Историята на всяка марка

Renault

                                                      

Renault SA е френски автомобилен производител, производството на автомобили, джипове, и в миналото, autorail превозни средства, камиони, трактори, джипове, танкове, както и автобуси / треньори. Съюза му с Nissan я прави четвъртата по големина автомобилна Groupe.заедно с Рено и Нисан са водещи развитие на електрически автомобил сред основните автомобилни компании, инвестира 4 млрд. евро ($ 5,16 млрд.) в осем електрически превозни средства през следващите 3-4 години.Базирана в Boulogne-Billancourt, Renault е собственик на румънския автомобилопроизводител Automobile Dacia и корейския автомобилен производител Renault Samsung Motors.Renault притежава дъщерни дружества RCI Banque (автомобилната финансиране) и Motrio (автомобилни части). Renault Trucks, предварително Renault на вещи Industriels, е част от Volvo Trucks от 2001 г. насам. Renault земеделието стана 100% собственост на немската селскостопанска техника CLAAS на производителя, през 2008 г..

Ливански бразилския Карлос Госн е настоящият председател и главен изпълнителен директор.Най-успешните автомобили на компанията към днешна дата са Renault Clio и Renault Megane,както и основния си пазар е Европа.Фирмата е известна с ролята си в моторния спорт, и успеха си през годините в рали и Формула 1.Френското правителство притежава 15% дял на „Рено“.

История

Първите години (1898-1918)“

Луи Рено през 1903 г.

Рено Corporation е основана през 1899 г. като на Société Renault Frères от Луи Рено и братята му Марсел и Фернанд.Луис е една ярка, амбициозен млад инженер, които вече са проектирани и изградени няколко модела Преди да се срещнат със своите братя, които са обединили своите бизнес умения, които работят за текстил фирма на баща си. Докато Луис се справи проектиране и производство, Марсел и Фернанд обработват управлението на фирмата.

Първият автомобил Рено, Рено Voiturette 1CV е бил продаден на един приятел на бащата на Луи „, след като му тест за езда на 24 декември 1898.Клиентът е толкова впечатлен от начина, по малка кола се завтече и как се изкачва по улиците, че той я е купил.

Братята признават, публичността, която може да се получи за своите превозни средства чрез участие в моторните спортове и Renault се представи чрез постигане на успех в първия град-град раси, съхранявани в Швейцария, в резултат на бързото разрастване на компанията.Луис и Марсел Рено състезава фирмени превозни средства, но Марсел бил убит при инцидент по време на състезанието Париж-Мадрид на 1903 . Въпреки, че Луи Рено никога не се състезава отново, компанията си остава много, включително Ференц Szisz спечелването на първата Grand Prix моторните спортове Събитие в Рено AK 90CV в 1906.Луис е да поеме пълен контрол на дружеството като единственият останал брат през 1906 г., когато Фернан се оттегля по здравословни причини.

Репутацията на Renault за иновациите се насърчават от много рано.По това време колите са много луксозни, а цената на най-малките Рено е 3000 франка отразява тази сума, това ще отнеме десет години за средния работник по време, за да спечелите.През 1905 г. компанията въведе масово производство техники и Taylorism, през 1913 година.Както и автомобили, Renault, произведени таксита,автобуси и товарни автомобили товарни в довоенната години, и по време на Първата световна война (1914-18), разклонени в боеприпаси, военни самолети и моторни превозни средства, като революционната Рено FT-17 резервоар.на компанията военните дизайни са толкова успешна, че Renault себе си беше присъдена на Легиона на честта за вноски на компанията му на войната.Компанията също така изнесени техните двигатели в чужбина на американските производители на автомобилни предназначени за използване в такива автомобили като на GJG, които използвани Renault 26 к.с. или 40 к.с. четири-цилиндров двигател.

Между двете световни войни (1919-38)

Louis Renault enlarged the scope of his company after 1918, producing agricultural and industrial machinery. Луи Рено разшири обхвата на неговата компания след 1918 г., производство на селскостопански и индустриални машини. However, Renault struggled to compete with the increasingly popular small, affordable „people’s cars“, while problems with the stock market and the workforce also adversely affected the company’s growth. Въпреки това, Renault опитваше да се конкурира с все по-популярни малки, достъпни „Народна коли“, а проблеми с фондовия пазар и на работната сила също засегнати растеж на компанията. Renault also had to find a way to distribute its vehicles more efficiently. Renault също трябваше да се намери начин, за да разпространява своите превозни средства, по-ефективно. In 1920, he signed one of its first distribution contracts with Gustave Gueudet , an entrepreneur from northern France. През 1920 г. той подписа един от първите си договори за дистрибуция с Густав Gueudet , предприемач от Северна Франция.

The pre-First World War cars had a distinctive front shape caused by positioning the radiator behind the engine to give a so-called „coalscuttle“ bonnet. Автомобили преди първата световна война са имали пред отличителна форма, причинени от позициониране на радиатора зад двигателя, за да се даде така наречената „coalscuttle“ капака. This continued through the 1920s and it was not until 1930 that all models had the radiator at the front. Това продължи през 1920 и тя не беше до 1930, че всички модели на радиатора отпред. The bonnet badge changed from circular to the familiar and continuing diamond shape in 1925. Капака значка се променя от кръгло на познати и продължаващото с формата на диамант през 1925 година. Renault models were introduced at the Paris Motor Show which was held in September or October of the year. Рено бяха въведени в автомобилното изложение в Париж, която се проведе през септември или октомври на годината. This has led to a slight confusion as to vehicle identification. Това доведе до леко объркване по отношение на идентификация на превозното средство. For example a „1927“ model was mostly produced in 1928. Така например „1927“ модел е най-вече произведени през 1928 година.

Renault produced a range of cars from small to very large. Renault гама от автомобили, от малки до много големи. For example in 1928 which was the year when Renault produced 45,809 cars the range of 7 models started with a 6cv , a 10cv , the Monasix , 15cv , the Vivasix , the 18/22cv and the 40cv . Например през 1928 г., която е годината, когато Renault произведени 45,809 автомобила гама от 7 модела започна с един милион 6cv , 10cv , Monasix 15cv , Vivasix , 18/22cv и 40cv . There was a range of factory bodies, of up to 8 styles, and the larger chassis were available to coachbuilders . Имаше редица на фабричните органи, до 8 стилове, и по-голям шасито са на разположение на каросерията . The number of a model produced varied with size. Броят на модел, произведени варира с размер. The smaller were the most popular with the least produced being the 18/24cv. Колкото по-малка с най-малко произведената на 18/24cv, са най-популярните. The most expensive factory body style in each range was the closed car. Най-скъпият завод стил на тялото във всеки кръг е затворена кола. Roadsters and tourers (torpedoes) were the cheapest. На роудстъри и tourers, торпеда) са най-евтините.

The London operation was very important to Renault in 1928. Операцията в Лондон е много важно да Renault през 1928 година. The UK market was quite large and from there „colonial“ modified vehicles were dispatched. Пазара във Великобритания е доста голям и от там „колониални“ модифицираните превозни средства са били изпратени. Lifted suspensions, enhanced cooling and special bodies were common on vehicles sold to the colonies. Вдигната суспензии, подобрено охлаждане и специални органи са чести превозни средства, продавани на колониите. Exports to the USA by 1928 had almost reduced to zero from their high point prior to WW1 when to ship back a Grand Renault or similar high class European manufactured car was common. Износът за САЩ от 1928 са почти сведени до нула от високата им точка преди WW1 кога да превозва Велико Renault или подобен висок клас Европейския произведен автомобил е обща. A NM 40cv Tourer had a USA list price of over $4,600 being about the same as a V12 Cadillac Tourer . NM 40cv Tourer има списък на САЩ за цена от над $ 4.600 за същото като Cadillac V12 Tourer . Closed 7-seat limousines started at $6,000 which was more expensive than a Cadillac V16 Limousine . Затворени 7-седалки лимузини започва от $ 6.000, което е по-скъп от лимузина Cadillac V16 .

The whole range was conservatively engineered and built. Цялата гама е консервативно проектирани и построени. The newly introduced 1927 Vivasix, model PG1, was sold as the „executive sports“ model. Нововъведената 1927 Vivasix, модел PG1, бе продаден като модел на „Изпълнителна спорта“. Lighter weight factory steel bodies powered by a 3180 cc six-cylinder motor provided a formula that went through to the Second World War. Леки органи тегло стомана фабрика захранва от CC 3180, шест-цилиндров мотор формула, която премина през Втората световна война.

The „de Grand Luxe Renaults“, that is any with over 12-foot (3.7 m) wheelbase, were produced in very small numbers in two major types – six- and eight-cylinder. „Де Гранд луксозни Рено“, която е с над 12-футова (3,7 м) междуосие, са произведени в много малък брой в два основни вида – шест и осем цилиндрови. The 1927 six-cylinder Grand Renault models NM, PI and PZ introduced the new three spring rear suspension that considerably aided road holding that was needed as with some body styles over 90 mph (140 km/h) was possible. 1927 шестцилиндров Grand Renault модели NM, PI и ЗЗ представи трите нови пролетта задно окачване, което значително подпомогнати път стопанството, която е необходима, тъй като с някои разновидности на каросерията над 90 mph (140 км / ч) е възможно. The 8-cylinder Reinastella was introduced in 1929. 8-цилиндров Reinastella е въведена през 1929 година. This model led on to a range culminating in the 1939 Suprastella. Този модел е довело редица завършва Suprastella 1939. Coachbuilders included Kellner, Labourdette, J.Rothschild et Fils and Renault bodies. Каросерията Келнер, Labourdette, J.Rothschild et Fils и Renault органи. Closed car Renault bodies were often trimmed and interior wood work completed by Rothschild. Затворена кола Рено органи често са били почистени и интериор дърво работата, свършена от Ротшилд.

Renault also introduced in 1928 an upgraded specification to the larger cars designated „Stella“. Renault също въведе през 1928 г., подобрена спецификация към по-големите коли, наречени „Стела“. Vivastella’s and Grand Renaults had upgraded interior fittings and had a small star fitted above the front hood Renault diamond. Vivastella и Гранд Рено са модернизирани вътрешното обзавеждане и имаше малка звезда, монтирана над предния капак Renault диамант. This proved to be a winning marketing differentiator and in the 1930s all cars changed to the Stella suffix from the previous two alpha character model identifiers. Това се оказа печеливша маркетинг диференциатор и през 1930 г. всички автомобили на наставка Стела от предишните два символни модела на алфа идентификатори.

The Grand Renaults were built using a considerable amount of aluminium. Гранд Рено били построени с помощта на значително количество алуминий. Engines, brakes, transmissions, floor and running boards and all external body panels were aluminium. Двигатели, спирачки, трансмисия, подови настилки и стъпала и всички външни панели на каросерията са от алуминий. Of the few that were built, many went to scrap to aid the war effort. От малкото, които са били построени, много от тях заминава за скрап, за да подпомогне усилията война.

[ edit ] World War II and aftermath (1939–44) [ редактиране ] световна война и нейните последствия (1939-44)

After the French capitulation in 1940 , Louis Renault refused to produce tanks for Nazi Germany , which took control of his factories. След на френския капитулацията през 1940 г. , Луи Рено се отказва да произвежда танкове за нацистка Германия , която пое контрола от неговите фабрики. He produced lorries for the German occupiers instead. Той произвежда камиони за германските окупатори. On 3 March 1942, the RAF launched 235 low-level bombers at the Billancourt plant, the largest number of aircraft aimed at a single target during the war. [ 9 ] 460 tons of bombs were dropped on the plant and the surrounding area, causing extensive damage to the plant along with heavy civilian casualties. [ 10 ] Renault resolved to rebuild the factory as quickly as possible, but a further heavy bombardment a year later, on 4 April, this time delivered by the Americans, caused further damage, as did subsequent allied bombardments on 3 and 15 September 1943. [ 10 ] На 3 март 1942 г., RAF стартира 235 ниско ниво бомбардировачи в Billancourt завод, най-големият брой на въздухоплавателните средства, насочени към една цел по време на войната. [9] 460 тона бомби са отпаднали на растението и заобикалящия ги район, причинявайки Значителният размер на щетите за завода заедно с тежки жертви сред цивилното население. [10] Renault решиха да се възстанови завода възможно най-бързо, но по-нататъшно тежка бомбардировка година по-късно, на 4 април, този път, доставени от американците, причинени по-нататъшно увреждане, както последващи съюзнически бомбардировки на 3 и 15 септември 1943 г. [10]

A few weeks after the Liberation of Paris , at the start of September 1944, the factory gates at Renault’s Billancourt plant reopened. [ 10 ] Operations restarted only very slowly, in an atmosphere poisoned by plotting and political conspiracy, undertaken in the name of popular justice. [ 10 ] Back in 1936 the Billancourt factory had been at the heart of violent political and industrial unrest that had surfaced in France under Leon Blum ‘s Popular Front government: although the political jostling and violence that followed the liberation was ostensibly a backlash from the rivalries between capitalist collaboration and communist resistance, many of the scores being settled actually predated the German invasion . [ 10 ] Responding to the chaotic situation at Renault, on 27 September 1944 a meeting of the Council of (the provisional government’s) Ministers took place under de Gaulle’s presidency. Няколко седмици на Освобождението на Париж , в началото на септември 1944 г., на фабричните портите към завод на Renault Billancourt възобновява. [10] Операции рестартира само много бавно, в една атмосфера отровен като заговор и политическа конспирация, предприети в името на популярната правосъдие. [10] Назад през 1936 г. фабриката Billancourt са били в сърцето на яростни политически и индустриални вълнения, които се появиха във Франция Леон БлумНароден фронт на правителството, въпреки че политическата jostling и насилие, които след освобождението е привидно ответна реакция на съперничество между капиталистическия сътрудничество и комунистическата съпротива, много от на резултати се уреждат всъщност предшестващи на немската инвазия . [10] В отговор на хаотична ситуация в Рено, на 27 септември 1944 г. среща на (на временното правителството на) Министерския съвет взе постави под Де Гол председателство. Postwar European politics had quickly become polarised between communists and anti-communists, and in France De Gaulle was keen to resist Communist Party attempts to monopolise the political dividends available to resistance heroes: politically Billancourt was a communist stronghold. Следвоенните европейски политиката по-бързо да се превърне поляризирана между комунисти и анти-комунисти, и във Франция на Де Гол е желание да се противопоставят на Комунистическата партия се опитва да монополизира политически дивиденти устойчивост герои: политически Billancourt комунистическа крепост. The government decided to “requisition” the Renault factories. [ 10 ] A week later, on 4 October Pierre Lefaucheux , a resistance leader with a background in engineering and top-level management, was appointed provisional administrator of the firm, assuming his responsibilities at once. [ 10 ] Правителството реши да „реквизиция“ фабриката на Renault. [10] Една седмица по-късно, на 4 октомври Пиер Lefaucheux , съпротивление лидер, с опит в инженеринга и най-високо ниво управление, е назначен временен администратор на фирмата, поемат отговорностите си в веднъж. [10]

Meanwhile the provisional government accused Louis Renault of collaborating with the Germans. Междувременно временното правителство обвинява Луи Рено в сътрудничество с германците. In the frenzied atmosphere of those early post-liberation days, with many wild accusations against him, but believing himself innocent of the crimes of collaboration, Renault was advised by his lawyers not to flee the country, but to present himself to a judge. В неистовото атмосфера на тези ранни дни след Освобождението, с много диви обвинения срещу него, а вярващ се невинен за престъпленията на сътрудничество, Renault е бил посъветван от адвокатите му, за да не бягат от страната, но и да се представи на съдия. He presented himself to Judge Marcel Martin, on 22 September 1944. [ 10 ] Louis Renault was arrested on 23 September 1944, like several other French auto-industry leaders at the time. [ 10 ] He was incarcerated at Fresnes prison where he died On 24 October 1944 under unclear circumstances, [ 11 ] while awaiting trial. [ 12 ] Той се представи пред Марсел Мартин съдия, на 22 септември 1944. [10] Луи Рено бе арестуван на 23 септември 1944 г., подобно на няколко други френски лидери в индустрията на авто-по това време. [10] Той бил затворен в Fresnes затвор, където той починал на 24 октомври 1944 г. при неизяснени обстоятелства [11] , докато в очакване на съдебен процес. [12]

On 1 January 1945, by decree of General Charles de Gaulle based on the untried [ 11 ] accusations of collaboration, the company was expropriated from Louis Renault posthumously and on 16 January 1945 it was formally nationalised as Régie Nationale des Usines Renault . [ 10 ] Renault’s were the only factories permanently expropriated by the French government. [ 13 ] На 1 януари 1945 г. с указ на генерал Шарл де Гол, въз основа на несъден [11] обвинения в сътрудничество, компанията е отчуждена от Луи Рено посмъртно и на 16 януари 1945 г. е било формално национализирани, както Régie Nationale Des Usines Renault. [10] Renault бяха единствените фабрики, които постоянно се отчуждават от френското правителство. [13]

[ edit ] Postwar resurgence (1945–71) [ редактиране ] Следвоенна възраждане (1945-71)

Under the leadership of Pierre Lefaucheux , Renault experienced both a commercial resurgence as well as labor unrest – that was ultimately to continue into the 1980s. Под ръководството на Пиер Lefaucheux , Renault преживява както търговски възраждане, както и вълнения на труда – това е в крайна сметка да продължи и в 1980.

In secrecy during the war, Louis Renault had developed the rear engine 4CV [ 14 ] which was subsequently launched under Lefacheux in 1946. В тайна по време на войната, Луи Рено е разработен задната двигател 4CV [14], който впоследствие беше пуснат под Lefacheux през 1946 година. Renault debuted its flagship model, the largely conventional 2-litre 4-cylinder Renault Frégate (1951–1960), shortly thereafter. Renault дебютира флагманът, до голяма степен конвенционален 2-литров 4-цилиндров за Renault Frégate (1951-1960), скоро след това. The 4CV proved itself a capable rival for cars such as the Morris Minor and Volkswagen Beetle ; its sales of more than half a million ensured its production until 1961. 4CV себе си се оказа способен съперник на автомобили като Morris Minor и Volkswagen Beetle , неговите продажби на повече от половин милион гарантира производството си до 1961.

After the success of the 4CV, Lefacheux continued to defy the postwar French Ministry of Industrial Production , which had wanted to convert Renault solely to truck manufacture, [ 15 ] by directing the development of its successor. След успеха на 4CV, Lefacheux продължава да не се поддават на следвоенната френското Министерство на промишленото производство, което е искал да конвертирате Renault единствено за производството на камион, [15], чрез насочване на развитието на неговия наследник. He oversaw the prototyping of the Dauphine (until his death ) – enlisting the help of artist Paule Marrot in pioneering the company’s textile and color division . Той ръководи прототипи на Dauphine (до смъртта си ) – привличане на помощта на художник Marrot Paule в пионер на компанията текстил и разделение на цветовете .

The Dauphine sold extremely well as the company expanded production and sales further abroad, including Africa and North America. Dauphine продават изключително добре, тъй като компанията разширява производството и продажбите в чужбина, включително Африка и Северна Америка. The Dauphine sold well initially in the US, where it subsequently became outdated against increased competition, including from the country’s nascent domestic compacts such as the Chevrolet Corvair . Dauphine продаден и първоначално в САЩ, където впоследствие се превръща в остаряла срещу засилената конкуренция, включително от страната на зараждащите се вътрешни уплътнява като Chevrolet Corvair .

Renault subsequently launched two cars which became very successful – the Renault 4 (1961–1992), a practical competitor for the likes of the Citroën 2CV , and Renault 8 . Renault впоследствие стартира две коли, които станаха много успешен – на Рено 4 (1961-1992), практически конкурент за хора на Citroen 2CV , и “ Рено 8 . The larger rear-engined Renault 10 followed the success of the R8, and was the last of the rear-engined Renaults. Колкото по-голям заден двигател Рено 10 след успеха на R8, и е последният от огледалата за двигатели Рено. The company achieved success with the more modern and more upmarket Renault 16 , a pioneering hatchback launched in 1966, followed by the smaller Renault 6 . Компанията постига успех с по-модерен и по-луксозен Renault 16 , една пионерска хечбек, стартира през 1966 г., следвана от по-малкото Renault 6 .

[ edit ] Modern era (1972–1980) [ редактиране ] модерната епоха (1972-1980)

The company’s compact and economical Renault 5 model, launched in 1972, was another success, particularly in the wake of the 1973 energy crisis . На компанията компактен и икономичен Renault 5 модел, чието начало бе поставено през 1972 г., е поредният успех, особено в навечерието на енергийната криза през 1973 г. . Soon after, the four-door Renault 12 model slotted into the Renault range between the Renault 6 and Renault 16 , and introduced a new styling theme. Скоро след това, с четири врати на модела Renault 12 вместена в гамата на Renault между Renault 6 и Renault 16 , и въведе нова тема стайлинг. Throughout the 1970s the R4, R5, R6, R12, R15, R16 and R17 maintained Renault’s production with further new models launched including the Renault 18 and Renault 20 . През 1970 R4, R5, R6, R12, R15, R16 и R17 запази производството на Renault с започнатите нови модели, включително на Рено 18 и Рено 20 .

Endangered like all of the motor industry by the energy crisis, during the mid seventies the already expansive company diversified further into other industries and continued to expand globally, including into South East Asia . Застрашени, като всички от автомобилната индустрия, като енергийната криза, в средата на седемдесетте години вече експанзивен компания диверсифицира допълнително и в други индустрии и продължава да се разшири в световен мащаб, включително и в Югоизточна Азия . The energy crisis also provoked Renault’s attempt to reconquer the North American market; despite the Dauphine’s success in the United States in the late 1950s, and an unsuccessful car-assembly project in Saint-Bruno-de-Montarville, Quebec , (1964–72), Renault as a stand-alone brand, began to disappear from North America at the end of the ’70s. Енергийната криза провокира опита на Renault, за да завоюват отново на северноамериканския пазар, въпреки успеха на Dauphine в САЩ в края на 1950, и един неуспешен проект за монтаж на автомобили в Saint-Bruno-де-Montarville, Квебек (1964-72) , Renault като самостоятелна марка, започват да изчезват от Северна Америка в края на 70-те.

Throughout the decades Renault developed a collaborative partnership with Nash Motors Rambler and its successor American Motors Corporation (AMC). През десетилетията Renault разработва съвместно партньорство с Наш Motors Rambler и неговия наследник American Motors Corporation (AMC). From 1962 to 1967, Renault assembled complete knock down (CKD) kits of the Rambler Classic sedans in its factory in Belgium. От 1962 до 1967 г. Renault сглобени пълно Knock Down (ХБН) комплекти на Rambler Класическите седани в завода си в Белгия. Renault did not have large or luxury cars in its product line and the „Rambler Renault“ would be aimed as an alternative to the Mercedes-Benz „Fintail“ cars. Renault не са имали големи и луксозни автомобили в продуктовата си линия и „Rambler Рено“ ще бъдат насочени като алтернатива на Mercedes-Benz „Fintail“ автомобили. Later, Renault would continue to make and sell a hybrid of AMC’s Rambler American and Rambler Classic called the Renault Torino in Argentina (sold through IKA-Renault). Renault-късно, ще продължи да прави и продава хибрид на AMC на Rambler американски и Rambler Classic , наречен Renault Торино в Аржентина (продава чрез IKA-Рено). Renault partnered with AMC on other projects, such as development of a rotary concept engine in the late 60s. Renault партнира с AMC по други проекти, като например развитието на ротационен двигател концепцията в края на 60-те.

Renault 5 Turbo Renault 5 Turbo

This was one of a series of collaborative ventures undertaken by Renault in the late 1960s and 1970s, as the company established subsidiaries in Eastern Europe, most notably Dacia in Romania, and South America (many of which remain active to the present day) and forged technological cooperation agreements with Volvo and Peugeot (for instance, for the development of the PRV V6 engine, which was used in Renault 30 , Peugeot 604 , and Volvo 260 in the late 1970s.). Това е един от поредица от съвместни начинания, предприети от Рено в края на 1960 и 1970 г., като компания, създадена дъщерни дружества в Източна Европа, най-вече „Дачия“ в Румъния и Южна Америка (много от които остават активни и до днес) и фалшиви технологични споразумения за сътрудничество с Volvo и Peugeot (например, за развитието на налягането се V6 двигател, който е бил използван в Renault 30 , Peugeot 604 и Volvo 260 в края на 1970).

In the mid 1960s an Australian arm, Renault Australia, was set up in Heidelberg, Melbourne, the company would produce and assemble models from the R8, R10, R12, R16, sporty R15, R17 coupe’s to the R18 and R20, soon the company would close in 1981. В от средата на 1960 милиард австралийски ръка, Renault Австралия, е определен до Хайделберг, Мелбърн, компанията ще произвежда и сглобяване модели на R8, R10, R12, R16, спортен R15, R17 купе, на R18 и R20, скоро компанията ще приключи през 1981 година. Renault Australia did not just concentrate on Renaults, they also built and marketed Peugeots as well. Renault Австралия не просто да се концентрира върху Рено, те също изградени и пуснати на пазара Peugeots, както добре. From 1977, they assembled Ford Cortina station wagons under contract- the loss of this contract led to the closure of the factory. [ citation needed ] От 1977 г. те сглобени Форд Кортина комбита по договор загуба на този договор доведе до затварянето на завода. [ редактиране ]

1974 Renault 15 coupe 1974 Renault 15 купе

In North America, Renault formed a partnership with American Motors , lending AMC operating capital and buying a small percentage of the company in late 1979. В Северна Америка, Renault формира партньорство с American Motors , кредитирането на оборотния капитал на AMC и закупуване на малък процент на компанията в края на 1979 г.. Jeep was keeping AMC afloat until new products, particularly the XJ Cherokee, could be launched. Jeep поддържане AMC в състояние на платежоспособност до нови продукти, особено Cherokee XJ, може да бъде стартирана. When the bottom fell out of the 4×4 truck market in early 1980 AMC was in danger of going bankrupt. Когато дъното падна от × 4 4 камион на пазара в началото на 1980 AMC е в опасност да фалират. To protect its investment, Renault bailed AMC out with a big cash influx – at the price of a controlling interest in the company of 47.5%. За да се защити инвестицията си, Renault спасени AMC с голям приток на пари в брой – в цената на контролния пакет в компанията на 47,5%. Renault quickly replaced some top AMC executives with their own people. Renault бързо заменя някои топ мениджъри на AMC със собствените си хора.

The Renault–AMC partnership also resulted in the marketing of Jeep vehicles in Europe. Renault-AMC партньорство също е довело до пускането на пазара на на джип превозни средства в Европа. Some consider the Jeep XJ Cherokee as a joint AMC/Renault project since some early sketches of the XJ series were made in collaboration by Renault and AMC engineers (AMC insisted that the XJ Cherokee was designed by AMC personnel; however, a former Renault engineer designed the Quadra-Link front suspension for the XJ series). [ citation needed ] The Jeep also used wheels and seats from Renault. Някои считат XJ на Jeep Cherokee като съвместен проект AMC / Renault, тъй като някои ранни скици на серията XJ са направени в сътрудничество с инженерите на Renault и AMC (AMC настоя, че XJ Cherokee е създаден от персонал на AMC; обаче, бивш инженер на Рено Quadra-Link предно окачване за серията XJ) [ цитиране необходими ] джипа също използват колела и седалки от Рено. Part of AMC’s overall strategy when the partnership was first discussed was to save manufacturing cost by using Renault sourced parts when practical, and some engineering expertise. Част от цялостната стратегия на AMC, когато партньорството е обсъден за първи път беше да се спаси производствени разходи, чрез използване на Renault източник части, когато е практично, и някои инженерни познания. This led to the improvement of the venerable AMC in-line six – a Renault/Bendix based port electronic fuel injection system (usually called Renix ) that transformed it into a modern, competitive powerplant with a jump from 110 hp (82 kW) to 177 hp (132 kW) with less displacement (from 4.2L to 4.0L). Това доведе до подобряване на вековни AMC в шест – Renault / Bendix порт електронно впръскване на горивото (обикновено се нарича Renix ), че тя се трансформира в модерен, конкурентен двигател със скок от 110 к.с. (82 кВт) до 177 к.с. (132 кВт) с по-малко изместване (от 4.2-литров 4.0L).

The Renault-AMC marketing effort in passenger cars was not as successful compared to the popularity for Jeep vehicles. Renault-AMC маркетинг усилия в пътнически автомобили не беше толкова успешен, в сравнение с популярността за джип превозни средства. This was because by the time the Renault range was ready to become established in the American market, the second energy crisis was over, taking with it much of the trend for economical, compact cars. Това е, защото по времето, гамата на Renault е готов да се установят на американския пазар, втора енергийна криза , като с нея голяма част от тенденцията за икономични, компактни коли. One exception was the Renault Alliance (an Americanized version of the Renault 9 ), which debuted for the 1983 model year. Едно изключение е Renault Alliance (, американизирани версия на Renault 9 ), който дебютира за модел 1983 година. Assembled at AMC’s plant in Kenosha , Wisconsin, the Alliance received Motor Trend ‘s domestic Car of The Year award in 1983. Събрани в завод AMC в Kenosha , Уисконсин, Алиансът получи Motor Trend – вътрешен Автомобил на годината за наградата през 1983 година. The Alliance’s 72% US content allowed it to qualify as a domestic vehicle, making it the first car with a foreign nameplate to win the award since the magazine established a separate Import Car of The Year prize in 1976. Алиансът на 72% съдържание на САЩ позволи да се квалифицира като вътрешен превозно средство, което е първият автомобил с чужд табелка, за да спечели наградата, тъй като списанието се създава отделен вносен автомобил на годината награда през 1976 г.. (In 2000, Motor Trend did away with separate awards for domestic and imported vehicles.) (През 2000 г. Motor Trend направи далеч с отделни награди за местни и вносни автомобили.)

Renault sold some interesting models in the US in the 1980s, especially the simple-looking but fun Renault Alliance GTA and GTA convertible – an automatic-top convertible with a 2.0 L engine – big for a car of its class; and the ahead-of-its-time Renault Fuego coupe. Renault продаде някои интересни модели в САЩ през 1980 г., особено просто изглеждащ, но забавни Renault Alliance GTA и GTA Кабрио – автоматичен покрив кабриолет с двигателя 2.0 L – голям за автомобил в своя клас и напред на си време Renault Fuego Coupe. The Alliance was followed by the Encore (US version of the Renault 11 ), an Alliance-based hatchback. Алиансът бе последвано от бис (САЩ версия на Renault 11 ), хечбек, базиран на Алианса. In 1982 Renault become the second European automaker to build cars in the United States, after Volkswagen . През 1982 г. Renault стане вторият европейски автопроизводители за изграждане на коли в Съединените щати, след Volkswagen . However, Renault’s Wisconsin-built and imported models quickly became the target of customer complaints for poor quality, and sales plummeted. Уисконсин-и внесени модели на Рено, обаче, бързо се превръща в обект на клиентски оплаквания за лошо качество, и срина продажбите.

Eventually, Renault sold AMC to Chrysler in 1987 after the assassination of Renault’s chairman, Georges Besse . В крайна сметка, Renault продаде AMC към Chrysler през 1987 г. след убийството на председателя на Renault, Georges Besse . The Renault Medallion (Renault 21 in Europe) sedan and wagon was sold from 1987 to 1989 through Jeep-Eagle dealerships. Renault Medallion (Рено 21 в Европа), седан и комби е бил продаден от 1987 г. до 1989 г. чрез Jeep Орлицата дилъри. Jeep-Eagle was the new division Chrysler created out of the former American Motors. Jeep орел е ново разделение Chrysler създаден от бившия американски Motors. However, Renault products were no longer imported into the United States after 1989. Въпреки това, Renault продукти вече не са внесени в САЩ след 1989 година. A completely new full-sized 4-door sedan, the Eagle Premier , was developed during the partnership between AMC and Renault. Напълно нов пълен размер 4-врати седан, орел Premier , е разработен по време на партньорството между ПСС и Рено. The Premier design, as well as its state-of-the-art manufacturing facility in Bramalea , Ontario, Canada, were the starting point for the sleek LH sedans such as the Eagle Vision and Chrysler 300M . Висшата дизайн, както и състояние на най-съвременно производствено съоръжение в Bramalea , Онтарио, Канада, са отправна точка за елегантните седани на LH като орел Vision и Chrysler 300M .

In the late seventies and early eighties Renault increased its involvement in motorsport, with novel inventions such as turbochargers in their Formula One cars. В края на седемдесетте и началото на осемдесетте години Renault увеличи участието си в моторните спортове, с нови изобретения, като например турбокомпресора в тяхната Formula One автомобили. The company’s road car designs were revolutionary also – the Renault Espace was one of the first minivans and was to remain the most well-known minivan in Europe for at least the next two decades. Дизайни на компанията шосеен автомобил са революционни и Renault Espace е един от първите минивани и да останат най-добре известните миниван в Европа, най-малко през следващите две десетилетия. The second-generation Renault 5, the European Car of the Year-winning Renault 9 , and the most luxurious Renault yet, the 25 were all released in the early 1980s, building Renault’s reputation, but at the same time the company suffered from poor product quality which reflected badly in the image of the brand and the ill-fated Renault 14 is seen by many as the culmination of these problems in the early 1980s. Второто поколение на Renault 5, на Европейския кола на годината-печелившата Renault 9 , и на най-луксозния Renault все още, 25 – са всички освободен в началото на 1980, изграждането на репутацията на Рено, но в същото време фирмата страда от лоша продукт качество, което се отразява зле на имиджа на марката и на злополучния Renault 14 се разглежда от мнозина като кулминацията на тези проблеми в началото на 1980.

[ edit ] Restructuring (1981–95) [ редактиране ] за преструктуриране (1981-95)

Renault 25 Renault 25

Although its cars were somewhat successful both on the road and on the track, including the 1984 launch the Espace – Europe’s first multi-purpose vehicle – Renault was losing a billion francs a month and reported a deficit of 12.5 billion in 1984. Въпреки своите автомобили са малко успешно, както на пътя и на пистата, включително стартирането 1984 на Espace – първият многофункционален Европа превозно средство – Renault губи един милиард франка на месец и отчете дефицит от 12,5 милиарда през 1984 година. The government intervened and Georges Besse was installed as chairman; he set about cutting costs dramatically, selling off many of Renault’s non-core assets, withdrawing almost entirely from motorsports, and laying off many employees. Правителството се намесва и Georges Besse е инсталиран като председател, той постави за съкращаване на разходите драстично, продажба на много от неосновни активи на Renault, отнемане почти изцяло от моторните спортове, и за много служители. This succeeded in halving the deficit by 1986, but he was murdered by the communist terrorist group Action Directe in November 1986. Това успя да намали наполовина дефицита до 1986 г., но той е бил убит от комунистическия терористична група Directe за действие през ноември 1986. He was replaced by Raymond Lévy, who continued along the same lines as Besse, slimming down the company considerably with the result that by the end of 1987 the company was more or less financially stable. Той бе заменен от Реймънд Леви, който продължава по същия начин, както Besse, отслабване на компанията значително в резултат на което от края на 1987 г. компанията е повече или по-малко стабилни финансово.

A revitalised Renault launched several successful new cars in the early 1990s, including the successful 5 replacement, the Clio in 1990. Обновено Renault стартира няколко успешни нови автомобили в началото на 1990-те години, включително успешното 5 замяна, Clio през 1990 г.. The Clio is the first new model of a generation which will see the numeric models replaced by new cars with traditional nameplates. Клио е първият нов модел на едно поколение, което ще видите цифровите модели, заменени от нови коли с традиционните указателни табели. Other important launched included the second-generation Espace and the innovative Twingo in 1992. Друга важна стартира включва второто поколение на Espace и иновативната Twingo през 1992 г.. In the mid-1990s the successor to the R19, the Renault Mégane , was the first car ever to achieve a 4-star rating, [ citation needed ] the highest at the time, in EuroNCAP crash test in passenger safety. В средата на 1990-те години на наследник R19, Renault Megane , е първият автомобил, който да се постигне 4-звезден рейтинг, [ редактиране ] най-високата по онова време, в EuroNCAP краш тест по безопасност на пътниците.

[ edit ] Privatisation and the alliance era (1996– ) [ редактиране ] приватизация и ерата Alliance (1996 -)

It was eventually decided that the company’s state-owned status was detrimental to its growth, and Renault was privatized in 1996. Това в крайна сметка беше решено, че държавния статут на компанията е в ущърб на неговия растеж, и Рено е приватизирана през 1996 година. This new freedom allowed the company to venture once again into Eastern Europe and South America, including a new factory in Brazil and upgrades for the infrastructure in Argentina and Turkey . Тази нова свобода позволява на компанията да се осмели отново в Източна Европа и Южна Америка, включително нов завод в Бразилия и ъпгрейди за инфраструктурата в Аржентина и Турция .

Signed on 27 March 1999, the Renault–Nissan Alliance is the first of its kind involving a Japanese and a French company, each with its own distinct corporate culture and brand identity, linked through cross-shareholding. Подписан на 27 март 1999 г., Алиансът Renault-Nissan е първата по рода си, като участието на японски и една френска компания, всяка с различния си корпоративна култура и идентичност на марката, свързан чрез кръстосано акционерно. Renault initially acquires a 36.8% stake at a cost of US$3.5 billion in Nissan , while Nissan in turn has a 15 percent stake (non-voting) in Renault. Renault първоначално придобива 36,8% от акциите на цена от $ 3,5 милиарда в Nissan , а Nissan от своя страна има 15% дял (без право на глас) в Renault. Renault continued to operate as a stand-alone company, but with the intent to collaborate with its alliance partner to reduce costs in developing new products. Renault продължава да функционира като самостоятелна компания, но с намерението да си сътрудничи със съюза си партньор, за да намалят разходите си в разработването на нови продукти. In the same year Renault bought 99% of the Romanian company Dacia , thus returning after 30 years, in which time the Romanians built over 2 million cars, which primarily consisted of the Renault 8, 12 and 20. През същата година Renault купи 99% от румънската компания Дачия , като по този начин връщането след 30 години, през което време румънците, построен над 2 милиона автомобили, които основно се състои на Renault 8, 12 и 20.

Following the sale of the Renault Vehicules Industrials truck and bus division to Volvo in 2001, Renault retained a minority (but controlling) stake (20%) in the Volvo Group. След продажбата на индустриалците Renault вещи камион и автобус разделение на Volvo през 2001 г., Renault запазва малцинство, но контролния дял (20%) в групата Volvo. (Volvo passenger cars are now a subsidiary of the Zhejiang Geely Holding Group ). (Леки автомобили на Volvo са сега е дъщерно дружество на Zhejiang Geely Holding Group ).

Global locations of Renault factories Местоположението на фабриката на Renault в световен мащаб

In the twenty-first century, Renault was to foster a reputation for distinctive, outlandish design. В двадесет и първи век, Renault е да се насърчи репутацията на отличителни белези, необичаен дизайн. The second generation of the Laguna and Mégane featured ambitious, angular designs which turned out to be successful, with the 2000 Laguna being the first European family car to feature „keyless“ entry and ignition. Второто поколение на Laguna и Mégane черта амбициозни, ъгловат дизайн, който се оказа да бъде успешна, с Laguna 2000 е първият европейски автомобил на семейство да включва „без ключ“ за влизане и запалване. Less successful were the company’s more upmarket models. По-малко успешни са по-луксозни модели на компанията. The Avantime , a bizarre coupé / multi-purpose vehicle , sold very poorly and was quickly discontinued while the luxury Vel Satis model did not sell as well as hoped. Avantime , странен купе / многофункционално превозно средство , се продават много добре и бързо е преустановено, докато луксозния модел Vel Satis не се продава добре, като се надява. However, the design inspired the lines of the second-generation Mégane, the most successful car of the maker. Въпреки това, дизайн, вдъхновен линиите на второто поколение на Megane, най-успешният автомобил на производителя. As well as its distinctive styling, Renault was to become known for its car safety; currently, it’s the car manufacturer with the largest number of models achieving the maximum 5 star rating in EuroNCAP crash tests. Както и своя отличителен стил, Renault е да стане известен за своята безопасност на автомобилите, в момента, това е производител на автомобили с най-голям брой модели, постигането на максимален 5 звезди в краш тестовете на EuroNCAP . The Laguna was the first Renault to achieve a 5 star rating; in 2004 the Modus was the first to achieve this rating in its category. Лагуна е първото Renault да се постигне 5 звезди, а през 2004 г. Modus е първата за постигане на тази класация в своята категория.

For 2004 Renault reported a 43% rise in net income to €3.5 billion and 5.9% operating margin, of which Nissan contributed €1,767 million. За 2004 Renault отчете 43% ръст на печалбата до 3,5 милиарда евро и 5,9% оперативен марж, който Nissan допринесе € 1.767 милиона. The Group (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors) posted a 4.2% increase in worldwide sales to a record 2,489,401 vehicles, representing a global market share of 4.1%. Групата (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors) отчете 4,2% ръст в световните продажби до рекордните 2,489,401 превозни средства, което представлява глобален пазарен дял от 4,1%. Renault retained its position as the leading brand in Europe with 1.8 million passenger cars and light commercial vehicles sold and market share of 10.8%. Renault запазва позицията си на водеща марка в Европа с 1,8 милиона леки автомобили и лекотоварни автомобили, продавани и пазарен дял от 10,8%. In 2005 the Renault–Nissan Alliance held 9.8% of the worldwide market (5.74% for Nissan and 4.04% for the Renault group) with sales of 3,597,748 (Nissan) and 2,531,500 (Renault Group), placing the alliance fourth after GM, Toyota, and Ford. През 2005 г. Алиансът Renault-Nissan притежава 9,8% от световния пазар (5.74% за Nissan и 4,04% за групата Renault) с продажба на 3,597,748 (Нисан) и 2531500 (Renault Group), пускането на алианса четвърти след GM, Toyota, и Ford. For the calendar year of 2008, its total global sales were 6,090,304, a decrease of 1.1% against a global industry market decline of 5%, resulting in a 9.4% share, up from 9.1% in 2007. [ 16 ] Renault has regularly topped the French car sales charts, fighting off fierce competition from Citroën and Peugeot . [ citation needed ] With dropping sales 4800 jobs were cut in 2008, partly because of poor performance of the Laguna. [ 17 ] За календарната 2008 година, общите продажби в световен мащаб са били 6090304, намаление от 1.1% срещу глобален спад на производството на пазара на 5%, в резултат на дял от 9,4%, от 9,1% през 2007. [16] Renault редовно гарнирани френска кола на продажбите диаграми, бори с жестока конкуренция от Citroën и Peugeot . необходима [ редактиране ] С отпадане продажби, 4800 работни места бяха съкратени през 2008 г., отчасти заради лошото представяне на Laguna. [17].

In April 2010, Renault-Nissan announced a new alliance with Mercedes-Benz parent company Daimler with Renault supplying Mercedes-Benz with its brand new 1.6 L turbodiesel engine and Mercedes-Benz to provide a 2.0 L four-cylinder petrol engine to Renault-Nissan. [ 18 ] The resulting new alliance is to also develop a new model to replace the Smart with a new model based on the Renault Twingo . [ 19 ] През април 2010 г. Renault-Nissan обяви нов съюз с компанията-майка на Mercedes-Benz на Daimler с Рено доставя Mercedes-Benz с чисто нов 1.6 L турбодизелов двигател и Mercedes-Benz, за да осигури 2,0 L, четири-цилиндров бензинов двигател да Renault-Nissan [18] В резултат на новия съюз е да се разработи нов модел, за да замени умни с нов модел, на базата на Renault Twingo . [19]

Рено търговски превозни средства

Renault SA ceased manufacturing large goods vehicles by 2004 when it sold its truck and military divisions to Volvo in 2001 (but still sold under the Renault Trucks name) and its bus and tram business to Irisbus in 1999. Renault SA прекратява производството на големи превозни средства от 2004 г., когато продаде камиона и военни части за Volvo през 2001 г. (но все още се продава под името на Renault Trucks ) и си автобус и трамвай бизнес през 1999 г. да Irisbus . Renault’s agricultural division was sold to CLAAS in 2004. Селскостопанската отдел на Рено бе продадена на CLAAS през 2004 година.

[ edit ] Renault concept cars [ редактиране ] концептуални автомобили на Рено

Renault Kangoo ZE Concept Renault Kangoo ZE Concept

Renault has displayed numerous concept cars to show future design and technology directions. Renault демонстрира множество концептуални автомобили, за да покаже на бъдещия дизайн и технологични направления. Since 2008 Renault displayed various all-electric car concepts under the name „ZE“ , starting with a concept based on the Renault Kangoo Be Bop. От 2008 г. Renault показва различни концепции за изцяло електрически автомобил под името „ZE“ , като се започне с концепция, на базата на Renault Kangoo Бъдете Bop. Further concepts and announcements followed, with a pledge to start production of the Fluence ZE saloon in 2011 and the Renault Zoe in 2012. Допълнителни концепции и съобщения, с обещанието да започне производство на Fluence ZE салон през 2011 г. и Renault Zoe през 2012 година.

Renault also revealed the Ondelios hybrid concept in 2008. [ 24 ] [ 25 ] but this was overtaken by the ZE programme. Renault също така разкри, Ondelios хибридна концепция през 2008 г. [24] [25], но това бе настигнат от ZE програма.

[ edit ] Electric vehicle partnerships [ редактиране ] Електрически превозни средства партньорства

From 2008, Renault entered a number of agreements for its planned zero-emissions products, including Israel, Portugal, Denmark, the US states of Tennessee and Oregon, [ 26 ] Yokohama in Japan and the Principality of Monaco. [ 27 ] Serge Yoccoz is the electric vehicle project director. [ 28 ] От 2008 г. Renault влезе редица споразумения за планираните си с нулеви емисии продукти, включително Израел, Португалия, Дания, американски щата Тенеси и Орегон, [26] Йокохама в Япония и Княжество Монако. [27] Серж Yoccoz електрически директор на превозното средство проект. [28]

In 2008 Renault-Nissan signed a deal to mass-produce electric cars for an initiative in Israel with Better Place , a US company developing new non-petroleum based transport infrastructure. През 2008 г. Renault-Nissan подписаха сделка за масовото производство на електрически автомобили за инициатива в Израел с Better Place , американска компания за разработване на нови петролни транспортна инфраструктура. Renault aimed to mass market 10,000 to 20,000 cars a year in Israel. [ 29 ] Renault would also develop exchangeable batteries for the project. [ 30 ] Renault also collaborated with Better Place to produce a network of all-electric vehicles and thousands of charging stations in Denmark, planned to be operational by 2011. [ 31 ] The Renault Fluence ZE , [ 32 ] was selected for the Israel project, being the first zero-emission vehicle with a switchable battery, [ 33 ] with trials in 2010 undertaken with the Renault Laguna . Renault, насочени към масовия пазар 10,000 до 20,000 автомобила годишно в Израел. [29], Рено също така да разработи сменяеми батерии за проекта. [30] Renault също така сътрудничи и с по-добро място за производство на мрежа от изцяло електрически превозни средства и хиляди зареждане станции в Дания, планира да започне да функционира до 2011 година. [31] В Renault Fluence ZE , [32] бе избрана за проекта на Израел, е първото превозно средство с нулеви емисии с превключване батерия, [33] с проучвания през 2010 г., предприето с Renault Laguna .

Вашият коментар