Историята на всяка марка

Skoda

Шкода Ауто (Чешка произношение: [ʃkoda] ( listen ) ), more commonly known as Škoda , is an automobile manufacturer based in the Czech Republic . слушам )), по-известен като Шкода, е автомобилен производител, базиран в Чешката република . Škoda became a wholly owned subsidiary of the Volkswagen Group in 2000, [ 1 ] positioned as the entry brand to the group. [ 2 ] Its total global sales reached 684,226 cars in 2009 and 85,000 for the month of March 2011. [ 3 ] Шкода става изцяло притежавано дъщерно дружество на групата на Volkswagen през 2000 г., [1] се позиционира като на влизането марка на групата. [2], общите продажби в световен мащаб достигнаха 684,226 автомобила през 2009 г. и 85 000 за месец март 2011 г.

История

Škoda Auto is one of the largest car manufacturers in Central Europe. Шкода Ауто е един от най-големите производители на автомобили в Централна Европа. In 2010, 762,500 cars were sold worldwide, a record for the company През 2010 г. 762,500 коли са продадени в световен мащаб, което е рекорд за компанията

Škoda Works was established as an arms manufacturer in 1859. Шкода работи е създадена като производителя на оръжие през 1859 г..

The origins of what became Škoda Auto go back to the early 1890s where, like many long-established car manufacturers , a company started out manufacturing bicycles. Произходът на това, което стана на Шкода Ауто се върнем към началото на 1890, когато, подобно на много отдавна установени производителите на автомобили , компанията започна производство на велосипеди. It was 1894, and 26-year old Václav Klement , who was a bookseller in Mladá Boleslav , in today’s Czech Republic, which was then part of Austria-Hungary , was unable to obtain spare parts to repair his German bicycle. Това беше 1894 г., и 26-годишният Вацлав Клемент , който е бил книжар в Млада Болеслав , в днешната Чешка република, което тогава е било част от Австро-Унгария , е в състояние да получат резервни части за ремонт на германския си велосипед. Klement returned his bicycle to the manufacturers, Seidel and Naumann, with a letter, in Czech, asking them to carry out repairs, only to receive a reply, in German, stating: „If you would like an answer to your inquiry, you should try writing in a language we can understand“. Клемент връща на производители, Зайдел Науман велосипеда си, с писмо, в Чехия, който ги моли да извършва ремонтни работи, само за да получи отговор, на немски език, в която заявява: „Ако искате да получите отговор на вашето запитване, вие трябва да опитайте се да пише на език, можем да разберем „. A disgusted Klement, despite not having technical experience, decided to start a bicycle repair shop, which he and Václav Laurin opened in 1895 in Mladá Boleslav . Отвратен Клемент, въпреки че разполагат с технически опит, реши да започне ремонт на велосипеди магазин, който той и Вацлав Laurin открит през 1895 г. в Млада Болеслав . Before going into business partnership with Klement, Laurin was established as a bicycle manufacturer in the nearby town of Turnov . Преди да отидете в бизнес партньорство с Клемент, Laurin е създадена като производител на велосипеди в близкия град Търнов . In 1898, after moving to their newly-built factory, the pair bought a Werner „motorcyclist“, [ nb 1 ] which was produced by French manufacturer Werner Brothers. През 1898 г., след като се премести в новопостроена фабрика, двойката купи Вернер „мотоциклетист“, [1], който е продуциран от френския производител Вернер Brothers. Laurin & Klement’s first motorcyclette, powered by an engine mounted on the handlebars driving the front wheels, proved dangerous and unreliable—an early incident on it cost Laurin a front tooth. Първата motorcyclette Laurin & Klement, задвижван от двигател, монтиран на кормилото на шофиране предните колела, се оказа опасен и ненадежден-ранен инцидент върху него струва на Laurin един преден зъб. To design a safer machine with its structure around the engine, the pair wrote to German ignition specialist Robert Bosch for advice on a different electromagnetic system. За да се изработи по-безопасна машина с неговата структура, около двигателя, двойката пише на немски специалист запалване Robert Bosch за съвети по различен електромагнитна система. The pair’s new Slavia motorcycle made its debut in 1899. Двамата Новият Славия мотоциклет направи своя дебют през 1899 година.

In 1900, when the company had a workforce of 32, Slavia exports began, with 150 machines shipped to London for the Hewtson firm. През 1900 г., когато компанията има работна сила от 32 износа на Славия започна с 150 машини, изпратени в Лондон за Hewtson фирмата. Shortly afterwards, the press credited them as makers of the first motorcycle. [ 4 ] The first model, Voiturette A, was a success and the company was established both within Austria-Hungary and internationally. Малко по-късно, пресата ги кредитира като създателите на първия мотоциклет. [4] Първият модел, Voiturette A, е успех и е създадено дружеството, както в рамките на Австро-Унгария и на международно ниво. By 1905 the firm was manufacturing automobiles. До 1905 г. фирмата е производството на автомобили.

Rear of a Škoda Popular Special on display at the Sportauto Museum, Lány , Kladno District , Czech Republic Задната част на народно Шкода специално на дисплея в Sportauto музей, Lány , Kladno област , Чехия

After World War I the Laurin-Klement company began producing trucks , but in 1924, after running into problems and being hit by a fire, the company sought a partner, and was acquired by Škoda Works , an arms manufacturer which had become a multi-sector concern and the biggest industrial enterprise in Czechoslovakia . След Първата световна война Laurin Klement компания започва да произвежда камиони , но през 1924 г., след пускането в проблемите и да бъдат засегнати от пожар, компанията търси партньор, и беше придобита от Шкода Works , производител на оръжие, която се е превърнала в мулти- сектор загриженост и най-голямото промишлено предприятие в Чехословакия . Most later production was under the Škoda name. Най-късно производството е под името Škoda. After a decline during the economic depression, Škoda was again successful with models such as the Popular in the late 1930s. След спад по време на икономическата депресия, Шкода отново бе успешна с модели като търсени в края на 1930.

During the World War II Occupation of Czechoslovakia , the Škoda works was turned into part of Reichswerke Hermann Göring serving the German World War II effort. По време на Втората световна война, окупацията на Чехословакия , Шкода е превърната в част от Reichswerke Херман Гьоринг, обслужващи немската Втората световна война усилия.

[ edit ] Post World War II [ редактиране ] след Втората световна война

When, by July 1945, the Mladá Boleslav factory had been reconstructed, production of Škoda’s first post-World War II car, the 1101 series began. Когато до юли 1945 г., Млада Болеслав фабрика е била преустроена, производството на първата след Първата световна война автомобил Шкода II, 1101 серия започва. It was essentially an updated version of the pre-World War II Škoda Popular. Това по същество е актуализирана версия на преди Втората световна война Škoda Popular. In the autumn of 1945, Škoda (along with all large manufacturers) became part of the planned economy , which meant it was separated from the parent Škoda company [ clarification needed ] . През есента на 1945 г., Шкода (заедно с всички големи производители) става част от плановата икономика , което означаваше, тя е отделена от компанията-майка на Шкода [ изясняване необходими ]. In spite of unfavourable political conditions and losing contact with technical development in non-communist countries, Škoda retained a good reputation until the 1960s, producing models such as the Škoda 440 Spartak, 445 Octavia, Felicia and Škoda 1000 MB. Независимо от неблагоприятните политически условия и загуба на контакт с техническото развитие в не-комунистически държави, Шкода запазва добра репутация до 1960, производство на модели като Шкода 440 „Спартак“, 445 Octavia, Felicia и Škoda 1000 MB.

In the late 1980s, Škoda (then named Automobilové závody, národní podnik, Mladá Boleslav or AZNP ) was still manufacturing cars that conceptually dated back to the 1960s. Rear engined models such as the Škoda 105/120, Estelle and Rapid sold steadily and performed well against more modern makes in races such as the RAC Rally in the 1970s and 1980s. В края на 1980 г. Шкода (тогава Automobilové závody, národní podnik, Млада Болеслав или AZNP) е все още производството на автомобили, че концептуално датирани до 1960. задните двигатели модели, като Шкода 105/120, Estelle и бързо продадените стабилно и извършва добре срещу по-модерен прави в състезания като RAC Рали през 1970 и 1980. They won their class in the RAC rally for 17 years running. Те спечелиха своя клас в РКС митинг в продължение на 17 години. They were powered by a 130 brake horsepower (97 kW), 1,289 cubic centimetres (78.7 cu in ) engine. Те са задвижвани от 130 спирачка конски сили (97 кВт), 1,289 куб. см (78.7 Cu в ) двигател. In spite of its dated image and being the subject of jokes, the Škoda remained a common sight on the roads of UK and Western Europe throughout the 1970s and 1980s. Независимо от имиджа си и да бъде обект на шеги, Шкода остава често срещана гледка по пътищата на Великобритания и Западна Европа през 1970 и 1980.

Sport versions of the Estelle and earlier models were produced, using „Rapid“ as the version name. Спортни версии на Естел и по-ранни модели са произведени, използвайки „бързо“ като име на версията. Soft-top versions were also available. Мек покрив версии са също на разположение. The Rapid was once described as the ‘poor man’s Porsche’, and had significant sales success in the UK during the 1980s. [ 5 ] Rapid е описан като „Порше бедния човек“, и имат значителен успеха в продажбите си във Великобритания през 1980. [5]

„Of course, that the Škoda became such a figure of fun was in part due to its ubiquity on Britain’s roads. The company must have been doing something right“. extract from BBC report on Škoda sales in 1980s. „Разбира се, че Шкода стана такава фигура забавно е отчасти се дължи на вездесъщността си по пътищата на Великобритания. Фирмата трябва да правят нещо правилно“. Екстракт от Би Би Си доклад за продажбите на Шкода през 1980.

In 1987 the Favorit model was introduced, and was one of a triumvirate of compact Western-influenced front wheel drive hatchbacks from the three main Eastern Bloc manufacturers around that time, the others being VAZ ‘s Lada Samara and Zastava ‘s Yugo Sana . През 1987 г. Фаворит модел е представен, и е един от триумвирата на компактни Западна повлияни хечбек предни задвижващи колела от трите основни производители блок на изток около това време, останалите са ВАЗЛада Самара и „Застава“ на Юго Сана . The Favorit’s appearance was designed by Italian design company Bertone . Фаворит на външен вид е проектиран от италианската дизайнерска компания Bertone . With some motor technology licensed from western Europe, but still using the Škoda-designed 1289 cc engine, Škoda engineers designed a car comparable to western production. С някои автомобилната технология, лицензирана от Западна Европа, но все още се използват дизайн Шкода 1289 кубиковия двигател, инженерите на Шкода проектира кола, която е сравнима на западния производство. The technological gap was still there, but began closing rapidly. Технологичната пропаст е все още там, но започна закриване бързо. The Favorits were very popular in Czechoslovakia and other Eastern Bloc countries. В Favorits са много популярни в Чехословакия и други Източен блок страни. They also sold fairly well in Western Europe, especially in the UK and Denmark, being regarded as solid and reliable, as well as being good value. Те също се продава доста добре в Западна Европа, особено в Обединеното кралство и Дания, се разглежда като солидна и надеждна, както и добра стойност. Their trim levels continued to improve and they were sold until the introduction of the Felicia in 1994. Техните нива продължиха да се подобряват и те са били продадени до въвеждането на Felicia през 1994 година.

[ edit ] Volkswagen Group subsidiary [ редактиране ] Volkswagen Group дъщерно дружество

The fall of communism with the Velvet Revolution brought great changes to Czechoslovakia, and most industries were subject to privatisation . Падането на комунизма с Нежната революция води до много промени в Чехословакия, и повечето индустрии са били обект на приватизация . In the case of Škoda Automobile the state authorities brought in a strong foreign partner. В случай на Шкода Automobile държавните органи, в силен чуждестранен партньор. Volkswagen was chosen by the Czech government on December 9, 1990 and, as a result on March 28, 1991 a joint-venture partnership agreement with Volkswagen took place, marked by the transfer of a 30% share to the Volkswagen Group on April 16, 1991. Volkswagen е избран от чешкото правителство на 9 декември 1990 г. и в резултат на 28 март 1991 г. споразумение за джойнт-венчър партньорство с Volkswagen се състоя, белязана от прехвърлянето на 30% дял на група Volkswagen на 16 април, 1991 година. In the following years, Škoda became the fourth brand of the German group, as the Volkswagen Group raised its equity share first on December 19, 1994 to 60.3%, followed on December 11, 1995 to 70% [ 6 ] and finally taking 100% ownership of the company on May 30, 2000. [ 7 ] През следващите години, Шкода стана четвъртата марка на немската група, като Volkswagen Group увеличи капитала му дял за първи път на 19 декември 1994 г. до 60,3%, следван на 11 декември 1995 г. до 70% [6], и накрая като 100% Собствеността на компанията на 30 май 2000 г. [7]

Volkswagen was pitted against French car-maker Renault , which lost because its strategic plan did not include producing high-value models in the Czech factories: it was proposed to manufacture the Renault Twingo city car in the Škoda factories. Volkswagen е изправен срещу френския производител на автомобили Renault , която загуби, тъй като стратегически план не включва производство на висока стойност модели в чешките заводи: беше предложено да се произвежда Renault Twingo кола град в заводите на Шкода.

At the time the decision was made, privatisation to a major German company was somewhat controversial. По времето, когато бе взето решение, приватизацията на голяма немска компания, е донякъде противоречива. The subsequent fortunes of other Eastern-Bloc automobile manufacturers such as Lada , AutoVAZ , and of Škoda Works itself, once Škoda Auto’s parent company, could be argued to suggest that this was not necessarily a poor decision. [ citation needed ] Следващите съдбата на други автомобилни производители на източния блок като Лада , AutoVAZ , и на Шкода работи себе си, след като компанията-майка на Шкода Ауто, може да се твърди, да се предположи, че това не е непременно лошо решение. [ редактиране ]

Backed by Volkswagen Group expertise and investments, the design—both style and engineering—has improved greatly. Подкрепена от Volkswagen Group експертен опит и инвестиции, дизайн и стил и инженерно-се е подобрило значително. The 1994 model Felicia was effectively a reskin of the Favorit, but quality improvements helped, and in the Czech Republic the car was good value for money and became popular. От 1994 г. модел Felicia е ефективно едно reskin, на Фаворит, но качествени подобрения помогна, и в Чешката република колата е добра стойност за парите и става популярна. Volkswagen AG chairman Ferdinand Piëch personally choose Dirk van Braeckel as head of design, and the subsequent Octavia and Fabia models made their way to the demanding European Union markets. Председателят на Volkswagen AG Фердинанд Пийх лично изберете Дирк ван Braeckel като ръководител на дизайна, както и следващи модели Октавия и Фабия си пробиват път към взискателния Европейския съюз пазари. They are built on common Volkswagen Group floorpans . Те са изградени на общи floorpans на Volkswagen Group . The latest Octavia is based on Golf Mk5 floorpan, and Fabia is based on the A0 floorpan , although the Fabia was released a year before Volkswagen released the new Polo based on the floorpan. Най-новата Октавия е базиран на Golf Mk5 подовия панел, и Фабия се основава на A0 подовия панел , въпреки че Фабия е бил освободен година преди Volkswagen пусна новото Polo, въз основа на подовия панел.

The perception of Škoda in Western Europe has changed completely since the takeover by VW, [ 8 ] in stark comparison to the reputation of the cars throughout the 1980s—often described as ‘the laughing stock’ of the automotive world. [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] As technical development progressed and attractive new models were brought to market, Škoda’s image was initially slow to improve. Възприемането на Шкода в Западна Европа се е променила напълно след поглъщане на VW, [8] в рязък сравнение с репутацията на автомобилите в цялата 1980-често се описва като „смях“ на автомобилния свят. [9] [10, ] [11] Тъй като техническото развитие, напредна и атрактивни нови модели са пуснати на пазара, изображение на Шкода първоначално беше бавен, за да се подобри. In the UK, a major turnabout was achieved with the ironic „It is a Škoda, honest“ campaign, which was started in the early 2000s. Във Великобритания, която е основен обрат бе постигната с ирония „Това е една Шкода, честна кампания, която стартира в началото на 2000. In a 2003 advertisement on British television, a new employee on the production line is fitting Škoda badges on the car bonnets. В реклама от 2003 г. по британската телевизия, нов служител на производствената линия е прилично значка на Шкода на колата боне. When some attractive looking cars come along he stands back, not fitting the badge, since they look so good they cannot be Škodas . [ 12 ] This market campaign worked by confronting Škoda’s image problem head-on—a tactic which marketing professionals regard as high risk. Когато някои атрактивни търсят коли идват заедно той стои назад, не монтирането значката, тъй като те изглеждат така добре те не могат да бъдат Škodas. [12] Това пазар кампания работи, пред които е изправена Шкода образ проблем главата-на-един тактика, която специалистите по маркетинг смятат по-висока риск. Before the advertising campaign, it was common to hear tour guides in Bratislava making jokes about the Škoda [ citation needed ] , saying „How do you double the value of a Škoda? Fill up the petrol tank!“ Преди на рекламната кампания, нормално да чуваш екскурзоводи в Братислава правят шеги за Шкода [ цитиране необходими ], казвайки: „Как да удвои стойността на Шкода? Напълнете резервоара за бензин!“ By 2005 Škoda was selling over 30,000 cars a year in the UK, a market share of over 1%. До 2005 Škoda продава над 30000 автомобила годишно във Великобритания, с пазарен дял от над 1%. For the first time in its UK history, a waiting list developed for deliveries by Škoda. За първи път в своята история Великобритания, в списъка на чакащите, разработена за доставки на Шкода. Škoda owners in the UK have consistently ranked the brand at or near the top of the JD Power customer satisfaction survey during the 2000s. Шкода Собствениците във Великобритания са последователно класирана на марката в или близо до върха на Power проучване на JD удовлетвореност на клиента по време на 2000 г..

As of 2010 [update] Škoda has several manufacturing and assembly plants, including one in Sarajevo , Bosnia and Herzegovina. Към 2010 г. [Update] Шкода няколко производство и растения събрание, включително един в Сараево , Босна и Херцеговина. Škoda also has an assembly plant in the city of Aurangabad , in the western Indian state of Maharashtra which was established in 2001 as Škoda India Private Ltd. Шкода също има завод в град Аурангабад , в западния индийски щат Махаращра, която е създадена през 2001 г. като Шкода Индия Private Ltd.

Previous logo until 2011 Предишен логото до 2011 г.

In 2006 Škoda presented its brand new model Roomster , which is a small MPV with a unique design, which reflects future trends. През 2006 г. Шкода представи чисто нов модел Румстър , който е малък MPV с уникален дизайн, който отразява бъдещите тенденции. At the end of December 2006 Škoda released the first official pictures of the new Fabia , a model that would replace the Fabia in 2007. В края на декември 2006 г. Шкода пусна първите официални снимки на новата Fabia , един модел, който ще замени Фабия през 2007 г..

Later in 2008 Škoda released the first pictures of the face-lifted Octavia with new headlights, front grille and bumper, as well as a slightly restyled rear and interior. По-късно през 2008 г. Škoda пуснаха първите снимки на лицето вдигна Octavia с нови фарове, предната решетка и броня, както и леко рестилизирана задните и вътрешните работи. The revised car also features a new selection of engines including the 1.4 TFSI and new common rail diesel engines . Преработеният автомобил е снабден с нов избор на двигатели, включително на 1,4 TFSI и новите Common Rail дизелови двигатели .

A new concept car was presented at the Paris Auto Show in September 2006. Нов концептуален автомобил бе представен на автомобилното изложение в Париж през септември 2006г. The concept was called Joyster , a three-door compact car intended especially for young people. Концепцията се нарича Joyster , компактен автомобил с три врати, предназначени специално за млади хора.

In 2005 the company produced 494,637 vehicles, and on 22 November 2006, produced the 500,000th vehicle of 2006, the first time in Škoda’s long history that this target had been reached. [ 13 ] By the end of 2006, over 550,000 vehicles had been produced. През 2005 г. компанията произведени 494,637 превозни средства, и на 22 ноември 2006 г., произведени на 500 000-та превозно средство на 2006 г., на първото време в дълга история на Шкода, че тази цел е било постигнато. [13] До края на 2006 г., над 550 000 автомобила е бил произведени.

Volkswagen Group’s Australian arm, Volkswagen Group Australia (VGA), announced that they would be returning Škoda, last sold in Australia in 1983, to the Australian car market in October, 2007. Австралия ръката на Volkswagen Group, Volkswagen Group Австралия (VGA), обяви, че ще се завърне на Шкода, последно продават в Австралия през 1983 г., на австралийския пазар на леки автомобили през октомври, 2007. As of 2012 [update] the Fabia, Octavia, Superb and Yeti are available in Australia, the Roomster was discontinued due to slow sales. [ 14 ] Както на 2012 г. [Update] Фабия, Октавия и Супърб Йети са на разположение в Австралия, Румстър е преустановено поради да бавни продажби. [14]

It is rumoured that a version of the low-cost subcompact Brazilian Volkswagen Gol will be a new base model for Škoda in Europe. [ citation needed ] Говори се, че версия на ниска цена компактен бразилски Volkswagen Gol ще бъде нов модел на базата на Шкода в Европа. [ редактиране ]

Škoda started production in China in 2006. Шкода започна производство в Китай през 2006 година. Its 2009 China sales—of three models Octavia, Superb, and Fabia—more than doubled from 2008, reaching 123,000 vehicles. 2009 Китай продажбите на трите модела Октавия, превъзходно и на Fabia повече от два пъти от 2008 г., достигайки 123,000 превозни средства. Shanghai Volkswagen plans to build the Yeti SUV in 2011. [ 15 ] In the second half of 2010, China became Škoda’s largest market. [ 16 ] Shanghai Volkswagen планира да изгради на Yeti SUV през 2011 г. [15] През втората половина на 2010 г. Китай стана най-големият пазар на Шкода. [16]

In 2009 Top Gear Magazine named Škoda SuperbLuxury Car of the Year and Škoda YetiFamily Car of the Year . [ 17 ] През 2009 г. списание „Top Gear“ на име Шкода Супърблуксозен автомобил на годината и Шкода Йетисемейна кола на годината. [17]

A new and redesigned logo was revealed for Škoda in March 2011. Един нов и нов дизайн лого бе разкрито за Шкода през март 2011 г..

In 2011 sold a record number of 875,000 cars and said it aimed to double sales by 2018. През 2011 г. е продала рекорден брой от 875,000 автомобила и заяви, че имаше за цел да удвои продажбите си до 2018 година.

[ edit ] History of sales [ редактиране ] История на продажбите

Model Модел 1991 [ 18 ] 1991 [18] 1995 [ 19 ] 1995 [19] 1996 [ 20 ] 1996 г. [20] 1997 1997 1998 1998 1999 1999 2000 2000 2001 2001 2002 2002 2003 2003 2004 2004 2005 2005 2006 2006 2007 2007 2008 2008 2009 2009 2010 2010 2011 2011
Škoda Favorit / Škoda Felicia Шкода Фаворит / Skoda Felicia 172,000 172000 210,000 210000   288,458 288458 261,127 261127 241,256 241256 148,028 148028 44,963 44963 − – − – − – − – − – − – − – − – − – — –
Škoda Octavia Skoda Octavia − – − –   47,876 47876 102,373 102373 143,251 143251 158,503 158503 164,134 164134 164,017 164017 165,635 165635 181,683 181683 233,322 233322 270,274 270274 309,951 309951 344,857 344857 317,335 317335 349,746 349746 372,900 372900
Škoda Fabia Шкода Фабия − – − – − – − – − – 823 823 128,872 128872 250,978 250978 264,641 264641 260,988 260988 247,600 247600 236,698 236698 243,982 243982 232,890 232890 246,561 246561 264,173 264173 229,045 229045 266,800 266800
Škoda Superb Шкода Супърб − – − – − – − – − – − – − – 177 177 16,867 16867 23,135 23135 22,392 22392 22,091 22091 20,989 20989 20,530 20530 25,645 25645 44,548 44548 98,873 98873 116,700 116700
Škoda Roomster Шкода Румстър − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – 14,422 14422 66,661 66661 57,467 57467 47,152 47152 32,332 32332 36,000 36000
Škoda Yeti Шкода Йети − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – 11,018 11018 52,604 52604 70,300 70300
Škoda Rapid Шкода Рапид − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – 1,700 1700
Škoda Citigo Шкода Citigo − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – − – 509 509
Year totals Година суми 172,000 172000 210,000 210000 261,000 261000 336,334 336334 363,500 363500 385,330 385330 435,403 435403 460,252 460252 445,525 445525 449,758 449758 451,675 451675 492,111 492111 549,667 549667 630,032 630032 674,530 674530 684,226 684226 762,600 762600 879,200 879200

[ edit ] Motorsport [ редактиране ] Motorsport

Fabia WRC at the 2004 Rally Finland Фабия WRC 2004 Рали Финландия

Fabia S2000 (2009) Fabia S2000 (2009)

Main article: Škoda Motorsport Основна статия: Шкода Моторспорт

[ edit ] World Rally Championship [ редактиране ] Световния рали шампионат

Following a long history of class victories in lower levels of motorsport, Škoda became a participant in the FIA World Rally Championship in the 1999 season , with World Rally Car models of the Škoda Octavia . След дълга история на класовите победи в по-ниските нива на моторните спортове, Шкода се превърна в участник в на ФИА в Световния рали шампионат през сезон 1999 , с рали автомобил World модели на Шкода Октавия . Škoda’s best result with the Octavia WRC was Armin Schwarz ‘s third place at the 2001 Safari Rally . Най-добър резултат с Шкода Октавия WRC Армин Шварц и трето място на 2001 Рали Сафари . From mid 2003 , the Octavia was replaced by the smaller Škoda Fabia . От средата на 2003 г. е заменен от по-малката Шкода Фабия , Октавия . Škoda used the 2004 season to develop the car further, but did not achieve much success the following season . Шкода използва сезон 2004, да развива колата далеч, но не се постигне много успехи и следващия сезон . However, at the season-ending Rally Australia , 1995 world champion Colin McRae was running second before retiring. Въпреки това, в край на сезона Рали Австралия , 1995 световен шампион Colin McRae е действал секунда преди да се пенсионира. Škoda then withdrew from the series, and the 2006 season saw Škoda represented by the semi-privateer Red Bull Škoda Team. Jan Kopecký drove the Fabia WRC to fifth place at the Rally Catalunya , and as late as the 2007 Rallye Deutschland the Fabia still achieved a fifth place result, again in the hands of Kopecký. Шкода впоследствие се оттегля от серията, и от 2006 г. сезон видя, Шкода, представлявано от полу-капер Ред Бул екип на Шкода Ян Копецки изпъди Фабия WRC на пето място в Рали Каталуня и по-късно, тъй като все пак са постигнати 2007 Rallye Deutschland Фабия 1/5 място резултат, отново в ръцете на Копецки. Former works Ford and Citroen driver François Duval also drove a Fabia WRC in 2006 for the privateer First Motorsport team, achieving a sixth place on Rally Catalunya. Бившият работнически Форд и Ситроен водача Франсоа Дювал също е управлявал Фабия WRC през 2006 г. за капер Първа Motorsport екип, постигайки шесто място на Рали Каталуня.

[ edit ] Super 2000 [ редактиране ] Super 2000


Problems listening to this file? Проблеми при слушане на този файл? See media help . Вижте медиите Помощ .

In 2009, Škoda entered the Intercontinental Rally Challenge (IRC) for the first time, using the Fabia S2000, winning three rallies and finishing second in both the drivers and manufacturers championship. През 2009, Шкода влезе в Intercontinental Rally Challenge (IRC) за първи път, с помощта на Fabia S2000, който печели три ралита и завърши на второ място при пилотите и производителите на шампионата. In 2010, Škoda’s won a total of seven IRC events winning both the manufacturers and driver championship for Juho Hänninen . През 2010, Шкода спечели общо седем събития IRC печели както производителите, така и водач първенство за Юхо Ханинен . The car was also raced by privateers in several championships, including Red Bull, Barwa, Rene Georges and Rufa in the 2010 Super 2000 World Rally Championship . Колата е състезавал от privateers в няколко първенства, включително Red Bull, Barwa, Rene Georges и Руфа в 2010 Super 2000 в Световния рали шампионат .

In August 2011, a special Škoda Octavia vRS hits world record in American Bonneville and became the fastest car in world with up to 2-litre engine, when hits 365,43km/h. [ 21 ] The current Škoda fastest serial car is Škoda Superb 3,6 FSI 4×4 with top speed 250 km/h (160 mph) and acceleration 0–100 km/h (0–62 mph) in 6.5 seconds. През август 2011 г., специален Шкода Октавия VRS удари световен рекорд в американската Bonneville и стана най-бързият автомобил в света с до 2-литров двигател, когато хитове 365,43 km / h. [21] Настоящата Шкода най-бързият сериен автомобил Шкода Супърб 3,6 FSI 4×4 с максимална скорост 250 km / h (160 mph) и ускорение 0-100 км / ч (0-62 мили в час) за 6.5 секунди.

[ edit ] British Touring Car Championship [ редактиране ] British Touring Car Championship

In July of 2011, Matt Hamilton announced that he would be making a return to the BTCC in 2012, piloting a Skoda Octavia vRS run by his fortmer team TH Motorsport. През юли на 2011 г., Мат Хамилтън обяви, че ще се направи връщане към BTCC през 2012 г., пилотиране VR- а Skoda Octavia, ръководени от неговия екип TH fortmer Motorsport. The car will be run to full NGTC ( Next Generation Touring Car ) spec. Автомобилът ще се проведе пълен NGTC ( Next Generation за кола Touring ) спекулация.

[ edit ] Current models [ редактиране ] настоящите модели

Citigo Citigo Citigo01.jpg city car градски автомобил October 2011 Октомври 2011 г.
Fabia Fabia Шкода Фабия MTP07.jpg supermini супермини 2007 (2nd generation) 2007 г. (2-ро поколение)
Rapid Бърз Skoda Rapid 2012 Индия Auto Expo.JPG small family car малък семеен автомобил November 2011 Ноември 2011 г.
Octavia Octavia 2009-2010 Шкода Октавия ТСОС комби 01.jpg Large family car Голям семеен автомобил 2004 (2nd generation) 2004 г. (2-ро поколение)
Superb Превъзходен Skoda Superb II Combi 01.jpg executive car изпълнителен кола 2008 (2nd generation) 2008 г. (2-ро поколение)
Roomster Румстър Шкода Румстър 4354.JPG leisure activity vehicle превозно средство отдих дейност 2006 2006
Yeti Йети Skoda Yeti 000 от 2009 г. насам frontright 21.02.2010 A.jpg compact SUV компактен SUV 2009 2009

[ edit ] Previous models [ редактиране ] По-стари модели

[ edit ] 1900s [ редактиране ] 1900

  • Laurin & Klement A (1905–1907) Laurin & Klement A (1905-1907)
  • Laurin & Klement B (1906–1908) Laurin & Klement B (1906-1908)
  • Laurin & Klement C (1906–1908) Laurin & Klement C (1906-1908)
  • Laurin & Klement D (1906–1907) Laurin & Klement D (1906-1907)
  • Laurin & Klement E (1906–1909) Laurin & Klement E (1906-1909)
  • Laurin & Klement B2 (1907–1908) Laurin & Klement B2 (1907-1908)
  • Laurin & Klement C2 (1907–1908) Laurin & Klement C2 (1907-1908)
  • Laurin & Klement F (1907–1909) Laurin & Klement F (1907-1909)
  • Laurin & Klement FF (1907) Laurin & Klement FF (1907)
  • Laurin & Klement FC (1907–1909) Laurin & Klement FC (1907-1909)
  • Laurin & Klement HO/ HL/HLb (1907–1913) Laurin & Klement HO / HL / HLB (1907-1913)
  • Laurin & Klement BS (1908–1909) Laurin & Klement BS (1908-1909)
  • Laurin & Klement FCS (1908–1909) Laurin & Klement FCS (1908-1909)
  • Laurin & Klement G (1908–1911) Laurin & Klement G (1908-1911)
  • Laurin & Klement DO/DL (1909–1912) Laurin & Klement / DL (1909-1912)
  • Laurin & Klement FDO/FDL (1909–1915) Laurin & Klement FDO / FDL (1909-1915)
  • Laurin & Klement EN (1909–1910) Laurin & Klement BG (1909-1910)
  • Laurin & Klement FN/GDV/RC (1909–1913) Laurin & Klement FN / на GDV / RC (1909-1913)
  • Laurin & Klement FCR (1909) Laurin & Klement FCR (1909)
  • Laurin & Klement L/LO (1909–1911) Laurin & Klement L / LO (1909-1911)

[ edit ] 1910s [ редактиране ] 1910

  • Laurin & Klement ENS (1910–1911) Laurin & Klement ENS (1910-1911)
  • Laurin & Klement K/Kb/LOKb (1911–1915) Laurin & Klement K / Kb / LOKb, (1911-1915)
  • Laurin & Klement LK (1911–1912) Laurin & Klement ЛК (1911-1912 г.)
  • Laurin & Klement S/Sa (1911–1916) Laurin & Klement S / SA (1911-1916)
  • Laurin & Klement DN (1912–1915) Laurin & Klement DN (1912-1915)
  • Laurin & Klement RK (1912–1916) Laurin & Klement RK (1912-1916)
  • Laurin & Klement Sb/Sc (1912–1915) Laurin & Klement Sb / SC (1912-1915)
  • Laurin & Klement M/Mb/MO (1913–1915) Laurin & Klement M / MB / MO (1913-1915)
  • Laurin & Klement MK/400 (1913–1924) Laurin & Klement MK/400 (1913-1924)
  • Laurin & Klement O/OK (1913–1916) Laurin & Klement O / OK (1913-1916)
  • Laurin & Klement Sd/Se/Sg/Sk (1913–1917) Laurin & Klement SD / Se / ГС / SK (1913-1917)
  • Laurin & Klement Ms (1914–1920) Laurin & Klement г-жа (1914-1920)
  • Laurin & Klement Sh/Sk (1914–1917) Laurin & Klement Sh / SK (1914-1917)
  • Laurin & Klement T/Ta (1914–1921) Laurin & Klement T / TA (1914-1921)
  • Laurin & Klement Si/Sl/Sm/So/200/205 (1916–1924) Laurin & Klement Si/Sl/Sm/So/200/205 (1916-1924)
  • Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917–1923) Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917-1923)

[ edit ] 1920s [ редактиране ] 1920

  • Laurin & Klement MS/540/545 (1920–1923) Laurin & Klement MS/540/545 (1920-1923)
  • Laurin & Klement Škoda 545 (1924–1927) Laurin & Klement Шкода 545 (1924-1927)
  • Škoda 422 (1929) Шкода 422 (1929 г.)

[ edit ] 1930s [ редактиране ] 1930

  • Škoda 633 (1931) Шкода 633 (1931 г.)
  • Škoda 420 Rapid (1934) Шкода 420 Рапид (1934)
  • Škoda 420 Popular (1934) Škoda 420 Popular (1934)

[ edit ] 1940s [ редактиране ] 1940

  • Škoda 1101 Tudor (1946–1952) Шкода 1101 Тудор (1946-1952)
  • Škoda Superb 4000 (1939–1940) Шкода Супърб 4000 (1939-1940 г.)
  • Škoda VOS (1949–1952) Шкода Вос (1949-1952)

[ edit ] 1950s [ редактиране ] 1950

[ edit ] 1960s [ редактиране ] 1960

[ edit ] 1970s [ редактиране ] 1970

[ edit ] 1980s [ редактиране ] 1980

[ edit ] 1990s [ редактиране ] 1990

[ edit ] 2000s [ редактиране ] 2000 г.

[ edit ] Concept cars [ редактиране ] концептуални модели

  • MissionL (2011) MissionL (2011)
  • Vision D (2011) Vision D (2011)
  • Fabia Super (2007) Fabia Super (2007)
  • Joyster (2006) Joyster (2006)
  • Yeti II (2006) Йети II (2006)
  • Roomster (2003) Румстър (2003)
  • Tudor (2002) Тудор (2002)
  • Fabia Paris Edition (2002) Fabia за Париж Edition (2002)
  • Ahoj (2002) Ahoj (2002)
  • Felicia Golden Prague (1998) Felicia Златна Прага (1998)
  • 783 Favorit Coupé (1987) 783 Favorit купе (1987)
  • Škoda 110 Super Sport Ferat (1971) Шкода 110 Super Sport Ferat (1971)
  • Škoda 1100 GT (1968) Шкода 1100 GT (1968)
  • Škoda F3 (1964) Шкода F3 (1964)
  • Škoda 1100 Type 968 (1958) Шкода 1100 Тип деветстотин шестдесет и осем (1958)
  • Škoda 973 Babeta (1949) Шкода 973 Babeta (1949)
  • Škoda 973 Babeta Шкода 973 Babeta

  • Škoda 1100 Type 968 Шкода 1100 Тип 968

  • Škoda F3 Шкода F3

  • Škoda 1100 GT Шкода 1100 GT

  • Škoda 110 Super Sport (Ferat) Шкода 110 Super Sport (Ferat)

  • Škoda Joyster Шкода Joyster

  • Škoda MissionL Шкода MissionL

Вашият коментар