Историята на всяка марка

Maserati

Maserati е италиански производител на луксозни автомобили, създадена на 1 декември 1914 г. в Болоня . [3] Седалището на компанията в момента е в Модена , а емблемата му е тризъбец . It has been owned by the Italian car giant Fiat SpA since 1993. Той е собственост на италианския автомобилен гигант Fiat SpA, от 1993 г. насам. Inside the Fiat Group, Maserati was initially associated with Ferrari SpA , but more recently it has become part of the sports car group including Alfa Romeo . Във вътрешността на Fiat Group, Maserati първоначално бе свързан с Ferrari SpA , но по-скоро той е станал част от спортен автомобил група, включително и Alfa Romeo .

История

See Maserati Brothers Вижте Maserati Brothers

The Maserati brothers, Alfieri , Bindo , Carlo , Ettore , and Ernesto were all involved with automobiles from the beginning of the 20th century. На Maserati братя, Алфиери , Bindo , Карло , Еторе , и Ернесто са всички, занимаващи се с автомобили от началото на 20-ти век. Alfieri, Bindo and Ernesto built 2-litre Grand Prix cars for Diatto . Алфиери, Bindo и Ернесто построява 2-литров Гран автомобили за Diatto . In 1926, Diatto suspended the production of race cars, leading to the creation of the first Maserati and the founding of the Maserati marque. През 1926 г. Diatto спряно производството на състезателни автомобили, което води до създаването на първото Мазерати и основаването на марката Maserati. One of the first Maseratis, driven by Alfieri, won the 1926 Targa Florio . Един от първата Maseratis, движен от Алфиери, печели Targa Florio през 1926 . Maserati began making race cars with 4, 6, 8 and 16 cylinders (two straight-eights mounted parallel to one another). Maserati започва да прави състезателни коли с 4, 6, 8 и 16 бутилки (две Straight-осмици, монтирани успоредно един на друг). Another Maserati brother, Mario, an artist, is believed to have devised the company’s trident emblem, based on one the Fontana del Nettuno, Bologna . Друг брат Maserati, Марио, художник, се смята, че са измислили на компанията тризъбец емблема, въз основа на един от Фонтана дел Нетуно, Болоня . Alfieri Maserati died in 1932, but three other brothers, Bindo, Ernesto and Ettore, kept the firm going, building cars that won races. Алфиери Мазерати умира през 1932 г., но други трима братя, Bindo, Ернесто и Еторе, държат фирмата, изграждане на коли, които спечелени състезания.

[ edit ] Orsi ownership [ редактиране ] Orsi собственост

In 1937, the remaining Maserati brothers sold their shares in the company to the Adolfo Orsi family, who in 1940 relocated the company headquarters to their hometown of Modena , [ 3 ] where it remains to this day. През 1937 г., останалите Maserati братя продават своите акции в компанията на Адолфо Orsi семейство, които през 1940 г. се премести централата на компанията в родния си град Модена , [3], където тя остава и до днес. The brothers continued in engineering roles with the company. Братята продължиха в инженерни роли с фирмата. Racing successes continued, even against the giants of German racing, Auto Union and Mercedes . Състезателните успехи продължават, дори и срещу гигантите на немски надбягвания, Auto Union и Mercedes . In back-to-back wins in 1939 and 1940, a Maserati 8CTF won the Indianapolis 500 , the only Italian manufacturer ever to do so. В обратно поредни победи през 1939 г. и 1940 г., Maserati 8CTF спечели Индианаполис 500 , единственият италиански производител, който да направи това.

The war then intervened, Maserati abandoning cars to produce components for the Italian war effort. Войната тогава се намеси, Maserati изоставяне на коли, за да произвежда компоненти за италианските военни усилия. During this time, Maserati worked in fierce competition to construct a V16 towncar for Benito Mussolini before Ferry Porsche of Volkswagen built one for Adolf Hitler . През това време, Maserati работи в жестока конкуренция за изграждане на А V16 towncar за Бенито Мусолини, преди Ferry Porsche от Volkswagen да построи един за Адолф Хитлер . This failed, and the plans were scrapped. Това се провалили, и плановете бяха нарязани на скрап. Once peace was restored, Maserati returned to making cars; the Maserati A6 series did well in the post-war racing scene. След възстановяването на мира, Maserati се завръща за автомобили; Maserati A6 серия се справиха добре в следвоенната състезателна сцена.

Key people joined the Maserati team. Alberto Massimino , an old Fiat engineer, with both Alfa Romeo and Ferrari experiences oversaw the design of all racing models for the next ten years. Ключови хора се присъединиха към екипа на Maserati. Алберто Масимино , стар инженер Fiat, Alfa Romeo и Ferrari, опит ръководи проектирането на всички състезателни модели за следващите десет години. With him joined engineers Giulio Alfieri , Vittorio Bellentani , and Gioacchino Colombo . С него се присъедини и инженери Джулио Алфиери , Виторио Bellentani и Джоакино Коломбо . The focus was on the best engines and chassis to succeed in car racing. Акцентът беше поставен върху най-добрите двигатели и шасита за успех в състезателен автомобил. These new projects saw the last contributions of the Maserati brothers, who after their 10-year contract with Orsi expired went on to form OSCA . Тези нови проекти видя, последните участие на братята на Maserati, който след изтичането на техния 10-годишен договор с Orsi продължи да формира OSCA . This new team at Maserati worked on several projects: the 4CLT , the A6 series, the 8CLT , and, pivotally for the future success of the company, the A6GCM . Този нов екип в Maserati работи по няколко проекта: на 4CLT , A6 серия, 8CLT , и осово за бъдещия успех на компанията, A6GCM .

The famous Argentinian driver Juan-Manuel Fangio raced for Maserati for a number of years in the 1950s, producing a number of stunning victories including winning the world championship in 1957 in the Maserati 250F alongside Toulo de Graffenried , Louis Chiron , Prince Bira , Enrico Platé , and a few others. Известният аржентински водача Хуан-Мануел Фанджо състезава за Maserati в продължение на няколко години през 1950, производството на редица зашеметяващи победи, включително и спечелването на световното първенство през 1957 г. в Maserati 250F заедно с Toulo де Graffenried , Луи Хирон принц Bira , Енрико Плейт , както и няколко други. Other racing projects in the 1950s were the 200S , 300S (with several famous pilots, among them Benoit Musy ), 350S , and 450S , followed in 1961 by the famous Tipo 61 . Други проекти състезания през 1950 са били на 200S , 300S (с няколко известни пилоти, сред тях Беноа Musy ), 350s и 450S , последвано през 1961 г. от известния Tipo 61 .

Maserati had retired from factory racing participation because of the Guidizzolo tragedy [ 4 ] during the 1957 Mille Miglia , though they continued to build cars for privateers . Maserati се оттегля от участието на фабрика състезания, тъй като на трагедия Guidizzolo [4] по време на Mille Miglia през 1957 , въпреки че те продължават да се изгради на автомобили за privateers . After 1957, Maserati became more and more focused on road cars, and chief engineer Giulio Alfieri built the 6-cylinder 3500 2+2 coupé, which featured an aluminum body over Carrozzeria Touring ‘s superleggera structure, a design also used for the small-volume V8 -powered 5000 . След 1957 г., Maserati се превръща все повече и по-фокусирани върху шосейните автомобили, и главният инженер Джулио Alfieri построен 6-цилиндров 3 500 2 +2 купе, което включва алуминиево тяло над Carrozzeria Touring Superleggera структура, дизайн, използва също и за малки обем V8 -захранва 5000 . Next came the Vignale -bodied Sebring , launched in 1962, the Mistral Coupé in 1963 and Spider in 1964, both designed by Pietro Frua , and also in 1963, the company’s first four-door, the Quattroporte , designed by Frua as well. След това дойде Vignale трудоспособен Sebring , стартира през 1962 г., Мистрал купе през 1963 г. и Spider през 1964 г., така проектирани от Пиетро Frua, , и също през 1963 г., първо на компанията с четири врати, на Quattroporte , проектирани и от Frua като. The two-seat Ghibli coupé was launched in 1967, followed by a convertible in 1969. Двуместен Ghibli купе бе стартирана през 1967 г., следвана от кабриолет през 1969 г..

[ edit ] Citroën ownership [ редактиране ] Citroën собственост

A 1957 Maserati 200SI at the Scarsdale Concours Maserati на 200SI в Скарсдейл Concours A 1957

Maserati „Birdcage“ Maserati „Birdcage“

1959 Maserati 5000 GT Coupe 1959 Maserati 5000 GT Coupe

Maserati Quattroporte grille Maserati Quattroporte решетка

In 1968, Maserati was taken over by the French car manufacturer, Citroën . През 1968 г. Maserati е превзет от френския производител на автомобили, Citroën . Adolfo Orsi remained the nominal president, but Maserati changed a great deal. Адолфо Orsi остава номинална президент, но Maserati промени много. New models were launched, and built in much greater numbers than before. Нови модели бяха започнати, и построена в много по-големи, отколкото преди. Citroën borrowed Maserati expertise and engines for the Citroën SM and other vehicles, and Maseratis also incorporated Citroën technology, particularly in hydraulics . Citroën назаем експертиза и двигатели на Maserati за Citroen SM и други превозни средства,, и Maseratis също включен Citroën технология, особено в хидравликата .

New models included the Maserati Bora , the first mass-produced mid-engined Maserati, in 1971, and the Maserati Merak and Maserati Khamsin soon afterwards; the Maserati Quattroporte II , which shared some parts with Citroën SM , never came into production, although seven were made to special order. Нови модели на Maserati Bora , първото масово произвеждано средноразположен двигател Maserati, през 1971 г., и Maserati Merak и Maserati Khamsin скоро след това, Maserati Quattroporte II , които споделиха някои части с Citroën SM , никога не влезе в производство, въпреки че седем бяха направени специална поръчка. The 1973 oil crisis , however, put the brakes on this ambitious expansion when the demand for fuel-hungry sports cars shrank. Петролна криза от 1973 г. , обаче, да се сложи спирачка на тази амбициозна експанзия, когато търсенето на горива гладни спортни автомобили се сви. Citroën went bankrupt in 1974 and on 23 May 1975, the new controlling group PSA Peugeot Citroën declared that Maserati was also in administration. [ 5 ] Propped up by Italian government funds (GEPI, Societa di Gestioni e Partecipazioni Industriali dello Stato Italiano ), the company was kept in business. Citroën фалира през 1974 г. и на 23 май 1975 г., новия контролен група PSA Peugeot Citroën заяви, че Maserati е също така в администрацията. [5], подпрян от италианските държавни средства (Гепи, Сочиета ди Gestioni д Partecipazioni ИНДУСТРИАЛИ Dello Stato Italiano), Фирмата е била държана в бизнеса.

The Maserati engine and its associated gearbox have been used in other vehicles such as Special Rally prepared Citroën DS, as used by Bob Neyret in Bandama Rally or in the Ligier JS 2. Двигателят на Maserati и свързаните с нея скоростна кутия са били използвани в други превозни средства, като например специални рали подготвени Citroën DS, както се използва от Боб Neyret в Bandama Rally или на Ligier JS 2.

[ edit ] De Tomaso [ редактиране ] De Tomaso

In 1975 the company was taken over by Alessandro de Tomaso , [ 5 ] an Argentinian former racing driver, who became managing director. През 1975 г. компанията бе поето от Алесандро De Tomaso , [5 ] аржентински бивш автомобилен състезател, който стана изпълнителен директор. De Tomaso, with aid from GEPI, [ 6 ] had arranged for the Benelli motorcycle company, which he controlled, to buy Maserati from Citroën and install him as its head. De Tomaso, с помощ от Гепи, [6] е уредил Benelli мотоциклет компания, която той контролира, за да купят Maserati от Citroën и да го инсталирате като главата му. Beginning in 1976 new models were introduced, including the Maserati Kyalami and later the Maserati Quattroporte III in 1979. Започвайки през 1976 г. нови модели, включително на Maserati Kyalami , а по-късно на Maserati Quattroporte III през 1979 г..

The 1980s saw the company largely abandoning the mid-engined sports car in favour of squarely styled, front-engined , rear-drive coupes , cheaper than before but with aggressive performance, like the Maserati Biturbo .The Maserati Biturbo engine was fitted in a large number of models, all sharing key components. 1980 видях на компанията до голяма степен изостави средноразположен двигател спортен автомобил в полза на категорично оформена, с предноразположен двигател , задно задвижване купета , по-евтини, отколкото преди, но с агресивно представяне, подобно на Maserati Biturbo . Maserati Biturbo двигател е монтиран голям Броят на модели, всички споделяне на ключови компоненти. These included a short two-door coupe, the Maserati Karif , and a cabriolet , the Spyder , designed by Zagato . Те включват кратко с две врати купе, Maserati Karif , и кабриолет , Spyder , проектирана от Zagato . The last version of the Maserati Biturbo was called Maserati Racing . Последната версия на Maserati Biturbo е наречен Maserati Racing . It has been a transitional model in which several features to be found on the Ghibli II and the Shamal were tested. Това е един преходен модел, в който бяха тествани няколко функции, за да бъдат намерени на Ghibli II и Шамал. Two new coupes, the Maserati Shamal and Maserati Ghibli II , were released in 1990 and 1992, respectively. Две нови купета, Maserati Шамал и Maserati Ghibli II , са били освободени през 1990 и 1992, съответно.

The company also worked loosely with Chrysler , now headed by de Tomaso’s friend Lee Iacocca . Компанията също така работи свободно с Chrysler , сега оглавявана от приятел на De Tomaso Лий Якока . Chrysler purchased part of Maserati and the two jointly produced a car, the Chrysler TC by Maserati . Chrysler закупили част от Maserati и двете съвместно кола, Chrysler TC Maserati .

There were also two further projects: Имаше и още два проекта:

  • the Chubasco a canceled V8 mid-engine sports car. Chubasco на отменена V8 спортен автомобил със средноразположен двигател.
  • the Maserati Barchetta a small open top mid engine sports car, designed by Synthesis design (Carlo Gaino); 17 examples were produced. [ 7 ] Maserati Barchetta малка отворена отгоре средата на двигателя спортна кола, предназначена чрез синтез дизайн (Карло Gaino); 17 примери са били произведени. [7].

[ edit ] Fiat ownership [ редактиране ] Fiat собственост

1993 saw the company acquired by Fiat . [ 5 ] Substantial investments were made in Maserati, and it has since undergone something of a renaissance. През 1993 г. компанията е придобита от Fiat . [5], бяха направени значителни инвестиции в Maserati, и че оттогава е преминало в нещо ренесанс.

In 1998, a new chapter began in Maserati’s history when the company launched the 3200 GT . През 1998 г. започна нова глава в историята на Maserati, когато компанията стартира 3200 GT . This two-door coupé is powered by a 3.2 L twin-turbocharged V8 which produces 370 hp (276 kW); the car does 0–60 mph in 5.5 seconds. Това с две врати купе се задвижва от една L 3.2 туин-турбо V8 двигател, който произвежда 370 к.с. (276 кВт), колата прави 0-60 ч за 5.5 секунди. Its top speed is 285 km/h (177 mph). Максималната му скорост е 285 km / h (177 mph). It was replaced by the Maserati Spyder and Coupé in the 2002 model year, which in turn were replaced by the GranTurismo and GranCabrio. То бе заменено от Maserati Spyder и купе в модел 2002 година, което от своя страна са заменени от GranTurismo и GranCabrio.

[ edit ] Ferrari [ редактиране ] Ferrari

In July 1997, Fiat Auto sold a 50% share in the company to Maserati’s long-time arch-rival Ferrari (Ferrari being itself a sister company to Fiat Auto under the Fiat Group umbrella). [ 3 ] In 1999 Ferrari took full control, making Maserati its luxury division. През юли 1997 г. Fiat Auto продаде едно 50% акции в дружеството на Maserati дълго време Заклетият враг на Ферари (Ферари себе си е едно сестра компания Auto Fiat в рамките на Групата Fiat чадър). [3] През 1999 Ферари взеха пълен контрол, превръщането на Maserati своята луксозното подразделение. A new factory was built, replacing the existing 1940s-vintage facility. Е построена нова фабрика, замяната на съществуващото съоръжение-реколта 1940. Ferrari is credited for bringing Maserati back into business, after many lackluster years of Maserati teetering on the brink of bankruptcy . Ферари се кредитира за привеждане Maserati обратно в бизнеса, след много на незначителното години на Maserati, клатещите на ръба на фалита .

More recently, Maserati discussed an agreement with Volkswagen for the German company to share its Audi division’s Quattro all-wheel-drive technology (originally meant for the still-born Maserati Kubang sport utility vehicle concept) for Maserati’s current Quattroporte platform. [ citation needed ] This idea has since been abandoned because Volkswagen owns two of Ferrari ‘s direct rivals, Lamborghini and Bugatti . [ citation needed ] Съвсем наскоро, Maserati обсъдиха милион споразумение с Volkswagen за немската компания да споделят своето Audi Quattro дивизията всички-колело-диск технология, първоначално предназначени за мъртвородените Maserati Kubang спорт полезност превозно средство концепция за ток на Maserati Quattroporte платформа. [ редактиране нужда ] Тази идея е, тъй като са изоставени, защото Volkswagen притежава две от Ферари на преките съперници, Lamborghini и Bugatti . [ редактиране ]

Meanwhile two new models have been shown to the public: the MC12 road supersports and successful GT racer with a Ferrari Enzo –derived chassis and engine. В същото време два нови модела са показани на обществото: MC12 път Supersports и успешно GT състезател с Ferrari Enzo извлечено от шаси и двигател. And the Quattroporte , a high luxury saloon with the 4.2l V8 engine. И Quattroporte , високо луксозен седан с 4.2-литров V8 двигател. Maserati is nowadays back in the business, very successfully selling on a global basis. Maserati е днес отново в бизнеса, много успешно се продава в световен мащаб. In 2001 Ferrari decided to throw away all the old tooling and installed high-tech devices in the Modena factory, making it one of the most advanced in the world. През 2001 г. Ферари реши да изхвърлите всички стари инструменти и инсталирани високотехнологични устройства в завода в Модена, което го прави един от най-модерните в света.

Since early 2002 Maseratis are once again being sold in the United States market, [ 8 ] which has quickly become for Maserati the largest market worldwide. От началото на 2002 Maseratis отново се продават в пазара на САЩ , [8] , който бързо се превърна за Maserati най-големите в световен мащаб на пазара. The company has also re-entered the racing arena with their Trofeo and, in December 2003, the Maserati MC12 (formerly known as the MCC), which was developed according to FIA GT regulations and has since competed with great success in the world FIA GT championship, winning the teams championship three consecutive times from 2005 to 2007. Компанията също така отново влезе в състезателна арена с тяхната Trofeo и през декември 2003 г., Maserati MC12 (известен преди като МКЦ), която беше разработена в съответствие с GT регламентите на ФИА и оттогава се състезава с голям успех в света FIA GT първенство, спечели отборно първенство три последователни пъти от 2005 г. до 2007 г.. The MC12 has also been raced in various national GT championship as well as in the American Le Mans series. MC12 е състезавал в различни национални GT шампионат, както и в американските Льо Ман серии. The MC12 is based on the Enzo Ferrari sports car; [ 9 ] 50 street-legal homologation models (roadsters and coupes) have been sold for about US$ 700,000 each. MC12 е базиран на Енцо Ферари спортна кола [9] ; 50 улицата правни приравняване модели (роудстъри и купе) са били продадени за около $ 700,000.

[ edit ] Partnered with Alfa Romeo [ редактиране ] партнира с Alfa Romeo

In 2005 Maserati were split off from Ferrari and merged with Alfa Romeo under Fiat Auto. [ 10 ] [ 11 ] Maserati sold 2,006 cars in the United States in 2005, 2,108 in 2006, and 2,540 in 2007. През 2005 г. Maserati са се отделили от Ferrari и се слива с Alfa Romeo Fiat Auto. [10] [11], Maserati продадени 2,006 коли в САЩ през 2005 г., 2108 през 2006 г. и 2540 през 2007. In the second quarter of 2007 Maserati made profit for the first time in 17 years under Fiat Group ownership. [ 12 ] През второто тримесечие на 2007 г. Maserati на печалба за първи път в 17 години по собственост на Fiat Group. [12]

[ edit ] Automobiles [ редактиране ] Автомобили

See List of Maserati vehicles for a complete historical list Вижте Списък на превозни средства, Maserati за пълна исторически списък

[ edit ] Current models [ редактиране ] настоящите модели

Quattroporte Quattroporte GranTurismo GranTurismo GranCabrio GranCabrio
  • 4-door saloon 4-врати салон
  • Grand tourer Grand Tourer
  • Convertible Кабрио
Maserati Quattroporte - 2.jpg Maserati GranTurismo предната 20071104.jpg Maserati Gran Cabrio Goodwood.jpg

Вашият коментар