, придоби 51% лихва в Греъм Brothers, Inc за $ 13 млн., а останалите 49% на 1 май, 1926. The three Graham brothers, Robert, Joseph and Ray, assumed management positions in Dodge Brothers before departing early in 1927. Трите Греъм братя, Робърт, Йосиф и Рей, приема ръководни длъжности в Dodge Brothers преди да отпътува рано през 1927 г..

Despite all this, Dodge Brothers’ sales had already dropped to seventh place in the industry by 1927, and Dillon, Read began looking for someone to take over the company on a more permanent basis. Въпреки всичко това, продажбите на Додж Брадърс „вече е спаднал до седмо място в индустрията до 1927 г. и Дилън, прочетен започнаха да търсят някой, който да поеме дружеството на по-трайна основа. Eventually Dodge was sold to Chrysler Corporation in 1928. В крайна сметка Dodge беше продадена на Chrysler Corporation през 1928 година.

 

Преди войната години

Dodge aimed for the luxury market in this advertisement for the 1933 models. Dodge насочени за луксозния пазар в тази реклама за 1933 модела.

To fit better in the Chrysler Corporation lineup, alongside low-priced Plymouth and medium-priced DeSoto, Dodge’s lineup for early 1930 was trimmed down to a core group of two lines and thirteen models (from three lines and nineteen models just over a year previous). За да се поберат по-добре на Chrysler състав Corporation, заедно с ниските цени на Плимут и средно-цени DeSoto, състав Dodge, за началото на 1930 е подрязана надолу една ядро група на две линии и тринадесет модели (от три линии и деветнайсет модели малко повече от година предишната ). Prices started out just above DeSoto but were somewhat less than top-of-the-line Chrysler , in a small-scale recreation of General Motors’ “step-up” marketing concept. Цени започна точно над DeSoto, но са малко по-малко от върха на най- лайн Chrysler, в малък мащаб отдих на General Motors „стъпка-нагоре“ маркетинговата концепция . (DeSoto and Dodge would swap places in the market for the 1933 model year, Dodge dropping down between Plymouth and DeSoto.) (DeSoto и Dodge ще разменят места на пазара за модел 1933 година, Dodge отпадане между Плимут и DeSoto.)

For 1930, Dodge took another step up by adding a new eight-cylinder line to replace the existing Senior six-cylinder. За 1930 г., Dodge направи още една стъпка от добавяне на нови осем цилиндъра линия, за да замени съществуващите Старши шест-цилиндров. This basic format of a dual line with Six and Eight models continued through 1933, and the cars were gradually streamlined and lengthened in step with prevailing trends of the day. Този основен формат на двойна линия с шест и осем модели продължи през 1933 г., и колите постепенно се опрости и удължени в крак с преобладаващите тенденции на деня. The Dodge Eight was replaced by a larger Dodge DeLuxe Six for 1934 and which was dropped for 1935. Dodge Осем бе заменен от по-голям Dodge DeLuxe Шест, за 1934 г. и която е спаднал за 1935. A long- wheelbase edition of the remaining Six was added for 1936 and would remain a part of the lineup for many years. А дълго междуосие издание на останалите шест е добавен за 1936 г. и ще остане част от състав в продължение на много години.

The Dodge line, along with most of the corporation’s output, was restyled in the so-called “Wind Stream” look for 1935. Dodge линия, заедно с по-голямата част от продукцията на корпорацията, е рестилизирана в така наречения „Wind поток“ гледам за 1935. This was a mild form of streamlining , which saw sales jump remarkably over the previous year (even though Dodge as a whole still dropped to fifth place for the year after two years of holding down fourth). Това е лека форма на рационализиране , което видях на продажби скок забележително през предходната година (въпреки че Dodge като цяло все още падна до пето място за годината, след две години на задържате четвърти).

Dodge D11 Luxury Liner 4-Door Sedan 1939 Dodge D11 луксозен лайнер 4-Door Sedan 1939

Dodge(along with the rest of Chrysler) added safety features such as a smooth, flat dashboard with no protruding knobs, curved in door handles, and padded front-seat backs for the benefit of the rear-seat occupants. [ 10 ] Dodge (заедно с останалата част от Chrysler) добави безопасността функции, като например гладки, плоски табло, без изпъкнали бутони, извити дръжки на вратите, и подплатени гърба на предната седалка, за полза на пътниците на задната седалка. [10].

Another major restyle arrived for the 25th-anniversary 1939 models, which Dodge dubbed the Luxury Liner series. Друг основен restyle пристигна за 25-годишнината 1939 модели, които Dodge наречен серия на луксозен лайнер. These were once again completely redesigned with new bodies for 1940, again in 1941, and a refreshing for 1942. Те отново бяха напълно преработени с нови органи за 1940 г., отново през 1941 г., и освежаващо за 1942. However, just after the 1942 models were introduced, Japan’s attack on Pearl Harbor forced the shutdown of Dodge’s passenger car assembly lines in favor of war production in February 1942. Въпреки това, точно след 1 942 модели бяха въведени, японската атака срещу Пърл Харбър принуди спирането на пътнически Dodge автомобил монтажни линии в полза на войната производство през февруари 1942.

 

Втората световна война

Chrysler was prolific in its production of war materiel from 1942 to 1945, and Dodge in particular was well known to both average citizens and thankful soldiers for their tough military-spec truck models and ambulances like the WC54 . Chrysler е плодовит в производството на военни материали от 1942 до 1945, и Dodge в частност е добре известно, както обикновените граждани, така и благодарен за тяхното трудно военни спецификационен камион модели и линейки , като WC54 войници. Starting with the hastily converted VC series and evolving into the celebrated WC series , Dodge built a strong reputation for itself that readily carried over into civilian models after the war. Започва с набързо превръща VC серия и развиващ се в отпразнува WC серия , Dodge изгради силна репутация за себе си, че лесно пренесени в цивилния модели след войната .

 

Следвоенните години

1946 Dodge Custom – -IMG 0845 1946 Dodge Custom – IMG 0845

1956 Dodge Coronet 1956 Dodge Coronet

1946 Dodge FK6 bus operated by Egged in 1940s 1946 Dodge FK6 автобус, управлявани от Еггед през 1940 г.

Civilian production at Dodge was restarted by late 1945, in time for the 1946 model year . Граждански производство в Dodge беше рестартиран от края на 1945, във времето за 1946 моделна година . The “ seller’s market ” of the early postwar years, brought on by the lack of any new cars throughout the war, meant that every automaker found it easy to sell vehicles regardless of any drawbacks they might have. “ пазар на продавача „от началото на следвоенните години, предизвикани от липсата на нови автомобили по време на войната, означава, че всеки автомобилен производител, за която е установено, лесно да продават превозни средства, независимо от всички недостатъци , които те биха могли да имат. Like almost every other automaker, Dodge sold lightly facelifted revisions of its 1942 design through the 1948 season. Както почти всеки друг автомобилен производител, Dodge продава леко фейслифта на ревизии на дизайна си от 1942 през сезон 1948. As before, these were a single series of six-cylinder models with two trim levels (basic Deluxe or plusher Custom). Както и преди, те са една серия от шест-цилиндрови модели с две нива на оборудване (основно Deluxe или plusher по поръчка).

Styling was not initially Dodge’s strong point during this period, though that began to change by 1953 under the direction of corporate design chief Virgil Exner . Стайлинг първоначално не е силна страна на Dodge през този период, въпреки че започна да се променя до 1953 г. под ръководството на корпоративния дизайн главен Върджил Екснер. At the same time, Dodge also introduced its first V8 engine – the Red Ram Hemi, a smaller version of the original design of the famed Hemi . В същото време, Dodge също представи своя първи V8 двигател – Червения Ram Hemi, по-малка версия на оригиналния проект на известния Hemi . The new 1953 bodies were smaller and based on the Plymouth. Новата 1953 тела са по-малки и въз основа на Плимут. For 1954, sales dropped, the stubby styling not going over well with the public. За 1954 г., спада на продажбите, не е къс и дебел стайлинг ще свърши и с обществеността.

New corporate “Forward Look” styling for 1955 began a new era for Dodge. Нов корпоративен „Напред Look“ стайлинг за 1955 започва една нова ера за Dodge. With steadily upgraded styling and ever-stronger engines every year through 1960, Dodge found a ready market for its products as America discovered the joys of freeway travel. С постоянно модернизирани стайлинг и все по-силни двигатели всяка година през 1960 г., Dodge намери готов пазар за продуктите си, тъй като Америка е открил радостите на магистралата пътуване. This situation improved when Dodge introduced a new line of Dodges called the Dart to do battle against Ford, Chevrolet and Plymouth. Тази ситуация се подобри, когато Dodge представи нова линия от отбягвания, наречен Dart да се бият срещу Ford, Chevrolet и Плимут. The result was that Dodge sales in the middle price class collapsed. Резултатът е, че Dodge продажбите в средния ценови клас се сринаха.

1958 Dodge Coronet Lancer hardtop coupe 1958 Dodge Coronet Lancer хардтоп купе

Dodge entered the compact car field for 1961 with their new Lancer , a variation on Plymouth’s Valiant . Dodge влезе в компактен автомобил поле за 1961 г. с новите си Lancer, вариация на Плимут , Велиънт . Though it was not initially successful, the Dart range that succeeded the Lancer in 1963 would prove to be one of the division’s top sellers for many years. Въпреки че първоначално не е бил успешен, Dart гама, която наследи Lancer през 1963 г. ще се окаже един от най-големите продавачи на дивизията в продължение на много години.

Chrysler did make an ill-advised move to downsize the Dodge and Plymouth full-size lines for 1962, which resulted in a loss of sales. Chrysler се направи прибързан ход, за да направи съкращения, Dodge и Plymouth пълен размер линии за 1962 г., което е довело до загуба на продажбите. However, they turned this around in 1965 by turning those former full-sizes into „new“ mid-size models; Dodge revived the Coronet nameplate in this way and later added a sporty fastback version called the Charger that became both a sales leader and a winner on the NASCAR circuit. Въпреки това, те се обърнаха тази около през 1965 г. чрез завъртане на тези бивши пълен размер в „нови“ модели от среден; Dodge съживи Coronet табелката по този начин и по-късно добавили спортен хечбек версия , наречена зарядно, което стана лидер в продажбите и носител на НАСКАР верига.

Full-size models evolved gradually during this time. В пълен размер модели еволюира постепенно през това време. After Dodge dealers complained about not having a true full-size car in the fall of 1961, the Custom 880 was hurried into production. След Dodge дилъри се оплакват, за да не като на истинска кола в пълен размер есента на 1961 г., избор 880 побърза в производство. The Custom 880 used the 1962 Chrysler Newport body with the 1961 Dodge front end and interior. Потребителски 880 от 1962 Chrysler Нюпорт тяло с края на предната от 1961 г. Dodge и интериор. The 880 continued into 1965, the year a completely new full-size body was put into production, the Polara entered the medium price class and the Monaco was added as the top series. 880 продължава и през 1965 г., годината напълно нов пълен размер орган е пусната в производство , Polara влезе среден ценови клас и Монако е добавен като горната серия . The Polara and Monaco were changed mostly in appearance for the next ten years or so. Polara и Монако са се променили най-вече във външния вид за следващите десет години, или така. Unique “ fuselage “ styling was employed for 1969 through 1973 and then was toned down again for the 1974 to 1977 models. Уникални “ фюзелаж „стайлинг е бил нает за 1969 г. до 1973 г. и след това отново за моделите от 1974 г. до 1977 г. е смекчен .

1967 Dodge Coronet 440 sedan 1967 Dodge Coronet 440 седан

Dodge is well-known today for being a player in the muscle car market of the late 1960s and early 1970s. Dodge е добре известно днес, за да бъде играч в мускула на автомобилния пазар от края на 1960 и началото на 1970. Along with the Charger, models like the Coronet R/T and Super Bee were popular with buyers seeking performance. Заедно със зарядно, модели като Coronet R / T и Super Bee са популярни сред купувачите, търсещи производителност . The pinnacle of this effort was the introduction of the Challenger sports coupe and convertible (Dodge’s entry into the „pony car“ class ) in 1970, which offered everything from mild economy engines up to the wild race-ready Hemi V8 in the same package. Пика на това усилие на въвеждането на Challenger спортните купе и кабриолет влизането на Dodge, за „пони колата“ клас през 1970 г., които предлагат всичко, от леки двигатели икономика нагоре на диви раса-готови Hemi V8 в една и съща опаковка .

In an effort to reach every segment of the market, Dodge even reached a hand across the Pacific to its partner, Mitsubishi Motors , and marketed their subcompact as the Colt to compete with the AMC Gremlin , Chevrolet Vega , and Ford Pinto . В усилията си да достигне до всеки сегмент на пазара, Dodge дори достигна ръка през Тихия океан , за да си партньор, Mitsubishi Motors, и пуснати на пазара компактен си като Колт да се конкурира с AMC Gremlin, Chevrolet Вега , и Ford Pinto. Chrysler would over the years come to rely heavily on their relationship with Mitsubishi. Chrysler през годините идват да разчита изцяло на отношенията им с Mitsubishi.

 

Време на криза

1977 Dodge Diplomat sedan 1977 Dodge Diplomat седан

Everything changed at Dodge (and Chrysler as a whole) when the 1973 oil crisis hit the United States. Всичко се промени в Dodge (и Chrysler като цяло), когато от 1973 г. петролната криза удари САЩ . With the exception of the Colt and certain models of the Dart, Dodge’s lineup was quickly seen as extremely inefficient. С изключение на Колт и някои модели на Dart състав Dodge бързо се разглежда като изключително неефективна. In fairness, this was true of most American automakers at the time, but Chrysler was also not in the best financial shape to do anything about it. В интерес на истината, това е вярно за повечето американски автомобилни компании по това време, но Chrysler също не бе в най-добрите финансови форма, за да направим нещо по въпроса. Consequently, while General Motors and Ford were quick to begin downsizing their largest cars, Chrysler (and Dodge) moved more slowly out of necessity. Следователно, докато General Motors и Ford са бързо да започне съкращаване на техните най-големите автомобили, Chrysler и Dodge се движеше по-бавно от необходимост.

At the very least, Chrysler was able to use some of its other resources. Най-малкото, Chrysler е в състояние да използват някои от другите си ресурси. Borrowing the recently introduced Chrysler Horizon from their European division , Dodge was able to get its new Omni subcompact on the market fairly quickly. Заеми на наскоро въведе Chrysler Хоризонт от техните европейски разделение, Dodge беше в състояние да получи своята нова Omni компактен на пазара доста бързо . At the same time, they increased the number of models imported from Mitsubishi: first came a smaller Colt (based on Mitsubishi’s Mitsubishi Lancer line), then a revival of the Challenger (though with nothing more than a four-cylinder under the hood, rather than the booming V8s of yore). В същото време, те увеличават броя на моделите, внесени от Mitsubishi: първи дойде една по-малки Colt на Mitsubishi Mitsubishi Lancer линия, след това един възраждане на Challenger (макар и с нищо повече от един милиард четири-цилиндров под капака, по- скоро от бума V8s на някогашните).

Bigger Dodges, though, remained rooted in old habits. Bigger отбягвания, обаче, остава, кореняща се в духа на старите навици. The Dart was replaced by a new Aspen for 1976, and Coronet and Charger were effectively replaced by the Diplomat for 1977, which was actually a fancier Aspen. Dart е заменен с нов Аспен за 1976 г., и Coronet и зарядно са ефективно заменя със Дипломат за 1977 г., която е всъщност по-красиви Аспен. Meanwhile, the huge Monaco (Royal Monaco beginning in 1977 when the mid-sized Coronet was renamed „Monaco“) models hung around through 1977, losing sales every year, until finally being replaced by the St. Междувременно огромния Монако (Royal Монако началото през 1977 г., когато средата размер Coronet е преименувана на „Монако“) модели окачени около през 1977, губят продажби всяка година, докато най-накрая се заменя от „Св. Regis for 1979 following a one-year absence from the big car market. Regis за 1979 след една година отсъствие от големия автомобилен пазар. In a reversal of what happened for 1965, the St. Regis was an upsized Coronet. При обръщане на какво се е случило за 1965 г., „Св. Regis е upsized Coronet. Buyers, understandably, were confused and chose to shop the competition rather than figure out what was going on at Dodge. Купувачите, разбираемо, са объркани и избра да пазаруват на конкуренцията, а не разбера какво става в Dodge.

Everything came to a head in 1979 when Chrysler’s new chairman, Lee Iacocca , requested and received federal loan guarantees from the United States Congress in an effort to save the company from having to file bankruptcy. Всичко дойде до главата през 1979 г., когато новият председател на Chrysler Лий Якока, поиска и получи федерални гаранции за заем от Конгреса на САЩ в усилията си да спаси компанията от налага да подадат заявление за откриване на производство по несъстоятелност. With bailout money in hand, Chrysler quickly set to work on new models that would leave the past behind. С спасяване на пари в страна, Chrysler бързо да настроите да работи по нови модели, които ще остави миналото зад гърба.

 

K-Автомобили и миниванове

1981–82 Aries Special Edition 1981-82 Овен Special Edition

The first fruit of Chrysler’s crash development program was the “ K-Car „, the Dodge version of which was the Dodge Aries . Първият плод на програмата за развитие на Chrysler катастрофа е „K- Car „, версията на Dodge, която е Dodge Овен. This basic and durable front-wheel drive platform spawned a whole range of new models at Dodge during the 1980s, including the groundbreaking Dodge Caravan . Този основен и траен предно задвижване платформа зареди цялата гама от нови модели на Dodge през 1980 г., включително по рода си Dodge Caravan. The Caravan not only helped save Chrysler as a serious high-volume American automaker, but also spawned an entirely new market segment that remains popular today: the minivan . Керванът не само помогнаха спаси Chrysler като сериозен голям обем американски автомобилен производител, но също зареди изцяло нов пазарен сегмент, който остава популярен днес : миниван .

Through the late 1980s and 1990s, Dodge’s designation as the sporty-car division was backed by a succession of high-performance and/or aggressively styled models including the Daytona , mid-sized 600 and several versions of the Lancer . Чрез края на 1980те и 1990те, определянето на Dodge като спортния автомобил разделение е подкрепена от поредица от висока производителност и / или агресивно оформена модели , включително Daytona , среден 600 и няколко версии на Lancer. The Dodge Spirit sedan was well received in numerous markets worldwide. Дух седан на Dodge е добре приет в множество пазари по света . The Omni remained in the line through 1990. Omni остава в линията през 1990 година . Dodge-branded Mitsubishi vehicles were phased out by 1993 with the exception of the Dodge Stealth running through 1996, though Mitsubishi-made engines and electrical components were still widely used in American domestic Chrysler products. Dodge с марката Mitsubishi превозни средства са били поетапно от 1993 г., с изключение на Dodge Stealth, преминаваща през 1996 г., въпреки че Mitsubishi двигатели и електрически компоненти са все още широко използвани в американските вътрешни продукти на Chrysler. In 1992, Dodge moved their performance orientation forward substantially with the Viper , which featured an aluminum V10 engine and composite sports roadster body. През 1992 г., Dodge се премества напред значително работата им ориентация с Viper, който включва алуминиев V10 двигател и композитни спортен роудстър тялото . This was the first step in what was marketed as „The New Dodge“. Това беше първата стъпка в това, което е на пазара като „The New Dodge“. Step two was the new Intrepid sedan, totally different from its boxy Dynasty predecessor. Втора стъпка е новата Intrepid седан, напълно различен от тромаво династия предшественик.

The Intrepid used what Chrysler called “ cab forward “ styling, with the wheels pushed out to the corners of the chassis for maximum passenger space. Intrepid използва, какво Chrysler, наречено „ кабината напред „стил, с колела избута до ъглите на шасито за максимално пътнически пространство. They followed up on this idea in a smaller scale with the Stratus and Neon , both introduced for 1995. Те следват тази идея в по-малък мащаб с Stratus и Neon, както са въведени за 1995 г.. The Neon in particular was a hit, buoyed by a clever marketing campaign and good performance. Neon в частност беше хит, стимулиран от умна маркетингова кампания и добро изпълнение.

 

Cab Forward Design on a 1996 Dodge Stratus Cab Forward дизайн на 1996 Dodge Stratus

 

 

модерната епоха

2006 Dodge Charger SRT8 sedan 2006 Dodge Charger SRT8 седан

In a move that never lived up to the expectations of its driving forces, Chrysler Corporation merged with Daimler-Benz AG in 1998 to form DaimlerChrysler. В ход, който никога не е живял до очакванията на неговите движещи сили, Chrysler Corporation се слива с Daimler-Benz AG през 1998 г., за да формират DaimlerChrysler. Rationalizing Chrysler’s broad lineup was a priority, and Dodge’s sister brand Plymouth was withdrawn from the market. Рационализиране широк състав на Chrysler е приоритет, и сестрата на Dodge марка Плимут бе оттеглена от пазара. With this move, Dodge became DaimlerChrysler’s low-price division as well as its performance division. С този ход, Dodge стана DaimlerChrysler-ниска цена подразделение, както и разделението изпълнение.

The Intrepid, Stratus, and Neon updates of the 1998 to 2000 timeframe were largely complete before Daimler’s presence, and Dodge’s first experience of any platform sharing with the German side of the company was the 2005 Magnum station wagon , introduced as a replacement for the Intrepid. The Intrepid, Stratus, и Neon актуализации на 1998-2000 срокове са до голяма степен пълна преди присъствието на Даймлер, и първи опит Dodge, на всяка платформа за споделяне на немски страна на фирмата на 2005 Magnum станция вагон, въведени като заместител на Intrepid . Featuring Chrysler’s first mainstream rear-wheel drive platform since the 1980s and a revival of the Hemi V8 engine, it was a modest success. С първия основните Chrysler задно задвижване платформа от 1980 г. насам и възраждане на Hemi V8 двигател, той е скромен успех. The Charger was launched in 2006 on the same platform. Зарядното устройство е поставено през 2006 г. на същата платформа.

Further cost savings were explored in the form of an extensive platform-sharing arrangement with Mitsubishi, which spawned the Caliber subcompact as a replacement for the Neon and the Avenger sedan. Допълнителни икономии на разходите бяха разгледани под формата на широка платформа за споделяне на споразумение с Mitsubishi, които обновили Калибър компактен като заместител за Neon и седана Avenger . The rear-drive chassis was then used in early 2008 to build a new Challenger , with styling reminiscent of the original 1970 Challenger. Задно задвижване шаси е след това се използва в началото на 2008 г. да изгради нов Challenger , със стил напомня на оригинала на 1970 Challenger .

In Spring 2007, DaimlerChrysler reached an agreement with Cerberus Capital Management to dump its Chrysler Group subsidiary, of which the Dodge division was a part. През пролетта на 2007 г., DaimlerChrysler постигна споразумение с Cerberus Capital Management , за да зареже филиал Chrysler Group, на която разделянето на Dodge беше част. On June 10, 2009, Italian automaker Fiat formed a partnership with Chrysler in which a „New Chrysler“ was formed and was given the name Chrysler Group LLC, which Dodge remains a part of. На 10 юни 2009 г., италиански автомобилен производител Fiat формира партньорство с Chrysler, в която се е образувала „Нова“ Крайслер „и е дал името на Chrysler Group LLC, която Dodge остава част от.

In response to very high motor fuel prices in Spring 2008, Dodge initiated a purchase incentive guaranteeing the buyer of a new Dodge would have to pay no more than $2.99 per gallon of gasoline for three years. В отговор на много високи цени за моторно гориво през пролетта на 2008 г., Dodge инициира покупка стимул, който да гарантира на купувача на нов Dodge ще трябва да плати не повече от $ 2,99 за галон бензин в продължение на три години. Shortly after the promotion began, the average price of gasoline dropped well below $2.99 per gallon; working in Dodge’s favor. Малко след края на промоцията, средната цена на бензина падна и под $ 2,99 за галон, работещи в полза Dodge.

With the Ram Trucks brand having been created by Chrysler in 2009 for the 2010 model year, Chrysler has since repositioned Dodge much like the former Plymouth brand, discontinued by DaimlerChrysler after the 1999 model year in Canada and the 2001 model year elsewhere. Ram Trucks марка е създадена от Chrysler през 2009 г. за модел 2010 година, Chrysler, тъй като се позиционират отново Dodge много като бивш Плимут марка, прекратено от DaimlerChrysler след модел 1999 година в Канада и 2001 година модел другаде .

 

Dodge Trucks

Over the years, Dodge has become at least as well known for its many truck models as for its prodigious passenger car output. С течение на годините, Dodge се превърна в най-малко, както е добре известно, за много от моделите камион, както и за изумителен изход за леки автомобили. In 2009, trucks were spun off into the Ram brand, named after the brand’s most popular truck, the Dodge Ram . През 2009 г., камиони се е откъснала в Ram марка, името на най-популярните камион на марката Dodge Ram . However, it should be noted that even though the Ram trucks are marketed separately from Dodge cars, Ram President Fred Diaz has stated that „Ram trucks will always and forever be Dodges. Ram will always have the Dodge emblem inside and outside and they will be vinned as a Dodge. We need to continue to market as Ram so Dodge can have a different brand identity: hip, cool, young, energetic. That will not fit the campaign for truck buyers. The two should have distinct themes.“ Въпреки това, той трябва да се отбележи, че макар Рам камиони се продават отделно от автомобили Dodge Ram президент Фред Диас заяви, че „Рам камиони винаги и завинаги ще бъде отбягвания. Ram винаги ще има емблема Dodge отвътре и отвън и те ще бъдат vinned като Dodge Ние трябва да продължи да се пазар като Рам, така Dodge могат да имат различна идентичност на марката:… хип, хладно, млади, енергични Това няма да се побере на кампанията за камион купувачи Двете трябва да има отделни теми „.

 

Автобусче и средни до тежки камиони

1934 Dodge K-34 stake bed truck 1934 Dodge K-34 легло камион залог

Ever since the beginning of its history in 1914, Dodge has offered light truck models. Още от началото на своята история през 1914 г., Dodge предлагат леки модели камион. For the first few years, these were based largely on the existing passenger cars, but eventually gained their own chassis and body designs as the market matured. За първите няколко години, те се основават до голяма степен от съществуващите пътнически автомобили, но в крайна сметка печели собствените си шаси и дизайн на тялото, като падежът на пазара. Light- and medium-duty models were offered first, then a heavy-duty range was added during the 1930s and 1940s. Light-и средносрочен мито модели бяха предложени на първо място, после тежкотоварни гама е добавен през 1930 и 1940.

Following World War II and the successful application of four-wheel drive to the truck line, Dodge introduced a civilian version that it called the Power Wagon . След Втората световна война и успешното прилагане на задвижване на четирите колела на камион линия, Dodge въведе цивилно версия, че го нарича мощност Wagon . At first based almost exactly on the military-type design, variants of the standard truck line were eventually given 4WD and the same “Power Wagon” name. Първоначално се основава почти точно на военно-тип дизайн, варианти на стандарта камион линия в крайна сметка бяха дадени 4WD и същото име „Power Wagon“.

Dodge was among the first to introduce car-like features to its trucks, adding the plush Adventurer package during the 1960s and offering sedan-like space in its Club Cab bodies of the 1970s. Dodge беше сред първите, които въвеждат кола подобни функции, за да си камиони, добавяне на плюшените Adventurer пакет през 1960 и предлагане седан подобни пространство в неговите органи Club Cab на 1970. Declining sales and increased competition during the 1970s eventually forced the company to drop its medium- and heavy-duty models, an arena the company has only recently begun to reenter. Спад в продажбите и увеличаване на конкуренцията през 1970 г. в крайна сметка принудена компанията да падне на средно-и тежкотоварни модели, арена на компанията е едва наскоро започна да въведете отново.

Dodge introduced what they called the „Adult Toys“ line to boost its truck sales in the late 1970s, starting off with the limited edition Lil’ Red Express pickup (featuring, a 360 ci police interceptor engine and visible big rig -style exhaust stacks). Dodge въведе това, което те наричат ​​“играчки за възрастни“ линия, за да увеличи камион продажби в края на 1970, като се започне с лимитирана серия Червения Lil ‘Express пикап (с участието на 360 Ci полицията прехващачи двигател и видим големите стенд стил изпускателната стакове) . Later came the more widely available Warlock . По-късно дойде по-широко достъпна Warlock . Other „Adult Toys“ from Dodge included the Macho Power Wagon and Street Van . Други „играчки за възрастни“ от Dodge включваше Macho Wagonи ул. „ Ван .

As part of a general decline in the commercial vehicle field during the 1970s, Dodge eliminated their LCF Series heavy-duty trucks in 1975, along with the Bighorn and medium-duty D-Series trucks, and affiliated S Series school buses were dropped in 1978. Като част от общия спад в областта на търговските превозни средства през 1970 г., Dodge елиминира техните LCF Серия тежкотоварни камиони през 1975 г., заедно с Bighorn и средни мито D-Series камиони, и филиали S Series автобуси училище са отпаднали през 1978 г. . On the other hand, Dodge produced several thousand pickups for the United States Military under the CUCV program from the late 1970s into the early 1980s. От друга страна, Dodge, произведени няколко хиляди пикапи за САЩ Военен под CUCV програма от края на 1970 в началото на 1980.

1989 Dodge Ram pickup 1989 Dodge Ram пикап

Continuing financial problems meant that even Dodge’s light-duty models – renamed as the Ram Pickup line for 1981 – were carried over with the most minimal of updates until 1993. Продължаващите финансови проблеми означава, че дори и Dodge на лекотоварните модели – преименуван като Ram Pickup линия за 1981 г. – са били пренесени с най-минимални за новости до 1993. Two things helped to revitalize Dodge’s fortunes during this time. Две неща помогнаха да съживи Dodge на съдбата през това време. First was their introduction of Cummins ‘ powerful and reliable B Series turbo- diesel engine as an option for 1989. Първо беше тяхното въвеждане на Cummins мощен и надежден “ Серия Б турбо- дизелов двигател, като опция за 1989 г.. This innovation raised Dodge’s profile among serious truck buyers who needed power for towing or large loads. Това нововъведение повдигнати профил на Dodge, сред камион сериозни купувачи, които имат нужда от мощност за теглене или големи натоварвания. A mid-size Dakota pickup, which later offered a class-exclusive V8 engine, was also an attractive draw. Средата размер Дакота пикап, който по-късно предлага клас изключително V8 двигател, също е привлекателна равенство.

Dodge introduced the Ram’s all-new “big-rig” styling treatment for 1994. Dodge въведе новия Ram „голямата машина“ стайлинг лечение за 1994 г.. Besides its instantly polarizing looks, exposure was also gained by usage of the new truck on the hit TV show Walker, Texas Ranger starring Chuck Norris . Освен незабавно поляризиращ изглежда, експозицията е също така придоби чрез използване на нов камион за хит ТВ шоу Уокър, Тексас Рейнджър участието на Чък Норис . The new Ram also featured a totally new interior with a console box big enough to hold a laptop computer, or ventilation and radio controls that were designed to be easily used even with gloves on. Новият Рам също черта съвсем нов интериор с конзолата кутия, достатъчно голям, за да притежават преносим компютър, или вентилация и радио контроли, които са проектирани да лесно да се използва дори с ръкавици. A V10 engine derived from that used in the Viper sports car was also new, and the previously offered Cummins turbo-diesel remained available. V10 двигател, получени от този, използван в Viper спортен автомобил също е нова, и по-рано, предлагани Cummins турбо-дизел остават на разположение. The smaller Dakota was redesigned in the same vein for 1997, thus giving Dodge trucks a definitive “face” that set them apart from the competition. По-малката Дакота е с нов дизайн в същия дух за 1997 г., като по този начин даде Dodge камиони окончателно „лице“, които ги отдели от конкуренцията.

The Ram was redesigned again for 2002 (the Dakota in 2005), basically as an evolution of the original but now featuring the revival of Chrysler’s legendary Hemi V8 engine. Овена отново е с нов дизайн за 2002 г. (Дакота през 2005 г.), основно като еволюция на оригинала, но сега с участието на възраждането на легендарния V8 Hemi двигател на Chrysler. New medium-duty chassis-cab models were introduced for 2007 (with standard Cummins turbo-diesel power), as a way of gradually getting Dodge back in the business truck market again. Нови средни мито шаси-кабина модели бяха въведени за 2007 г. (със стандартна Cummins турбо-дизел мощност), като начин за постепенно се Dodge отново на пазара на бизнес камион.

For a time during the 1980s, Dodge also imported a line of small pickups from Mitsubishi. За известно време през 1980 г., Dodge също внесли линия на малките пикапи от Mitsubishi. Known as the D50 or (later) the Ram 50 , they were carried on as a stopgap until the Dakota’s sales eventually made the imported trucks irrelevant. Известна като D50 или (по-късно) Ram 50 , те бяха проведени като временна мярка, докато продажбите на Дакота в крайна сметка, внесени камиони без значение. (Ironically, Mitsubishi has more recently purchased Dakota pickups from Dodge and restyled them into their own Raider line for sale in North America.) (По ирония на съдбата, Mitsubishi е по-скоро закупен Дакота пикапи от Dodge и ги рестилизирана в собствената им Raider линия за продажба в Северна Америка.)

 

Vans

Dodge had offered panel delivery models for many years since its founding, but their first purpose-built van model arrived for 1964 with the compact A Series . Dodge са предлагани модели за доставка на панел в продължение на много години от основаването си, но първата им цел вградена ван модел пристигна за 1964 г. с компактен A Series. Based on the Dodge Dart platform and using its proven six-cylinder or V8 engines, the A-series was a strong competitor for both its domestic rivals (from Ford and Chevrolet/ GMC ) and the diminutive Volkswagen Transporter line. Въз основа на платформата на Dodge Dart и с доказаните си шест-цилиндров или V8 двигатели, А-серията беше силен конкурент за вътрешните си съперници (от Форд и Шевролет / GMC) и малкият размер на Volkswagen Transporter линия.

As the market evolved, however, Dodge realized that a bigger and stronger van line would be needed in the future. С развитието на пазара, обаче, Dodge осъзнах, че по-голям и по-силен ван линия ще бъдат необходими в бъдеще. Thus the B Series , introduced for 1971, offered both car-like comfort in its Sportsman passenger line or expansive room for gear and materials in its Tradesman cargo line. Така Серия Б , въведена за 1971, които се предлагат и двете коли като комфорт в своя спортист пътнически линия или експанзивен стая за съоръжения и материали в своята търговец товари линия. A chassis-cab version was also offered, for use with bigger cargo boxes or flatbeds. Шаси-кабина версия беше също се предлагат, за използване с големи кутии товари или flatbeds.

Like the trucks, though, Chrysler’s dire financial straits of the late 1970s precluded any major updates for the vans for many years. Подобно на камиони, макар че тежкото финансово протока края на 1970 г. в Chrysler изключва всяка голяма актуализации за микробуси в продължение на много години. Rebadged as the Ram Van and Ram Wagon for 1981, this venerable design carried on for 33 years with little more than cosmetic updates all the way to 2003. Rebadged като Рам Ван и Рам Wagon за 1981 г., тази вековна дизайн, извършвана в продължение на 33 години с малко повече от козметични актуализации по целия път до 2003.

The DaimlerChrysler merger of 1999 made it possible for Dodge to explore new ideas; hence the European-styled Mercedes-Benz Sprinter line of vans was brought over and given a Dodge styling treatment. DaimlerChrysler сливане на 1999 г. дадоха възможност на Dodge да проучат нови идеи, а оттам и европейски стил на Mercedes-Benz Sprinter линия на микробуси, и като се има предвид Dodge стайлинг лечение. Redesigned for 2006 as a 2007 model, the economical diesel-powered Sprinters have become very popular for city usage among delivery companies like FedEx and UPS in recent years. Нов дизайн за 2006 г. като модел 2007 г., икономичен дизелов Sprinters са станали много популярни за града употреба сред доставка компании като FedEx и UPS през последните години. Because of their fuel efficiency major motorhome manufacturer Thor Motor Coach made several Class C and Class A Motorhomes available on the Dodge Sprinter Chassis including their popular Four Winds Siesta & Chateau Citation product lines. Благодарение на тяхната горивна ефективност, голяма къща на колела производителя Тор Motor Треньорът направи няколко клас C и клас А КЕМПЕРИ на разположение на Dodge Sprinter на шасито, включително популярните им четирите ветрища Siesta & Chateau Citation продуктови линии .

Dodge also offered a cargo version of its best-selling Caravan for many years, at first calling it the Mini Ram Van (a name originally applied to short-wheelbase B-Series Ram Vans) and later dubbing it the Caravan C/V (for “Cargo Van”). Dodge също предлага товари версия на най-продаваната Caravan в продължение на много години, първо като го нарече „Мини Рам Ван (име, първоначално се прилага за късо междуосие B-Series Ram Vans) и по-късно презапис го Caravan C / V (за „Карго Ван“). However, for model year 2011, the Caravan C/V was rebranded as a Ram, called the Ram C/V. Въпреки това, за модел 2011 година, Caravan C / V е пребоядисаха като овен, наречена Ram C / V.

 

Sport Utility превозни средства

Dodge’s first experiments with anything like a sport utility vehicle were seen in the late 1950s with a windowed version of their standard panel truck known as the Town Wagon . Първите експерименти на Dodge с нещо като спорт ютилити превозно средство са били наблюдавани в края на 1950 г. с прозорец версия на техния стандарт панел камион известен като Град Wagon . These were built in the same style through the mid-1960s. Те са били построени в същия стил през средата на 1960-те.

But the division didn’t enter the SUV arena in earnest until 1974, with the purpose-built Ramcharger . Но разделението не влезе в арена на SUV сериозно до 1974 г., с цел вградени Ramcharger . Offering the then-popular open body style and Dodge’s powerful V8 engines, the Ramcharger was a strong competitor for trucks like the Ford Bronco , Chevrolet Blazer and International Harvester Scout II. Предлагането на популярния тогава стил на тялото и мощни двигатели на Dodge, V8, Ramcharger е силен конкурент за товарни автомобили като Ford Bronco, Chevrolet Blazer и International Harvester Scout II.

Once again, though, Dodge was left with outdated products during the 1980s as the market evolved. Отново, обаче, Dodge останах с остарели продукти през 1980, като на пазара са се развили. The Ramcharger hung on through 1993 with only minor updates, but was not replaced along with the rest of the truck line for 1994. Ramcharger висеше през 1993 г. само с малки актуализации, но не е бил заменя заедно с останалата част на камиона линия за 1994 г..

Instead, Dodge tried something new in 1998. Вместо това, Dodge опита нещо ново през 1998 година. Using the mid-sized Dakota pickup’s chassis as a base, they built the four-door Durango SUV with seating for seven people and created a new niche. Използването на шасито средни Дакота пикап като база, те построяват с четири врати Durango SUV с места за седем души и създаде нова ниша . Sized between smaller SUVs (like the Chevrolet Blazer and Ford Explorer ) and larger models (like the Chevrolet Tahoe and Ford Expedition ), Durango was both a bit more and bit less of everything. Чиито размери са между по-малките SUV модели като Chevrolet Blazer и Ford Explorer и по-големи модели като Chevrolet Tahoe и Ford Expedition, Durango е едновременно малко повече и малко по-малко от всичко. The redesigned version for 2004 grew a little bit in every dimension, becoming a full-size SUV (and was thus somewhat less efficient), but was still sized between most of its competitors on either side of the aisle. Нова версия за 2004 г. е нараснал малко във всяко измерение, превръщайки се в пълен размер SUV (и по този начин е малко по-малко ефективни), но е все още големина между повечето от конкурентите му от двете страни на пътеката. For 2011 a new unibody Durango based on the Jeep Grand Cherokee was released. За 2011 г. новите Unibody Durango, на базата на Jeep Grand Cherokee беше освободен. The 2011 Durango shrunk slightly to size comparable to the original model. Durango за 2011 г. се свива леко до размер, сравним с оригиналния модел.

Dodge also imported a version of Mitsubishi’s popular Montero ( Pajero in Japan) as the Raider from 1987 to 1989. Dodge също внасят версия на популярния Montero Mitsubishi Pajero в Япония като Raider 1987-1989.

 

Международните пазари

Dodge vehicles are now available in many countries throughout the world. Dodge превозни средства вече са на разположение в много страни по целия свят.

 Азия

Dodge entered the Japanese market in mid-2007, and re-entered the Chinese market in late 2007. Soueast Motors of China assembles the Caravan for the Chinese market. Dodge навлезе на японския пазар в средата на 2007 г., и внесени отново в китайския пазар в края на 2007 г. Soueast Motors на Китай сглобява Caravan за китайския пазар . Dodge had already been marketing its vehicles in South Korea since 2004, starting with the Dakota. Dodge е вече на пазара своите автомобили в Южна Корея от 2004 г. насам, като се започне с Дакота.

Dodge vehicles have been sold in the Middle East for a considerably longer period of time. Dodge превозни средства са били продадени в Близкия изток за значително по-дълъг период от време.

Австралия

Dodge recently re-entered the Australian market in 2006 after a 30-year absence. Dodge наскоро отново навлезе на австралийския пазар през 2006 г. след 30-годишно отсъствие. Dodge Australia plans to release a new model every six months for the next three years, amid plans to re-ignite the brand’s interest Down Under. Dodge Австралия планира да пусне нов модел на всеки шест месеца за следващите три години, на фона на планове за нов тласък на марката интерес Down Under. The first of such models was the Dodge Caliber, which was well received at the 2006 Melbourne International Motor Show . Първите такива модели на Dodge Caliber, който беше добре приет в 2006 г. Melbourne International Motor Show . The second model to be introduced was the Nitro, with the Avenger and Journey following more recently. Вторият модел, да се въведе, е Nitro, с Avenger и Journey, след по-скоро.

Dodge was never in Australia. Dodge никога не е бил в Австралия. When Chrysler Australia went bust in the late 1970’s, all its facility’s were sold off to Mitsubishi and all Mitsubishi rebadges we then rebadged back as Mitsubishi. Когато Chrysler Австралия фалира в края на 1970-те години, всички съоръжение са били продадени на Mitsubishi и всички Mitsubishi rebadges, ние след това rebadged като Mitsubishi. All „Chrysler“ designed cars were discontinued. Всички „Chrysler“, проектирани коли са били преустановени. Valiant, Centura & Charger were some of the models discontinued. Велиънт, Centura и зарядно са някои от прекрати модели.

 Бразилия

In Brazil, Dodge cars were produced between 1969 and 1981 with the models Dart, Charger, Magnum, LeBaron (all powered by the same 318-cid V8 engine), and the compact 1800/Polara, based on the British Hillman Avenger . В Бразилия, Dodge коли са произведени между 1969 и 1981 г. с моделите Dart, зарядно, Magnum, LeBaron (всички захранва от същия 318-CID V8 двигател), както и компактния 1800/Polara, въз основа на британската Avenger Hillman . The manufacturer was acquired by Volkswagen in 1981. Производителят е придобита от Volkswagen през 1981 година. In 1998 the Dakota pickup started production in a new plant in Campo Largo, Paraná . През 1998 г. започва производство в нов завод в Кампо Ларго, Парана пикап Дакота . It was built there until 2001 with petrol and diesel engines and regular, extended and crew cabs. Тя е построена там до 2001 г. с бензинови и дизелови двигатели, както и редовни, разширени и екипаж кабини. Recently Dodge started sales of the imported pickup Ram 2500. Наскоро Dodge стартира продажбите на внасяните пикап Ram 2500. The model portfolio is being expanded, starting with the Journey crossover for the 2009 model year.

 Канада

In Canada, the Dodge lineup of cars started down the road to elimination along with the Plymouth line when in 1988 the Dodge Dynasty was sold in Canada as the Chrysler Dynasty and sold at both Plymouth and Dodge dealers. Similarly, the new Dodge Intrepid , the Dynasty’s replacement, was sold as the Chrysler Intrepid.

For 2000, the new Neon became the Chrysler Neon. The Chrysler Cirrus and Mitsubishi-built Dodge Avenger were dropped. Dodge trucks, which have been sold at Canadian Plymouth dealers since 1973, continued without change. All Plymouth-Chrysler and Dodge-Chrysler dealers became Chrysler-Dodge-Jeep dealers.

The diluting of the Chrysler name did not go well in Canada, especially as the nameplate had been pushed as a luxury line since the 1930s. For 2003, the revamped Neon appeared in Canada as the Dodge SX 2.0. Since then all new Dodge models have been sold in Canada under the Dodge name.

 Европа

Following Chrysler’s takeover of the British Rootes Group , Simca of France, and Barreiros of Spain, and the resultant establishment of Chrysler Europe in the late 1960s, the Dodge brand was used on light commercial vehicles, most of which were previously branded Commer or Karrier , on pickup and van versions of the Simca 1100 , on the Spanish Dodge Dart , and on heavy trucks built in Spain. The most common of these was the Dodge 50 series , widely used by utility companies and the military, but rarely seen outside the UK, and the Spanish-built heavy-duty 300 series available as 4×2, 6×4, 8×2, and 8×4 rigids, as well as 4×2 semi-trailer tractors. All of these were also sold in selected export markets badged either as Fargo or De Soto .

Following Chrysler Europe’s collapse in 1977, and the sale of their assets to Peugeot , the Chrysler/Dodge British and Spanish factories were quickly passed on to Renault Véhicules Industriels , who gradually re-branded the range of vans and trucks as Renaults through the 1980s. They would eventually drop these products altogether and used the plants to produce engines (in the UK) and „real“ Renault truck models in Spain. Dodge vehicles would not return to the UK until the introduction of the Neon, badged as a Chrysler, in the mid 2000s.

The Dodge marque was reintroduced to Europe on a broad scale in 2006. Currently, the Dodge lineup in Europe consists of the Caliber, Avenger, Viper SRT-10, Nitro and Dodge Journey . However, in 2010 Chrysler pulled the Dodge marque from the UK lineup due to poor sales. [ 11 ]

On June 1, 2011 the Dodge name was dropped from the rest of Europe when it was replaced by the Fiat brand, where Fiat rebadged the Dodge Journey as the Fiat Freemont. However, the Freemont is not available in the Ireland or UK Fiat lineup.

 Мексико

In Mexico , the Hyundai Accent , Hyundai Atos , and Hyundai H100 are branded as „Dodge“ or „Verna by Dodge“, „Atos by Dodge“ and „Dodge H100“ respectively, and sold at Chrysler/Dodge dealers.

 

  • Dodge Brothers emblem ca. 1910, removed from the gate of the Dodge Main plant before its 1981 demolition

  • Dodge Brothers logo used from 1914 to 1927 (seen here on a modern belt buckle)

  • Forward Look corporate logo, shortly used in 1955 through 1962

  • Fratzog, used 1962–1981

  • Red Chrysler Pentastar logo, used 1966–1996

  • The Ram logo, used 1993–2010

  • New Dodge Logo, used 2010 to present

  • Crosshairs and shield logo on the steering wheel of all 2011 models except the Caliber and Nitro

Вашият коментар