Историята на всяка марка

Lotus

На Lotus Cars е британски производител на спортни и състезателни автомобили, базирани в бившата сайта на RAF Hethel , Втората световна война летище в Норфолк . The company designs and builds race and production automobiles of light weight and fine handling characteristics. [ 1 ] It also owns the engineering consultancy Lotus Engineering, which has facilities in the United Kingdom, United States, Malaysia and China. Фирмата проектира и изгражда раса и автомобили за производство на леко тегло и фини обработка характеристики. [1]Той също така притежава инженерната консултантска Lotus Engineering, която има база в Обединеното кралство, САЩ, Малайзия и Китай.

Lotus is owned by Proton , which acquired it following the bankruptcy of former owner Romano Artioli in 1994. Lotus е собственост на Proton , който тя е придобила след фалита на предишния собственик Романо Artioli през 1994 година.

История

The company was formed as Lotus Engineering Ltd. by engineer Colin Chapman , a graduate of University College, London , in 1952. Фирмата е създадена като Lotus Engineering Ltd. От инженер Колин Чапман , който е възпитаник на University College, Лондон , през 1952 г.. The first factory was in old stables behind the Railway Hotel in Hornsey , North London. Team Lotus , which was split off from Lotus Engineering in 1954, was active and competitive in Formula One racing from 1958 to 1994. Първата фабрика е в старите конюшни зад жп Хотел в Hornsey , Северен Лондон. Team Lotus , който е разделен от Lotus Engineering през 1954 г., във Формула Едно състезания от 1958 г. до 1994 г. е активен и конкурентен . The Lotus Group of Companies was formed in 1959. Lotus Групата на фирмите е сформирана през 1959 година. This was made up of Lotus Cars Limited and Lotus Components Limited , which focused on road cars and customer competition car production, respectively. Това стана на Lotus Cars Limited и Lotus Компоненти Limited, която фокусира върху шосейните автомобили и производство на конкурентен модел на клиента, съответно. Lotus Components Limited became Lotus Racing Limited in 1971 but the newly renamed entity ceased operation in the same year. [ 2 ] Lotus Компоненти Limited стана Lotus Racing Limited през 1971 г., но наскоро преименуван на предприятието е преустановило работа през същата година. [2]

The company moved to a purpose built factory at Cheshunt in 1959 [ 3 ] and since 1966 the company has occupied a modern factory and road test facility at Hethel, near Wymondham . Компанията се премести към целта, построена фабрика в Чесхънт през 1959 г. [3] и от 1966 г. насам компанията е заета модерен завод и съоръжение автомобилен тест в Hethel, близо до Wymondham . This site is the former RAF Hethel base and the test track uses sections of the old runway. Този сайт е бившата база на Кралските военновъздушни сили Hethel и тестовата писта използва части от старата писта.

By 1982 the company was experiencing severe financial difficulties and Chapman sought additional capital from outside sources. До 1982 г. фирмата изпитва сериозни финансови затруднения и Чапман иска допълнителен капитал от външни източници. The crisis resulted principally from the fact that only a handful of Lotus cars were sold each year in the world’s largest market, the US. Кризата е резултат главно от факта, че само една шепа от коли на Lotus са продадени всяка година в най-големият пазар в света, САЩ. These problems were solved by a young law professor and investment banking consultant, Joe Bianco, who was able to capitalize a new and separate United States sales company for Lotus. Тези проблеми бяха решени от млад преподавател по право и консултант по инвестиционно банкиране, Джо Bianco, който е бил в състояние да се възползва нов и отделен САЩ продажбите на компанията за Lotus. By creating an unprecedented tax-incentived mechanism [ 4 ] (wherein each investor received a specially personalized Lotus Turbo Esprit) the new American company, Lotus Performance Cars Inc. (LPCI,) was able to provide fresh capital to the British manufacturer. Чрез създаването на безпрецедентен данък incentived механизъм, [4] (в което всеки инвеститор получи специално персонализиран Lotus Turbo Esprit) новата американска компания, Lotus състезателните коли, Inc. (ЗЗКИ), е в състояние да осигури свеж капитал на британския производител. Former Ferrari North America general manager John Spiech was brought in to run LPCI, which imported the remarkable Giugiaro-designed Turbo Esprit for the first time. Бившият Ferrari Северна Америка генерален мениджър Джон Spiech бе доведен да тече ЗЗКИ, внесени забележителен Джуджаро дизайн Turbo Esprit за първи път. US sales quickly jumped into triple digits annually. Продажбите в САЩ бързо скочи в тройни цифри годишно. This transaction was generally regarded as having saved Lotus from bankruptcy. [ 5 ] LPCI was subsequently sold along with Group Lotus PLC to General Motors. Тази сделка се считат по принцип за спасен Lotus от фалит. [5] ЗЗКИ впоследствие беше продаден заедно с Group Lotus АД за General Motors.

Chapman died of a heart attack in 1982 at the age of 54, having begun life an innkeeper’s son and ended a multi-millionaire industrialist in post-war Britain. Чапман умира от сърдечен удар през 1982 г. на 54-годишна възраст, след като е започнал живота на един ханджия син и сложи край на мулти-милионер индустриалец в следвоенна Великобритания. The car maker built tens of thousands of successful racing and road cars and won the Formula One World Championship seven times. Производител на автомобили са построили десетки хиляди успешен състезателен и пътни автомобили и спечели Световното първенство на Formula One седем пъти. At the time of his death he was linked with the DeLorean scandal over the use of government subsidies for the production of the DeLorean DMC-12 for which Lotus had designed the chassis . В момента на смъртта му той е бил свързан с DeLorean скандал върху използването на държавните субсидии за производството на DeLorean DMC-12 , за които Lotus е проектиран шасито .

In 1986, the company was bought by General Motors . През 1986 г. компанията е купена от General Motors . On 27 August 1993, GM sold the company, for £30 million, to ACBN Holdings SA of Luxembourg, a company controlled by Italian businessman Romano Artioli , who also owned Bugatti Automobili SpA . На 27 август 1993 г., GM продава компанията за 30 милиона паунда, за да Holdings SA ACBN Люксембург, дружество, контролирано от италианския бизнесмен Романо Artioli , който също е собственост на Bugatti Automobili SpA . In 1996, a majority share in Lotus was sold to Proton , a Malaysian car company listed on the Kuala Lumpur Stock Exchange . През 1996 г. бе продаден мажоритарен дял в Lotus Proton , Малайзия автомобилна компания, листвана на Куала Лумпур фондова борса .

The company also acts as an engineering consultancy, providing engineering development—particularly of suspension —for other car manufacturers. Компанията действа също и като една Инженерни консултации, инженеринг развитие, особено на спирането за други производители на автомобили. Lotus’ powertrain department is responsible for the design and development of the 4-cylinder Ecotec engine found in many of GM’s Vauxhall , Opel , Saab , Chevrolet and Saturn cars. Lotus „Powertrain отдел отговаря за проектирането и развитието на 4-цилиндров двигател Ecotec, намерени в много от GM, Vauxhall , Opel , Saab , Chevrolet и Сатурн автомобили. Today, the current Lotus Elise and Exige models use the 1.8L VVTL-i I4 from Toyota’s late Celica GT-S and the Matrix XRS . Днес, Lotus Elise и Exige модели използват 1.8-литров VVTL-I4 от края на Toyota Celica GT-S и XRS Матрицата .

The company is organised as Group Lotus plc, which is divided into Lotus Cars and Lotus Engineering. Фирмата е организирана като група Lotus АД, която е разделена на Lotus Cars и Lotus Engineering.

Michael Kimberley took over as Acting Chief Executive Officer of the Company and its Group from May 2006. Майкъл Кимбърли пое длъжността главен изпълнителен директор на Дружеството и неговата група от май 2006. He currently chairs the Executive Committee of Lotus Group International Limited („LGIL“) established in February 2006, with Syed Zainal Abidin (Managing Director of Proton Holdings Berhad) and Badrul Feisal (non-executive director of Proton Holdings Berhad). Той в момента е председател на Изпълнителния комитет на Lotus Group International Limited („LGIL“) е създадена през февруари 2006 г., с за Syed Zainal Abidin (Управляващ директор на Proton Holdings Berhad) и Badrul Feisal, (неизпълнителен директор на Proton Holdings Berhad). LGIL is the holding company of Lotus Group Plc. LGIL е холдингово дружество на Lotus Group Plc.

Kimberley retired as CEO on 17 July 2009 [ 6 ] and was replaced as CEO by Dany Bahar on 1 October 2009. Кимбърли се пенсионира като главен изпълнителен директор на 17 юли 2009 г. [6] и бе заменен като главен изпълнителен директор от Дани Бахар на 1 октомври 2009. Bahar was formerly Senior Vice President, Commercial & Brand for Ferrari SpA where he was responsible for worldwide road car sales and after sales business, overall road car and F1 marketing activities, licensing, and merchandising business. Бахар е бивш старши вицепрезидент, Търговско и марка за Ferrari SpA, където той е бил отговорен за световните продажби на пътя кола и след продажбите бизнес, цялостната кола на пътя и маркетингови дейности F1, лицензиране, и мърчандайзинг бизнеса.

The four letters in the middle of the logo stand for the initials of company founder Anthony Colin Bruce Chapman. Четирите букви в средата на логото стоят инициалите на основателя на компанията Антъни Колин Брус Чапман.

[ edit ] Formula One [ редактиране ] Formula One

Main articles: Team Lotus and Lotus F1 Основни статии: Екип на Lotus и Lotus F1

Lotus 77 Lotus 77

Lotus 99T Lotus 99T

Lotus 72 Lotus 72

The company encouraged its customers to race its cars, and entered Formula One through its sister company Team Lotus in 1958. Компанията насърчи своите клиенти да се състезава на колите си, и влезе Formula One чрез своята дъщерна компания Team Lotus през 1958 година. A Lotus Formula One car driven by Stirling Moss won the marque’s first Grand Prix in 1960 at Monaco in a Lotus 18 entered by privateer Rob Walker . Формула Лотус Една кола, шофирана от Стърлинг Мос печели първа на марката Grand Prix през 1960 г. в Монако в Lotus 18, вписано от капер Роб Уокър . Major success came in 1963 with the Lotus 25 , which — with Jim Clark driving — won Lotus its first F1 World Constructors Championship . Голям успех идва през 1963 г. с Lotus 25 , която – с Джим Кларк шофиранията – спечели Lotus първата си F1 World конструкторите първенство . Clark’s untimely death — he crashed a Formula Two Lotus 48 in April 1968 after his rear tyre failed in a turn in Hockenheim — was a severe blow to the team and to Formula One. Преждевременната смърт на Кларк – той се разби от Формула Две Lotus 48 през април 1968 г., след като задната му гума не успя в завой в Хокенхайм е тежък удар за отбора и да Formula One. He was the dominant driver in the dominant car and remains an inseparable part of Lotus’ early years. Той е доминиращият водача в доминираща кола и си остава неразделна част от ранните години на лотос „. That year’s championship was won by Clark’s teammate, Graham Hill . Шампионат за тази година бе спечелена от съотборника на Кларк, Греъм Хил .

Lotus is credited with making the mid-engined layout popular for IndyCars , developing the first monocoque Formula One chassis, and the integration of the engine and transaxle as chassis components. Lotus е кредитирана с вземане средноразположен двигател оформление популярни за IndyCars , разработването на първата монокок Формула Едно шаси и интегрирането на двигателя и трансмисията, като шасита компоненти. Lotus was also among the pioneers in Formula One in adding wings and shaping the undersurface of the car to create downforce , as well as the first to move radiators to the sides in the car to aid in aerodynamic performance, and inventing active suspension. Lotus е сред пионерите в Formula One добавяне на крила и оформянето на undersurface на колата, за създаване на притискаща сила към пътя , както и да се движат на радиатори по стените в колата, за да помогне в аеродинамични характеристики, и изобретяването на активното окачване.

Even after Chapman’s death, until the late 1980s, Lotus continued to be a major player in Formula One. Ayrton Senna drove for the team from 1985 to 1987, winning twice in each year and achieving 17 pole positions. Дори и след смъртта на Чапман, до края на 1980 г., Lotus продължава да бъде основен играч в Formula One. Аертон Сена пътувахме за отбора от 1985 г. до 1987 г., който печели два пъти през всяка година и постигане на 17 полюсни позиции. However, by the company’s last Formula One race in 1994, the cars were no longer competitive. Въпреки това, от миналото на компанията Formula One състезание през 1994 г., автомобилите вече не са конкурентно. Lotus won a total of 79 Grand Prix races. Лотус спечели общо 79 Гран при. During his lifetime Chapman saw Lotus beat Ferrari as the first team to achieve 50 Grand Prix victories, despite Ferrari having won their first nine years sooner. През живота си Чапман видя Lotus победим Ферари като първия отбор, за да се постигне 50 победи от Големия награда, въпреки Ферари, след като спечели първите си девет години по-рано.

Formula One Constructors’ Championships ( Drivers’ Championship winner for Lotus) Formula One конструкторите първенство ( водачите първенство победител за Lotus)

Team Lotus established Classic Team Lotus in 1992, as the Works historic motorsport activity. Team Lotus създаде Classic Team Lotus през 1992 г., тъй като строителните работи исторически Motorsport дейност. Classic Team Lotus continues to maintain Lotus F1 cars and run them in the FIA Historic Formula One Championship and it preserves the Team Lotus archive and Works Collection of cars, under the management of Colin Chapman ‘s son, Clive. Класически Team Lotus продължава да поддържа на Lotus във Формула 1 коли и да ги пускате в исторически ФИА Формула Едно първенство и той запазва Team Lotus архив и строителство Събиране на автомобили под управлението на сина на Колин Чапман , Клайв.

Team Lotus’ participation in Formula One ended at the end of the 1994 season . Участието на Team Lotus във Формула Едно приключи в края на сезон 1994 .

The Lotus name returned to Formula One for the 2010 season , when a new Malaysian team called Lotus Racing , using the Lotus name on licence from Group Lotus, was awarded an entry. Името Лотус се завръща на Formula One за сезон 2010 , когато нов малайзийски отбор, наречен Lotus Racing , с помощта на Lotus име на лиценз от Group Lotus, бе присъдена. The new team was unrelated to the previous incarnation of Team Lotus when it was first founded, although it was funded by a Malaysian Consortium including Proton (the owner of Lotus Cars). Новият екип не е свързан с предходната инкарнация на Team Lotus, когато е основана, въпреки че е финансиран от малайзийски консорциум, включително Proton (собственик на на Lotus Cars). After a dispute between the two parties (Lotus Racing and Proton), Group Lotus, with agreement from their parent company Proton, terminated the licence for future seasons as a result of what it called „flagrant and persistent breaches of the licence by the team“. След спор между двете страни (Lotus Racing и Proton), група на Lotus, със съгласието от тяхната компания-майка Proton, прекратява лиценза за бъдещите сезони, като в резултат на това, което нарече „груби и повтарящи се нарушения на лиценза от екипа“ . Lotus Racing then announced that they had acquired Team Lotus Ventures Ltd, the company led by David Hunt since 1994, during which Team Lotus had stopped competing in Formula One, and with it full ownership of the rights of the Team Lotus brand and heritage. Лотус Рейсинг след това обявиха, че са придобити Team Lotus Ventures Ltd, компания, ръководена от Дейвид Хънт от 1994 г. насам, през които Team Lotus е спрял да се състезават във Формула One, а с него и пълната собственост на правата на екипа на марката Lotus и наследство. The team confirmed that they would be known as Team Lotus from 2011 onwards. Екипът потвърди, че те ще бъдат известни като Team Lotus от 2011 г. нататък.

In December 2010 Group Lotus (Proton) announced the creation of „Lotus Renault GP“, the successor to the Renault F1 team, that contested the 2011 season having purchased a title sponsorship deal with the team with the option to buy shares in the future. През декември 2010 г. Group Lotus (протон) обяви създаването на „Лотус Рено GP“, наследник на екипът на Рено за Формула 1 , че оспорва сезон 2011 закупили сделка за спонсорство с екипа, с опция за покупка на акции в бъдеще. The team’s cars continued to be called „Renaults“, up against the Team Lotus cars which were known as „Lotus“. Автомобилите на отбора продължава да се нарича „Рено“, срещу автомобили Екип на Lotus, които са били известни като „Лотос“. For 2012 , „Lotus Renault GP“ has been rebranded as „Lotus F1 Team“ and their cars will be known as „Lotus“, whereas the former Team Lotus has been renamed Caterham F1 Team and their cars will be known as „Caterhams“. За 2012 г. , „Лотус Рено GP“ е пребоядисаха като „Lotus F1 Team“ и техните автомобили ще бъдат известни като „Лотос“, като имат предвид, че бившият Team Lotus е бил преименуван Caterham F1 Team и техните автомобили ще бъдат известни като „Caterhams“.

Group Lotus is currently also involved in several other categories of motorsport. Group Lotus в момента участва и в няколко други категории на моторните спортове. It sponsors the ART team in the GP2 and GP3 Series , and the KV team in the IndyCar Series . Тя спонсорира изкуството отбор в сериите GP2 и GP3 , и KV екип в сериите Индикар . In 2011 , Lotus also returned to the 24 Hours of Le Mans with a semi-works effort run by Jetalliance Racing , which fielded two Lotus Evoras . През 2011 г. , Lotus също се завръща в 24-те часа на Льо Ман с полу завода усилия, управляван от Jetalliance Racing , които бяха изпълнени две на Lotus Evoras, . In 2012 they will partner with Engine Developments LTD/John Judd to build a 2.2 Liter Twin Turbocharged V-6 Engine to be used in the Izod Indycar Series. През 2012 г. те ще си партнира с развитието на Двигател ООД / Джон Джъд, за да се изгради на 2,2 литра Twin Turbocharged V-6 двигател, да бъдат използвани в Izod Индикар.

[ edit ] Lotus car models [ редактиране ] Lotus модели автомобили

The Lotus Elise Lotus Elise

Lotus Evora Lotus Evora

Current Lotus models include: Текущи модели на Lotus включват:

  • Lotus Elise : The Elise started in 1996 and weighed 725 kg (1,598 lb). Lotus Elise : Elise започна през 1996 г. и се претеглят 725 кг (£ 1,598). The current model starts at 901 kg (1,986 lb) and incorporates some engineering innovations, such as an aluminium extrusion frame and a composite body shell. Настоящият модел започва от 901 кг (£ 1,986), и включва някои инженерни нововъведения, като екструдиране на алуминиева рамка и композитен обвивка на тялото. The Elise has also spawned several racing variants, including a limited series called the 340R , which has an open-body design echoing the old Seven. Elise е също така зареди няколко варианта за състезания, включително лимитирана серия, наречена 340R , който има отворен тяло дизайн в духа на старата седма. The Elise was introduced into the US, with a Toyota engine , in order to pass strict US emissions laws. Elise е въведена в САЩ, с двигател на Toyota , за да премине строгите американски емисии закони. The 1ZZ & 2ZZ Toyota engines used have a Lotus ECU with their own fuel mapping. 1ZZ & 2ZZ двигатели на Toyota, използвани имат Lotus ECU със собствените си картографиране на гориво. The supercharged Lotus SC and limited edition Jim Clark Type 25 Elise editions add a new performance dimension to the Elise range. Компресор Lotus НС и Limited Edition Джим Кларк тип 25 Elise издания добавят ново измерение за изпълнение към гамата на Elise. 0–60 mph acceleration is in 4.3 seconds and 0–100 km/h in 4.6 seconds. 0-60 mph ускорението е за 4.3 секунди и 0-100 км / ч за 4.6 секунди.
  • Lotus Exige : A version of the Elise with a redesigned body to provide additional downforce (100 lb at 100 mph). [ 8 ] Additionally, the following Elise Sport Pack and Hardtop options are standard on the Exige. Lotus Exige . версия на Elise с нов дизайн орган да предостави допълнителна притискателна сила (100 кг при 100 mph) [8] В допълнение, следните Elise Sport Pack и твърд покрив опции са стандартни на Exige. The car is street legal and the base 2006 model was available in the USA for $50,990. [ 9 ] Lotus updated the Exige with the supercharged Exige S in 2007. Колата е напълно законни и база 2006 модел е на разположение в САЩ за $ 50.990. [9] актуализиран Lotus Exige с компресор Exige S през 2007 г..
  • Lotus Exige S : An Exige with a supercharged engine providing 220 hp. [ 10 ] The non-S Exige [ 11 ] and Elise [ 12 ] have 190 hp (140 kW). Lotus Exige S : Exige с компресорен двигател предоставя 220 к.с.. [10 ] не-S Exige [11] и на Elise [12] има 190 к.с. (140 кВт).
  • Lotus Evora Launched 22 July 2008. Lotus Evora стартира на 22 юли 2008 година. Code named Project Eagle during development. Кодово име Project Eagle по време на развитието. A 2+2 sports car with a mid-mounted, transverse 3.5-litre V6 engine. А 2 +2 спортен автомобил със средно разположен, напречна 3,5-литров V6 двигател. Lotus will provide the Evora S Model (2011) as rapid response vehicles to the Rome and Milan Carabinieri to replace the previous Lamborghini Gallardos. See Lotus webpage Lotus ще предостави на Evora S Модел (2011) като бързи превозни средства за реагиране на карабинерите в Рим и Милано, за да замести предишната Lamborghini Gallardos Вижте Lotus уеб страница.
  • Lotus 2-Eleven Weighing just 670 kg (1,500 lb) and with 252 bhp (188 kW) the Lotus 2-Eleven can sprint from 0–60 in 3.8 seconds and has a top speed of 155 mph (249 km/h). Lotus 2-Eleven тегло само 670 кг (£ 1,500) и с 252 к.с. (188 кВт) на Lotus 2-Eleven може да ускорява от 0-60 за 3.8 секунди и има максимална скорост от 155 mph (249 km / h). Intended as a track day car it costs £39,995 but for an additional £1,100 Lotus will make the car fully road legal. Замислен като автомобил за писта ден струва £ 39,995, но и за допълнително £ 1.100 Lotus ще направи колата напълно пътя правен.
  • Lotus T125 Exos Track-only Formula 1 inspired car. Lotus Т125 Exos Track само Формула 1, вдъхновена от колата. 3.5l Cosworth V8, 640 bhp; 25 will be built at $1 million each. 3.5-литров Cosworth V8, 640 к.с., 25 ще бъдат построени на 1 милион долара всеки. To run in the ‘Exos Experience by Lotus’, a club, initiated and operated by Lotus Motorsport, in which a limited number of owner drivers can refine their driving skills and challenge themselves with expert one-to-one advice from former Grand Prix drivers and trainers. За да стартирате в „Опитът на Exos от лотос“, клуб, иницииран и се управлява от Lotus Motorsport, в която ограничен брой на собственика шофьори да стесните своите шофьорски умения и да се оспорят с експерт един-към-един съвет от бившите водачи на Гран при и маратонки.

[ edit ] Previous [ редактиране ] Предишна

Lotus 1, 1948 Lotus 1, 1948 г.

Lotus Mk 4 Lotus Mk 4

Lotus Mk IX Lotus Mk IX

Lotus Eleven Lotus Единадесет

Lotus Elite Lotus Elite

Lotus 26, 1965 Lotus 26, 1965

Lotus Eclat 22 Lotus Eclat 22

Lotus Esprit S4, 1995 Lotus Esprit S4, 1995 г.

Lotus GT1 Road Car, 2008 Lotus GT1 шосеен автомобил, 2008

Lotus Elise S1 Lotus Elise S1

Lotus 340 Lotus 340

  • Lotus Mark I (1948): Austin 7 based car Lotus Mark I (1948): Остин 7 базиран кола
  • Lotus Mark II (1949–1950): Ford-powered trials car Lotus Mark II (1949-1950): автомобил на Ford-захранва проучвания
  • Lotus Mark III (1951): 750 cc formula car Lotus Mark III (1951): 750 формула кола CC
  • Lotus Mark IV (1952): Trials car Lotus Mark IV (1952): проучвания кола
  • Lotus Mark V (1952 2): 750 cc formula car—never built Lotus Mark V (1952 2): 750 куб.см формула кола никога построен
  • Lotus Mark VI (1953–1955): The first „production“ racer—about 100 built Lotus Mark VI (1953-1955): Първият състезател „производство“, около 100, построен
  • Lotus Seven (1957–1970): Classic open sports car, a minimalist machine designed to manoeuvre a racing circuit and nothing else. Lotus Seven (1957-1970): Класически открит спортен автомобил, минималистичен машина, предназначена за маневриране състезателни съединение и нищо друго. The rights to the Seven were sold in 1973 to Caterham Cars , who continue to produce it today. Правата към седем са били продадени през 1973 г. до Caterham Cars , които продължават да го произвеждат днес. Updated versions of this 1957 design are also produced by other speciality firms, including Westfield Sportscars and Donkervoort . Актуализирани версии на този проект от 1957, също се произвеждат от други фирми специалност, включително Westfield Sportscars и Donkervoort . Originally the number seven was applied to a Riley -powered Formula 2 car, but the vehicle was never completed in its original form, finally emerging instead as the Clairmonte Special , a two-seat sports car powered by a Lea-Francis engine. Първоначално числото седем е било приложено към Райли захранване Формула 2 кола, но превозното средство никога не е била завършена в оригиналната си форма, най-накрая излиза вместо като Clairmonte Special , двуместен спортен автомобил, задвижван от Леа-Франсис двигател.
  • Lotus Mark VIII (1954): sports racer Lotus Марк VIII (1954): спортен състезател
  • Lotus Mark IX (1955): sports racer, based on Eight Lotus Марк IX (1955): спортен състезател, базиран на осем
  • Lotus Mark X (1955): sports racer, a more powerful Eight Lotus Mark X (1955): спортен състезател, по-мощен Осем
  • Lotus Eleven (1956–1957): sports racer Lotus Eleven (1956-1957): спортен състезател
  • Lotus 12 (1956–1957): Formula Two and Formula One racecar Lotus 12, (1956-1957): Формула Два и Formula One състезател
  • Lotus 13 : Designation not used Lotus 13 : Определяне не се използва
  • Lotus 14 (1957–1963): First production street car—the Elite Lotus 14, (1957-1963 г.): Първата продукция улицата кола-Elite
  • Lotus 15 (1958): Sports racer—successor to the Eleven Lotus 15, (1958): Sports състезател наследник на единадесетте
  • Lotus 16 (1958–1959): F1/F2 car based on the Twelve Lotus 16, (1958-1959 г.): F1/F2 кола, въз основа на Дванадесетте
  • Lotus 17 (1959): Sports racer update of the 15—not successful Lotus 17, (1959): Sports Racer актуализация на 15 не-успешната
  • Lotus 18 (1960–1961): First mid-engined Lotus single seater—Formula Junior/F2/F1 Lotus 18, (1960-1961): Първо средноразположен двигател Lotus едноместен Формула Junior/F2/F1
  • Lotus 19 (1960–1962): Mid-engined sports racer—“Monte Carlo“ Lotus 19, (1960-1962): средноразположен двигател спортен състезател на „Монте Карло“
  • Lotus 20 (1961): Formula Junior Lotus 20, (1961): Формула Джуниър
  • Lotus 21 (1961): Formula One Lotus 21, (1961 г.): Formula One
  • Lotus 22 (1962–1965): Formula Junior/F3 Lotus 22, (1962-1965): Формула Junior/F3
  • Lotus 23 (1962–1966): Small displacement mid-engined sports racer Lotus 23, (1962-1966): Малки изместване средноразположен двигател спортен състезател
  • Lotus 24 (1962): Formula One Lotus 24, (1962): Formula One
  • Lotus 25 (1962–1964): Formula One World Champion Lotus 25 (1962-1964): Formula One World Champion
  • Lotus 26 (1962–1971): Production street sports car—the original Elan. Lotus 26, (1962-1971): Производство улица спортен автомобил на оригиналния Elan.
  • Lotus 27 (1963): Formula Junior Lotus 27, (1963): Формула Джуниър
  • Lotus 28 (1963–1966): Lotus version of the Ford Cortina street/racer Lotus 28, (1963-1966): Lotus версия на Ford Cortina улица. / състезател
  • Lotus 29 (1963): Indy car—Ford stock block Lotus 29, (1963): Indy кола Ford фондова блок
  • Lotus 30 (1964): Large displacement sports racer (Ford V8) Lotus 30, (1964): Голям изместване спортен състезател (Ford V8)
  • Lotus 31 (1964–1966): Formula Three space frame racer Lotus 31 (1964-1966): Формула Три Space Frame състезател
  • Lotus 32 (1964–1965): Monocoque F2 and Tasman Cup racer Lotus 32, (1964-1965): монокок F2 и Тасман купа състезател,
  • Lotus 33 (1964–1965): Formula One World Champion Lotus 33, (1964-1965): Formula One World Champion
  • Lotus 34 (1964): Indy car—DOHC Ford Lotus 34, (1964): Indy кола-DOHC Ford
  • Lotus 35 (1965): F2/F3/FB Lotus 35 (1965): F2/F3/FB
  • Lotus 36 (1965–1968): Fixed Head Coupe version of the original Elan, so called perhaps to distinguish it from the Type 26 Elan which could be fitted with a removable hard top) Lotus 36 (1965-1968): Fixed Head Coupe версия на оригиналния Elan, т.нар може би за да се разграничи от Тип 26 Elan, която може да бъде снабден с подвижен твърд покрив)
  • Lotus 38 (1965): Indy winning mid-engined car Lotus 38, (1965): Indy спечели средноразположен двигател кола
  • Lotus 39 (1965–1966): Tasman Cup formula car Lotus 39, (1965-1966): Тасман купа формула кола
  • Lotus 40 (1965): Improved(?) version of the 30 Lotus 40, (1965): (?) Подобрена версия на 30
  • Lotus 41 (1965–1968): Formula Three, Formula Two, Formula B Lotus 41 (1965-1968): Формула Три, две, Формула формула Б
  • Lotus 42 (1967): Indy car—raced with Ford V8 Lotus 42, (1967): Indy кола състезава с Форд V8
  • Lotus 43 (1966): Formula One Lotus 43, (1966): Formula One
  • Lotus 44 (1967): Formula Two Lotus 44, (1967): Формула Две
  • Lotus 45 (1966–1974): Convertible (Drop Head Coupe), a version of the original Elan with a revised body style, most notable for its permanent side window frames. Lotus 45 (1966-1974): Кабрио (Drop Coupe главата), версия на оригиналния Elan с ревизирана стил на купето, най-забележима за неговите постоянни рамки на страничните прозорци.
  • Lotus 46 (1966–1968): Original Renault-engined Europa Lotus 46, (1966-1968): Оригинален Renault-двигател Europa
  • Lotus 47 (1966–1970): Racing version of Europa Lotus 47, (1966-1970): Racing версия на Europa
  • Lotus 48 (1967): Formula Two Lotus 48, (1967): Формула Две
  • Lotus 49 (1967–1969): Formula One World Champion Lotus 49, (1967-1969): Formula One World Champion
  • Lotus 50 (1967–1974): Four-seat „Elan +2“ production car Lotus 50, (1967-1974): четири-седалков „Elan 2,“ производство автомобил
  • Lotus 51 (1967–1969): Formula Ford Lotus 51, (1967-1969): Формула Форд
  • Lotus 52 (1968): Prototype „Europa“ twincam Lotus 52 (1968): Prototype „Europa“ twincam
  • Lotus 53 (1968): Small displacement sports racer—never built Lotus 53, (1968): Малки изместване спортен състезател и никога построени
  • Lotus 54 (1968–1970): Series 2 „Europa“ production car. Lotus 54, (1968-1970): Серия 2 сериен автомобил „Europa“.
  • Lotus 55 (1968): F3 Lotus 55 (1968): F3
  • Lotus 56 (1968–1971): Indy turbine wedge/F1 turbine (56B) Lotus 56, (1968-1971 г.): Indy за турбина wedge/F1 турбина (56б)
  • Lotus 57 (1968): F2 design study Lotus 57, (1968): F2 дизайнерска студия
  • Lotus 58 (1968): F1 design study Lotus 58, (1968): F1 дизайнерска студия
  • Lotus 59 (1969–1970): F2/F3/Formula Ford Lotus 59 (1969-1970 г.): F2/F3/Formula Ford
  • Lotus 60 (1970–1973): Greatly modified version of the Seven—AKA Seven S4 Lotus 60 (1970-1973): силно модифицирана версия на седем AKA Седем S4
  • Lotus 61 (1969): Formula Ford wedge Lotus 61, (1969): Формула Форд клин
  • Lotus 62 (1969): prototype Europa racer Lotus 62, (1969): прототип Europa състезател
  • Lotus 63 (1969): 4-wheel drive F1 Lotus 63, (1969): 4 задвижващи колела F1
  • Lotus 64 (1969): 4-wheel drive Indy cars—did not compete Lotus шестдесет и четири (1969): 4 задвижващи колела Инди автомобили не се конкурират
  • Lotus 65 (1969–1971): „Federalized“ Europa S2 Lotus 65, (1969-1971): „Federalized“ Europa S2
  • Lotus 66 : designation not used Lotus 66 : наименование не се използва
  • Lotus 67 (1970): Proposed Tasman Cup car—never built Lotus 67, (1970): Предложение за Тасман купим кола никога построен
  • Lotus 68 (1969): F5000 prototype Lotus 68, (1969): F5000 прототип
  • Lotus 69 (1970): F2/F3/Formula Ford Lotus 69, (1970): F2/F3/Formula Ford
  • Lotus 70 (1970): F5000/Formula A Lotus 70 (1970): F5000/Formula А
  • Lotus 71 : Undisclosed design study Lotus 71 : Поверителна дизайн проучване
  • Lotus 72 (1970–1972): Formula One World Champion Lotus 72 (1970-1972): Formula One World Champion
  • Lotus 73 (1972–1973): F3 Lotus 73 (1972-1973 г.): F3
  • Lotus 74 (1971–1975): Europa Twin Cam production cars Lotus 74 (1971-1975 г.): EUROPA Twin Cam серийните автомобили
  • Lotus 75 (1974–1982): Luxury 4-seat GT—“Elite II“ Lotus 75, (1974-1982): Луксозен 4-седалков GT-„Елит II“
  • Lotus 76 (1975–1982): Fastback version of Elite II—“Éclat S1″—also 1974 F1 Lotus 76, (1975-1982): хечбек версия на Елит II „S1 Eclat“ 1974 F1
  • Lotus 77 (1976): F1 Lotus 77 (1976): F1
  • Lotus 78 (1977–1978): F1 ground effects car Lotus 78 (1977-1978 г.): F1 основание ефекти кола
  • Lotus 79 (1978–1979): Formula One World Champion—also street GT „Esprit“ (1975–1980) Lotus 79, (1978-1979 г.): Formula One World Champion улица GT „Esprit“ (1975-1980 г.)
  • Lotus 80 (1979): F1 Lotus 80 (1979): F1
  • Lotus 81 (1980–1981): F1—designation also used for Sunbeam Talbot rally car Lotus 81, (1980-1981 г.): F1-наименование също се използва за Talbot Sunbeam рали автомобил
  • Lotus 82 (1982–1987): Turbo Esprit street GT car Lotus 82, (1982-1987 г.): Turbo Esprit улица GT автомобил
  • Lotus 83 (1980): Elite series 2 Lotus 83 (1980): Elite серия 2
  • Lotus 84 (1980–1982): Éclat series 2 Lotus 84 (1980-1982 г.): Eclat серия 2
  • Lotus 85 (1980–1987): Esprit series 3 Lotus 85, (1980-1987 г): Esprit Серия 3
  • Lotus 86 (1980–1983): F1 dual chassis—never raced Lotus 86, (1980-1983 г.): Формула 1 с двойна шаси никога не се състезава
  • Lotus 87 (1980–1982): F1 Lotus 87, (1980-1982 г.): F1
  • Lotus 88 (1981): F1 dual chassis car—banned Lotus 88 (1981): F1 двойна шаси кола-забранени
  • Lotus 89 (1982–1992): Lotus Excel GT—re-engineered Éclat Lotus 89 (1982-1992): Lotus Excel GT-ре-инженерство Eclat
  • Lotus 90 : Unreleased Elan/Toyota Lotus 90 : Нереализирани Elan / Toyota
  • Lotus 91 (1982): F1 Lotus 91 (1982): F1
  • Lotus 92 (1983): F1 Lotus 92 (1983): F1
  • Lotus 93T (1983): F1 Turbo Lotus 93T (1983): F1 Turbo
  • Lotus 94T (1983): F1 Turbo Lotus 94T (1983): F1 Turbo
  • Lotus 95T (1984): F1 Turbo Lotus 95T (1984): F1 Turbo
  • Lotus 96T (1984): Indy car project—abandoned Lotus 96T (1984): Indy кола проекти изоставени
  • Lotus 97T (1985–1986): F1 Turbo Lotus 97T (1985-1986 г.): F1 Turbo
  • Lotus 98T (1986–1987): F1 Turbo Lotus 98T (1986-1987 г.): F1 Turbo
  • Lotus 99T (1987): F1 Turbo—last Lotus F1 winner Lotus 99T (1987): F1 Turbo последна Lotus F1 победител
  • Lotus 100T (1988): F1 Turbo Lotus 100т (1988): F1 Turbo
  • Lotus Elan (Type M100) (1989–1995): Front-drive convertible Elan. Lotus Elan (Вид M100) (1989-1995 г.): Front-DRIVE конвертируема Elan.
  • Lotus 101 (1989): F1 Lotus 101 (1989): F1
  • Lotus 102 (1990–1991): F1 Lotus 102 (1990-1991): F1
  • Lotus 103 (1990): F1—not produced Lotus 103 (1990 г.): Формула 1 не произведени
  • Lotus 104 (1990–1992): Lotus Carlton: tuned version of the standard Vauxhall saloon. Lotus 104 (1990-1992 г.): Lotus Carlton: настроена версия на стандартния седан Vauxhall.
  • Lotus 105 (1990): Racing X180R IMSA Supercars Drivers Champ Doc Bundy Lotus 105, (1990 г.): Racing X180R IMSA Supercars Драйвери Champ Doc Бънди
  • Lotus 106 (1991): X180R roadgoing homologation special Lotus 106, (1991): X180R roadgoing хомологация специален
  • Lotus 107 (1992–1994): F1 Lotus 107 (1992-1994 г.): F1
  • Lotus 108 (1992): a bicycle ridden by Chris Boardman to win a gold medal at the 1992 Barcelona Olympics , also known as the „LotusSport Pursuit Bicycle“. Lotus 108, (1992 г.): велосипед ,, яздени с Крис Бордман, за да спечели златен медал на Олимпийските игри в Барселона от 1992 г. , известен също като „Преследване LotusSport велосипеди“.
  • Lotus 109 (1994): F1—Last Lotus F1 car. Lotus 109, (1994): F1-Последно Lotus F1 кола.
  • Lotus 110 : Production version of type 108 bicycle Lotus 110 : серийната версия на велосипед тип 108
  • Lotus 111 : The Lotus Elise Lotus 111 : Lotus Elise
  • Lotus 112 : Final partial F1 design, got as far as the monocoque buck Lotus 112 : Final частичен на F1 дизайн, има доколкото е монокок долар
  • Lotus 113 : Number not allocated Lotus 113 : Брой които не са разпределени
  • Lotus 114 (1996): Lotus Esprit GT1 Lotus 114 (1996): Lotus Esprit GT1
  • Lotus 115 (1997–1998): Lotus GT Race Car, AKA Lotus Elise GT1 Lotus 115, (1997-1998 г.): Lotus GT състезателни коли, известен още като Lotus Elise GT1
  • Lotus 116 : The Vauxhall VX220 / Opel Speedster, a collaboration with GM Lotus 116 : Vauxhall VX220 / Opel Speedster, сътрудничество с GM
  • Lotus 117 : Lotus Elise Mk2 [ citation needed ] Lotus 117 : Lotus Elise MK2 [ цитиране необходими ]
  • Lotus 118 : Lotus M250. Lotus 118 : Lotus M250. Two-seater concept car. Двуместен концептуалния автомобил. Unveiled in Autumn of 1999 as a mid-range sports car, project was cancelled in 2001. , Открит през есента на 1999 г. като спортен автомобил от среден клас на проекта е отменен през 2001 година.
  • Lotus 119 : Soapbox derby car Light vehicle out of carbon and aluminium, brakes discs, without engine, built for the race of the festival of speed of Goodwood Lotus 119 : импровизирана трибуна дерби кола Light превозно средство от въглерод и алуминий, спирачки дискове, без двигател, построен за състезанието на фестивала на скоростта на Гудууд
  • Lotus 120 (1998): Elise V6 code named M120—was never produced Lotus 120, (1998): Elise V6 кодово име M120-никога не е произвеждан
  • Lotus 121 (2006): Europa S Lotus 121, (2006): Europa S
  • Lotus 122: Lotus Evora Lotus 122: Lotus Evora
  • Lotus 123: Lotus 2-Eleven Lotus 123: Lotus 2-Eleven
  • Lotus 124: Evora Race Car Lotus 124: Евора състезателни коли
  • Lotus 125: Exos—Ultimate track Car [ 13 ] Lotus 125: Exos Ultimate пистата за кола [13]
  • Lotus Excel (1985–1992): Updated Eclat with Toyota running gear. Lotus Excel (1985-1992 г.): променен Eclat с ходова част на Toyota. 2,159 Excels were made. 2,159 превъзхожда не бяха направени.
  • Lotus Eclat (1975–1982): Fastback version of the Elite. Lotus Eclat (1975-1982): хечбек версия на елита. The rear roof line of the Elite was sloped down into a sporty fastback. Задната линия на покрива на елита е наклонен надолу в спортен хечбек.
  • Lotus Elite : Describes two cars, one an ultra-light two-seater coupé produced from 1957 to 1962, one an angular 3-door hatch with a back bone chassis produced from 1974 to 1982. Lotus Elite : Описва две коли, един ултралек двуместен купе, произведени от 1957 до 1962, един ъглов 3-врати, хечбек с шасито на гръбнака, произведени от 1974 г. до 1982 г..
  • Lotus Europa (1966–1975): mid-engine sports car. Lotus Europa (1966-1975): спортен автомобил със средноразположен двигател.
  • Lotus Esprit : A mid-engined sports car, launched in the early 1970s. Lotus Esprit : спортен автомобил със средноразположен двигател, която стартира в началото на 1970. It was styled by Italian designer Giorgetto Giugiaro . Тя е оформена от италианския дизайнер Джорджето Джуджаро . The Esprit started with a light, 4-cylinder design, which went through several iterations of turbo-charging and electronic upgrades, before finally being replaced by a highly advanced V8. Esprit започна с лек, 4-цилиндров дизайн, който премина през няколко повторения на турбо-зареждане и електронни подобрения, преди да бъде окончателно заменя със силно напреднала V8. The last Lotus Esprit rolled off the production line on 20 February 2004, after 28 years in production. Последният Lotus Esprit валцувани от производствената линия на 20 февруари 2004 г., след 28 години в производството. A total of 10,675 Esprits were built since production began in 1976. Общо на 10,675 Esprits бяха изградени, тъй като производството започва през 1976 г..
  • Lotus M250 (2000): Concept car that never reached production Lotus M250 (2000): концептуален автомобил, който никога не достига производство
  • Lotus Europa S : The Grand Tourer (GT)-inspired two-seater is claimed to offer a more upmarket sportscar experience, although it is based on the same chassis as the Elise and Exige, limiting accommodation and practicality. Lotus Europa S : Grand Tourer (GT) вдъхновен двуместен се претендират, че предлагат по-луксозен опит спортна кола, въпреки че тя се основава на същото шаси като на Elise и Exige, ограничаване на настаняване и практичност. Power comes from a Lotus-tuned variant of the turbocharged four-cylinder engine which powers the VX220. Мощността идва от лотос настроен вариант на турбо четирицилиндров двигател, който правомощията на VX220. The Europa has been criticised in the motoring press for being expensive and for lacking equipment and practicality compared to rivals like the Porsche Cayman . В Европа е била критикувана в автомобилните журналисти за скъпо и за липсата на оборудване и практичност, в сравнение с конкуренти като Porsche Cayman .

[ edit ] Announcements of future cars [ редактиране ] Съобщения на бъдещите автомобили

2013 Lotus Elan . 2013 Lotus Elan .

2013 Lotus Eterne. 2013 Lotus Eterne.

At the 2010 Paris Motorshow, Lotus announced five new models to be introduced over the next five years: [ 14 ] В Париж автомобилен 2010, Lotus обяви пет нови модела, които ще бъдат въведени през следващите пет години: [14]

  • New Lotus Esprit. Нов Lotus Esprit. Due to be released in 2013, the Esprit will be powered by a 4.8-litre Lotus Performance V8 pressure-charged engine delivering up to 620 PS (456 kW; 612 hp), capable of 0–100 km/h in approximately 3.4 seconds. Трябва да бъде освободен през 2013 г., Esprit ще бъде задвижван от 4,8-литров Lotus изпълнение V8 налягане заредена двигател, като предоставя до 620 к.с. (456 кВт, 612 к.с.), способен, от 0-100 км / ч за около 3,4 секунди.
  • New Lotus Elan. Нов Lotus Elan. This was set for release during the second half of 2017, to feature a 4.0-litre V6 pressure-charged engine capable of delivering up to 450 PS (331 kW; 444 hp) with a weight of 1,295 kg (2,855 lb). Това бе определен за пускане през втората половина на 2017 г., за да разполагат с 4,0-литров V6 налягане заредена двигател може да предоставя до 450 к.с. (331 кВт, 444 к.с.) с тегло от 1,295 кг (£ 2,855). Lotus later postponed the production of the car until 2017, allowing the company to develop the current Evora. [ 15 ] Lotus по-късно отложи производството на автомобила до 2017 г., което позволява на компанията да развие текущата Евора. [15]
  • New Lotus Elite. Нов Lotus Elite. A 2+2 GT with a front-mid positioned 5.0-litre V8 engine delivering up to 620 PS (456 kW; 612 hp), capable of 0–100 km/h in approximately 3.7 seconds. 2 +2 GT с преден средата позициониран 5,0-литров V8 двигател, като предоставя до 620 к.с. (456 кВт, 612 к.с.), способен, от 0-100 км / ч за около 3,7 секунди. Set for release in spring 2014. Комплект за пускане през пролетта на 2014.
  • New Lotus Elise. Нов Lotus Elise. The replacement for the Lotus Elise is due in 2015 with a 2.0-litre inline 4 pressure-charged engine delivering up to 320 PS (235 kW; 316 hp), the Elise 2015 is stated to be capable of 0–100 km/h in under 4.5 seconds. Подмяна на Lotus Elise е дължима през 2015 г. с 2,0-литров редови 4 налягане заредена двигател предоставя до 320 к.с. (235 кВт, 316 к.с.), Elise 2015, е определена като може да 0-100 км / ч в под 4,5 секунди.
  • New Lotus Eterne. Нов Lotus Eterne. A four-door, four-seater sports GT with a 5.0-litre pressure-charged V8. С четири врати, четири места спортен GT с 5,0-литров V8 налягане ЗА СМЕТКА. Designed as a competitor to the Porsche Panamera , Aston Martin Rapide and Maserati Quattroporte . Замислен като конкурент на Porsche Panamera , Aston Martin Rapide и Maserati Quattroporte .

Lotus also showed an unnamed city car concept using its 1.2L range-extender engine. [ 16 ] In 2011 Lotus revealed this as the Lotus Ethos , a plug-in hybrid car based on the EMAS concept from its parent company Proton, and likely to be primarily built by Proton in Malaysia. [ 15 ] Lotus показа също така, неназован концепция за градски автомобил, използвайки 1.2L гама-удължител двигател. [16] През 2011 г. Lotus разкри това като на етоса Lotus , Plug-в хибридни автомобили, въз основа на EMAS концепцията от компанията майка си Proton, и е вероятно да бъде основно изградена от Proton в Малайзия. [15]

[ edit ] Lotus engines [ редактиране ] Lotus двигатели

Lotus Evora engine Lotus Evora двигател

  • Lotus-Ford Twin Cam Lotus-Ford Twin Cam
  • Lotus 900 series Серия Lotus 900
  • Range Extender Engine. Гамата от двигатели Extender. This all-aluminium, monoblock, 1200 cc, three-cylinder, 47 horsepower, four-stroke engine is specifically designed to directly drive an alternator for electricity generation for series-hybrid cars. Този изцяло алуминиев, моноблок, 1200 куб.см., три-цилиндров, 47 к.с., четиритактов двигател е специално проектиран директно шофиране алтернатор за генериране на електричество за серийно хибридни автомобили. The engine is small and light at 56 kg (123 lb), having three cylinders and no detachable cylinder head. Двигателят е малък и лек с 56 кг (123 кг), разполага с три цилиндъра и не разглобяема цилиндровата глава. The cylinder head and engine block are all one casting to reduce size, weight and production costs. В цилиндровата глава и двигателен блок са всички един кастинг за намаляване на размера, теглото и производствените разходи. As the engine does not turn belt driven ancillaries such as alternator, power-steering pump or an air conditioning compressor, the block requires no strong points to accommodate such ancillaries, resulting in a simple and light block. Тъй като двигателят не се включва колан задвижвани спомагателни устройства като алтернатор, мощност на волана помпа или компресор за климатик, блокът не изисква силните страни да се пригодят тези спомагателни устройства, в резултат на един прост и лек блок. The engine has a reduced parts count for lightness and cheaper production. [ 17 ] [ 18 ] Двигателят има намален брой части за лекота и по-евтино производство. [17] [18]
  • On 18 August 2011 Lotus fired up an all new in-house designed V8 destined for the new era range of cars. На 18 август 2011 Lotus уволни всички в къщата, предназначени V8, предназначени за новата гама на ерата на автомобилите. At 170 kg (375 lb) and just 612 mm (24.1 in) long, the unit will be dry sump lubricated to save depth and will feature a 180° flat plane crank. На 170 кг (£ 375) и дължина 612 мм (24,1), апаратът ще бъде сух картер,, смазваме да спаси дълбочина и ще включва 180 ° плоска равнина манивела. The engine is being utilised as a stressed component, a technique pioneered by Colin Chapman in F1, specifically with the 1967 Type 49. Двигателят се използват като стрес компонент, техника за първи път от Колин Чапман през F1, и по-специално с Type 1967 49. It is expected to be used in the Le Mans LMP2 car in 2012. Очаква се да бъдат използвани в колата LMP2 на Льо Ман през 2012 година. Expected performance is likely to be in excess of 590 PS (434 kW; 582 hp) and with a 9,200 rpm redline. [ 19 ] Очакваното изпълнение е вероятно да бъде в повече от 590 к.с. (четиристотин тридесет и четири кВт, 582 к.с.) и с оборота в минута 9200 Redline [19]

[ edit ] Lotus Engineering [ редактиране ] Lotus Engineering

Lotus Engineering Limited, is an offshoot of Lotus Cars, which provides engineering consultancy third party companies primarily in the automotive industry. Lotus Engineering Limited, е издънка на Lotus Cars, която предоставя инженерни консултантски компании от трети страни, преди всичко в автомобилната индустрия. As well as Hethel in the United Kingdom Lotus has engineering centres in Ann Arbor , USA, Kuala Lumpur , Malaysia and Shanghai , China. Както и Hethel в Обединеното кралство Lotus инженерни центрове в Ан Арбър , САЩ, Куала Лумпур , Малайзия и Шанхай , Китай. In 2000, Lotus Engineering, Inc. was established with an office in Ann Arbor , Michigan. [ 20 ] През 2000 г., Lotus Engineering, Inc. Е създадена с офис в Ан Арбър , Мичиган. [20]

[ edit ] Engineering demonstrators [ редактиране ] Инженеринг демонстранти

  • Lotus Eco Elise is an engineering demonstrator of its classic sports car that incorporates solar panels into a roof made from hemp , while also employing natural materials in the body and interior of the car. Lotus Eco Elise е инженерингова демонстратор на класическата си спортна кола, която включва соларни панели в покрива, изработени от коноп , а също така използване на естествени материали в организма и интериора на автомобила.
  • Lotus Exige 265E Bio-fuel Lotus Exige 265E био-гориво
  • Lotus Exige 270E Tri-fuel Lotus Exige 270E Tri-гориво
  • Lotus Evora 414E Hybrid. Lotus Evora 414E Hybrid. Shown at the 2010 Geneva Motor show Показан на автомобилното изложение в Женева 2010
  • Lotus Concept City Car . Lotus Car Concept Сити . Shown at the 2010 Paris motor show. Показано на автомобилното изложение в Париж 2010.

[ edit ] APX and VVA [ редактиране ] APX и VVA

Main article: Lotus APX Основна статия: Lotus APX

The APX (also known as the „Aluminium Performance Crossover“) is an aluminium concept vehicle revealed at the 2006 Geneva Motor Show built on Lotus Engineering’s Versatile Vehicle Architecture (VVA). APX (известен също като „Изпълнение алуминий кросоувър“) е алуминиева автомобилна концепция, разкрит в Женева през 2006 г., показват, построен на Lotus Engineering Гъвкав превозни средства Architecture (VVA).

Whereas the VVA technology will be used in the creation of a new mid-engined sportscar for Lotus cars, the APX is in fact a high-performance 7-seat MPV with four-wheel drive and a front-mounted V6 engine from Lotus Engineering’s Powertrain division. Като има предвид, че на технологията VVA ще се използва в създаването на една нова средноразположен двигател Спортен за автомобили на Lotus, на APX е всъщност една високо-изпълнение 7-местен MPV с задвижване на четирите колела и милион пред-монтиран V6 двигател от Powertrain Lotus Engineering. деление. The engine was designed and developed to be available as a 2.2-litre N/A and 3.0-litre supercharged. Двигателят е проектиран и разработен да бъде на разположение, тъй като 2,2-литров N / A и 3,0-литров компресор. A number of prototypes of both engines exist in full working order in a number of mule cars . А броят на прототипи на двата двигателя съществуват в пълна изправност в редиците на муле автомобили .

Versatile Vehicle Architecture (VVA) is an effort by the Lotus car manufacturing company to reduce the investment needed for producing unique, niche-market cars by sharing a number of common components. Универсален превозни средства Architecture (VVA) е едно усилие от компанията за производство на автомобил Lotus за намаляване на инвестициите, необходими за производство на уникални, ниша на пазара на автомобили, като споделят редица общи компоненти.

Cars produced using VVA: Коли, произведени с VVA:

[ edit ] Projects undertaken by Lotus Engineering [ редактиране ] Проекти, предприети от Lotus Engineering

DeLorean DMC 12 with Lotus designed Chassis DeLorean DMC 12 с проектирана шаси на Lotus

Sinclair C5 Синклер C5

Dodge EV Dodge EV

Examples of work undertaken by Lotus Engineering include: Примери за работата, предприета от Lotus Engineering, включват:

  • Lotus Talbot Sunbeam —Talbot’s hot-hatch rally car of the early ’80s. Lotus Talbot Sunbeam -Talbot горещо люка рали автомобил от началото на 80-те.
  • DeLorean DMC-12 . DeLorean DMC-12 . Changes to the original concept led to considerable schedule pressures. Промени в оригиналната концепция, доведе до значителен натиск график. The car was deemed to require almost complete re-engineering, which was turned over to engineer Colin Chapman , founder of Lotus. Автомобилът се счита, че изисква почти пълен ре-инженеринг, който се беше превърнал в инженер Колин Чапман , основател на Lotus. Lotus replaced most of the unproven material and manufacturing techniques with those then employed by Lotus in the Lotus Esprit . Lotus заменя по-голямата част на недоказани материали и производствени техники, с тези, наети от Lotus в Lotus Esprit .
  • Vauxhall Lotus Carlton (also Opel Lotus Omega, internal name Lotus Type 104) – At the time (early 1990s) this was the fastest saloon car available, with a top speed of over 175 mph (280 km/h). Vauxhall Lotus Carlton (Opel Lotus Omega, вътрешното име Lotus Type 104) – По това време (началото на 1990) това е най-бързият седан кола, с максимална скорост от над 175 mph (280 km / h).
  • The 1991 Dodge Spirit R/T with a version of the 2.2 L K-car engine with a 16-valve DOHC head designed by Lotus with over 220 hp (160 kW). 1991 Dodge Spirit R / T с версия на L 2.2 K-двигателят на автомобила с 16-клапанов DOHC главата, разработен от Lotus с над 220 к.с. (160 кВт).
  • Vauxhall VX220 (badged Opel Speedster outside of the UK) – Lotus produced and based upon the same aluminium chassis design as the Lotus Elise . Vauxhall VX220 (Макларън Opel Speedster извън Великобритания) – Lotus произвежда и въз основа на един и същ дизайн на алуминиевото шаси на Lotus Elise . Production of these models ended in 2005. Приключи през 2005 г. Производството на тези модели.
  • Lotus styled and assisted with the engineering of the Tesla Roadster , an electric sports car based on the Elise, as well as licensing some technologies to Tesla Motors and constructing the Roadster at their plant in Hethel . [ 21 ] Lotus оформена и подпомага с инженеринг на Roadster Tesla , електрическа спортна кола, въз основа на Elise, както и лицензиране на някои технологии за Tesla Motors и изграждане на роудстъра в техния завод в Hethel . [21]
  • The Aston Martin DB9 chassis was developed with the help of Lotus Engineering. Aston Martin DB9 шаси е разработена с помощта на Lotus Engineering.
  • Lotus was responsible for most of the design, development, and testing, of the LT5 DOHC V8 powerplant for the Chevrolet Corvette C4 ZR-1 . Lotus е отговорен за по-голямата част от проектирането, разработването и тестването на на LT5 DOHC V8 двигател на Chevrolet Corvette, C4 ZR-1 .
  • Lotus designed, developed and tested the GM Ecotec engine and its variants. Lotus проектирана, разработена и тествана GM Ecotec двигател и неговите варианти.
  • Lotus was responsible for various aspects of the Sinclair C5 electric tricycle. Lotus е отговорен за различни аспекти на Sinclair C5 електрическа триколка.
  • Lotus was responsible for the suspension calibration of the Toyota MR2 Mk. Lotus е отговорен за спирането калибриране на Toyota MR2 Mk. I, the Toyota Supra Mk. I, Toyota Supra Mk. II and Mk. II и Mk. III, the Isuzu Piazza , the Isuzu Impulse as well as newer Proton models. III, площад Isuzu , Impulse Isuzu , както и по-новите модели на протонната.
  • Lotus was responsible for the development of the Campro engine together with Proton, [ 22 ] as well as its variable valve timing system, the Cam Profile Switching (CPS). Lotus е отговорен за развитието на двигател Campro заедно с Proton, [22] , както и система за променливо газоразпределение система, профилът Cam Switching (CPS). Currently available in the 1.6-litre and 1.3-litre variants, the Campro engine now powers most of Proton’s newer models. В момента на разположение в 1,6-литров и 1,3-литров варианти, двигателя Campro правомощия повечето от новите модели на протонната.
  • Lotus has worked on the suspension of the Mahindra Scorpio to make it more stable at high speeds. Lotus е работил за спирането на Mahindra Скорпион, за да стане по-стабилен при високи скорости.
  • Lotus produced the revised Chassis of the Isuzu Piazza Lotus ревизираната шаси на Piazza Isuzu
  • The Dodge EV concept electric vehicle from Chrysler is based on a Lotus Europa S . Dodge EV Concept електрическо превозно средство от Chrysler е базиран на Lotus Europa S .
  • Lotus has worked on the suspension and handling of the Nissan GT-R Lotus е работил за спирането и обработка на Nissan GT-R
  • The Hennessey Venom GT is to be based on the Lotus Exige . Hennessey Venom GT е да се основава на Lotus Exige .
  • 2010: Limo-Green project with Jaguar Cars . 2010 г.: Limo-Green проект на Jaguar Cars . Lotus provided the Range Extender engine for a prototype XJ series -hybrid car. Lotus при условие, че двигател на Range Extender за прототип на хибриден автомобил на XJ серия . The car returned 58 mpg (imperial) running off the range extender alone. [ 23 ] Автомобилът се връща 58 MPG (имперски) бяга гама удължител. [23]

[ edit ] Electric vehicles [ редактиране ] Електрически превозни средства

Lotus Engineering has established a group dedicated to hybrid and electric vehicles. [ 24 ] Lotus Инженеринг е създадена група, посветена на хибридни и електрически превозни средства. [24]

Lotus plans to enter the electric vehicle race, CEO Michael Kimberley told the Financial Times . Lotus планира да навлезе раса електрически превозни средства, главен изпълнителен директор Майкъл Кимбърли заяви пред „Файненшъл таймс“. „Don’t be surprised to see an electric Lotus shortly,” he said, adding that a concept version could debut as early as March 2009, at Geneva Motor Show . [ 25 ] [ 26 ] Lotus is now front and center in the electric-car arena. [ 27 ] „Не бъдете изненадани да видят електрически Lotus скоро“, каза той, добавяйки, че версия на концепцията може да дебютира още през март 2009 г., на автомобилното изложение в Женева . [25] [26] Lotus е отпред и центъра в електрически кола арена. [27]

Вашият коментар