Историята на всяка марка

Volvo

Volvo Cars, или Volvo Personvagnar, е компания производител на автомобили основана през 1927 в Гьотеборг, Швеция. „volvo“, от латински „търкалям“, е формирана като поделение на производителя на лагери SKF. Автомобилното подразделение на Волво е било притежавано от AB Volvo до 1999, когато е купена от Ford Motor Company и сега е част от тяхната Premier Automotive Group. Около 60 процента от продажбите са за Европа, 30 процента са за Северна Америка, и останалите 10 процента за останалата част от света.

Сигурност [редактиране]

Volvo 850 estate

2002 Volvo S80

След 1950 година колите на Волво придобиват репутация на безопасни атомобили, започвайки през 1944 със използването на трислойно предно стъкло при моделите PV. Серията PV е сред първите автомобили със т.нар. „безопасно купе“. Екипа дизайнери на Волво изобретява ‘safety cage’ и ‘crumple zone‘ концепциите, при които пътниците са предпазени от здрава клетна около тях, а енергията от удара при катастрофа се абсорбира от елементите около клетката. Волво също така са изобретатели на предпазния колан със три-точково заключване, приложен за първи път през 1957 и наложен като стандарт при колите им през 1959. Всички тези системи за безопасност в днешни дни са стандарт за всички автомобили и са причина за спасяването на много човешки животи.

Волво са компанията произвела първа омекотени автомобилни табла в края на 1956 при модела Amazon. В края на шейсетте разработват първата детска седалка гледаща назад. В средата на осемдесетте въвеждат горната стоп светлина. Модела 960 въвежда триточковия колан за средната задна седалка. През 1991 въвеждат системата Side Impact Protection System (SIPS) при моделите 940/960 и 850. През 1998 Волво представя системата Whiplash Protection System (WHIPS), а през 2004 представя системата BLIS която информира водача за наличие на превозно средство в мъртвата зона на огладалата му. От същата година всички автомобили на Волво се продават със система за включени фарове през деня. Някои от системите за сигурност са прехвърлени и към продуктовите гами на собственика Форд.

Сливания [редактиране]

В началото на седемдесетте Волво купува Холандската компания DAF и продава техните автомобили като Волво като Volvo 340, която става една от най-продаваните коли на английския пазар през осемдесетте.

Волво като един от най-големите производители на камиони в света предприеха стъпката да продадат автомобилното си производство като опит да наблегнат на производството на големи превозни средства. Форд от друга страна видяха възможност да придобият един печеливш европейски автомобилен производител. Продажбата бе обявена на 28 Януари 1998, за цена от $6,45 милиарда USD.

В резултат на това името Волво се използва от две различни компании.

  • Volvo – производител на големи превозни средства (камиони,автобуси,земекопни машини)
  • Volvo Cars – призводител на автомобили собственост на Ford Motor Company, част от тяхната Premier Automotive Group.

The запазената марка Volvo™ сега е наполовина собственост на Volvo, наполовина на Ford. През 2009 г. Форд обяви Волво за продан.

Модели [редактиране]

Ранни [редактиране]

Трицифрени [редактиране]

Започвайки от серия 140 през 1968, Волво въвежда трицифрената система за номерация на моделите. Първата цифра в номера е серията, втората е номера на цилиндрите а третата е броя на вратите, така 164 е 1-ва серия 6-цилиндъра и 4-ри врати. Има и съответните изключения от това правило, 780 например се произвежда със 4 цилиндров мотор със турбина и 6 цилиндров без но не и 8 цилиндров както бихме могли да предположим по името.

В производство [редактиране]

Днес фирмата използва система от букви за типа купе и число за серията, „S“ за седан „C“ за купе или кабриолет и „V“ за комби. „XC“ cross country първоначално е добавено към модела V70 със модифицирано четириколесно задвижване и увеличен просвет. След това от фирмата оставят само XC70 за този модел.

Първоначално Волво имат идея да използват за комбитата буквата „F“ и съответно на автосалона във Франкфурт 1994-а S40 и V40 са анонсирани като S4 и F4. Но от компанията Audi подават оплакване за името S4 и Волво се съгласяват да добавят втора цифра към модела, но така пък комбито се казвало F40 което е модел на Ferrari което накарало Волво да променят и буквата от „F“ на „V“,

1998 Volvo V70 wagon

Концептуални [редактиране]

Типове двигатели [редактиране]

  • B4B and B14A – поставян на Volvo PV и Volvo Duett от 1947 до 1956
  • B16 (A and B) – поставян на PV, Duett и Volvo Amazon от 1957 до 1960
  • B18 and B20 – 1.8 L/2.0 L OHV 8v поставян на всички модели от 1961 до 1974.
  • B19,   B21,   and B23 – fitted от 1975
  • B200 and B230 – 2.0 L and 2.3 L, SOHC 8v поставян на серии 240, 360, 700, 940 от 1985
  • B204 and B234 – 2.0 L and 2.3 L DOHC 16 клапанови двигатели
  • B27/B28 and B280– 2.7 and 2.8 L SOHC 12v разработен съвместно с Renault и Peugeot
  • B30 – поставян на моделите 164
  • [D24T/TIC] 2.4L straight SOHC 6 Cyl. – Поставян на 740 и 760

Скоростни кутии [редактиране]

Продажби [редактиране]

Продажби на автомобили с марката през 2005 (2004). Източник: DN

по пазари [редактиране]

1. United States 123 575 (139 155)
2. Sweden 52 696 (51 464)
3. United Kingdom 38 307 (40 159)
4. Germany 35 035 (38 085)
5. Italy 20 533 (19 390)
6. Netherlands 18 879 (19 225)
7. Spain 18 335 (15 925)
8. Japan 13 427 (13 919)
9. Belgium 12 638 (12 929)
10. Canada 11 651 (11 651)

Общо: 443947 (456224)

по модели [редактиране]

1. XC90 85 994
2. V50 83 202
3. S40 75 136
4. V70 70 156*
5. S60 62 528

  • Почти 40% (27 999) от V70, произведени през 2005, са продадени в Швеция, където този модел е най-продаваната кола за последните няколко години.

Вашият коментар