Историята на всяка марка

Smart

Смарт [1], е автомобилната клон на Daimler AG . Smart is a German manufacturer of microcars produced in Hambach, France , and Böblingen, Germany . Smart е на германски производител на microcars, произведени в Hambach, Франция , и Böblingen, Германия . It is marketed as the „smart“ in all lower-case, with the Smart brand logo, as of 2010, denoting a letter „c“ for „compact“ and an arrow for „forward thinking“. Тя се предлага на пазара като „интелигентна“ във всички по-ниско, с Smart емблема на марката, считано от 2010 г., загатваща буквата „в“ за „компактен“ и стрелка за „напред мислене“.

Произход

In the late 1980s, SMH (makers of the Swatch brand of watches) CEO Nicolas Hayek began developing an idea for a new car using the same type of manufacturing strategies and personalization features used to popularize Swatch watches. В края на 1980, SMH (създателите на Swatch марка на часовници) главен изпълнителен директор Николас Хайек започва да разработва идеята за нова кола, с помощта на един и същи вид на производствените стратегии и персонализация функции, използвани за популяризиране на „Суоч“ часовници. He believed that the automotive industry had ignored a sector of potential customers who wanted a small and stylish city car. Той вярвал, че автомобилната индустрия е пренебрегнала сектор на потенциалните клиенти, които искат малък и стилен градски автомобил. This idea soon became known as the „Swatchmobile“. Тази идея скоро се превръща в известен като „Swatchmobile“. Hayek’s private company Hayek Engineering AG began designing the new car for SMH, with seating for two and a hybrid drivetrain. [ 2 ] Частна фирма Хайек Хайек Инженеринг AG започна проектирането на новата кола за SMH, с места за двама и хибриден задвижването. [2]

While design of the car was proceeding, Hayek feared existing manufacturers would feel threatened by the Swatchmobile. Докато дизайна на болида е процедура, Хайек се боеше съществуващите производителите ще се чувстват застрашени от Swatchmobile. Thus, rather than directly competing, he preferred to cooperate with another company in the automotive industry. По този начин, а не пряко конкуриращи се, той предпочита да си сътрудничат с друга компания в автомобилната индустрия. This would also relieve SMH of the cost burden in setting up a distribution network. Това също би се облекчаване SMH на тежестта на разходите за създаване на дистрибуторска мрежа. Hayek approached several automotive manufacturers and on July 3, 1991 he reached an agreement with Volkswagen to share development of the new project. [ 3 ] Хайек се приближи на няколко автомобилни производители, както и на 3 юли 1991 г. той постигна споразумение с Volkswagen, за да споделят развитието на новия проект. [3]

By 1993 Ferdinand Piëch had become CEO of Volkswagen and he immediately sought to terminate the project with SMH. През 1993 г. Фердинанд Пийх е станал изпълнителен директор на Volkswagen и той веднага се опита да прекрати проекта с SMH. Volkswagen had already been working on their own „three-litre car“: a car which would consume three litres of fuel per 100 km of driving (the eventual Volkswagen Lupo 3L ). Volkswagen е вече работи върху собствения си „три-литров автомобил“: автомобил, който ще консумира три литра гориво на 100 км шофиране (евентуално Volkswagen Lupo 3L ). Volkswagen’s own concept was believed to be a better business proposition, featuring four seats and more cargo room. [ 4 ] Собствена концепция на Volkswagen е да се смята по-добър бизнес предложение, с участието на четири места и по-голяма стая на товари. [4]

Hayek had suspected that Piëch would seek to end the agreement with SMH upon his ascendancy to the CEO position; therefore, he discreetly began approaching other car companies with the Swatchmobile project. Хайек е подозирал, че Пийх ще се стреми да сложи край на споразумение с SMH по негово надмощие позицията на изпълнителен директор, затова той дискретно започна да се приближава на други автомобилни компании с Swatchmobile проект. Rebuffed by BMW , Fiat , General Motors and Renault , he finally reached an informal agreement with Daimler-Benz AG , maker of Mercedes-Benz cars. [ 5 ] Отблъснати от BMW , Fiat , General Motors и Renault , той най-накрая постигнаха неофициално споразумение с Daimler-Benz AG , производител на автомобили Mercedes-Benz . [5]

A deal was announced on March 4, 1994, at a press conference at Mercedes-Benz headquarters in Stuttgart that the companies would join forces in founding Micro Compact Car AG (MCC). Сделката бе обявена на 4 март 1994 г., по време на пресконференция в централата на Mercedes-Benz в Щутгарт , че компаниите ще обединят усилията си в основаването на Micro компактен автомобил AG (МКЦ). 49% of the initial capital of 50 million Swiss francs were provided by SMH and the remaining 51% by Daimler-Benz. 49% от първоначалния капитал от 50 милиона швейцарски франка са били предоставени от SMH, а останалите 51% от Daimler-Benz. The company consisted of two subsidiaries: MCC GmbH based in Renningen (a suburb of Stuttgart) which would design the car, and the then-unnamed manufacturing plant. Компанията се състои от две дъщерни дружества на МКЦ GmbH със седалище в Renningen (предградие на Щутгарт), която ще проектира кола, и след това-неназован завод. SMH Auto SA, owned by Hayek, would design a hybrid electric drive system for the car, while Hayek Engineering would audit the design and manufacturing. [ 6 ] SMH Ауто АД, собственост на Хайек, ще проектират хибридна електрическа система за задвижване на колата, докато Хайек Инженеринг ще проверяват проектирането и производството. [6]

The press conference also featured the debut of two concept cars: the eco-sprinter and eco-speedster , styled by Mercedes-Benz’s design studio in California. [ 7 ] The cars were similar to the eventual Smart City-Coupé . В пресконференцията участва и дебюта на два концептуални автомобили: спринтьор на еко-и еко-Speedster, оформена от дизайнерско студио на Mercedes-Benz в Калифорния. [7] автомобили са били подобни на евентуално Smart City-купе . No mention was made of the fact that SMH had no input in the design of these concepts, [ 8 ] and they were badged as Mercedes-Benzes. Не се споменава нищо на факта, че SMH не е имал принос в дизайна на тези понятия, [8] и са били Макларън MERCEDES-Benzes.

By the end of April 1994 MCC had set up a head office in Biel , Switzerland . [ 9 ] До края на април 1994 г. в МКЦ създаде седалище в Биел , Швейцария . [9]

[ edit ] Company history [ редактиране ] История на компанията

Three co-directors were immediately named to head the new company: designer and engineer Johann Tomforde and financial administrator Christoph Baubin from Daimler-Benz, and marketing manager Hans Jürg Schär, who spearheaded the original Swatch marketing campaigns in the mid-1980s. Три ко-режисьори са били веднага име да оглави новата компания: дизайнер и инженер Йохан Tomforde и финансовият администратор Кристоф Baubin от Daimler-Benz, както и маркетинг мениджър Ханс Юрг Schar, който е начело на първоначалните маркетингови кампании „Суоч“ в средата на 1980-те. Tomforde had been working on the Mercedes City Car (coincidentally abbreviated MCC) project at Daimler-Benz since 1990, which produced the aforementioned eco-sprinter and eco-speedster concepts as well as the Vision-A concept, which eventually became the Mercedes-Benz A-Class . [ 10 ] Tomforde е работата на Мерцедес автомобил Сити (неслучайно съкратено МКЦ) проект на Daimler-Benz от 1990 г., която изготви гореспоменатата еко-спринтьор и еко-Speedster концепции, както и с визията на концепция, която в крайна сметка стана Mercedes-Benz A-Class . [10]

One of the first controversies at MCC was the name of the car itself. Една от първите противоречия в МКЦ е името на самия автомобил. Nicolas Hayek insisted it retain ‘Swatch’ in some way: „Swatchmobile“, or „Swatch Car“. Николас Хайек настоя да я задържи „Swatch“ по някакъв начин: „Swatchmobile“, или „Swatch кола“. Daimler-Benz refused, and pushed for a neutral name. [ 11 ] The final name settled upon was Smart , an acronym that had been previously used internally by MCC for Swatch Mercedes Art . [ 12 ] Отказа Daimler-Benz, и настоя за неутрално име. [11 ] окончателното име, уредени по умен, акроним , който е бил използван преди това вътрешно от МКЦ за Swatch Mercedes чл. [12]

By May 1994 the co-directors had identified 74 potential sites for the assembly plant. До май 1994 г. съ-директорите са идентифицирани 74 потенциални места за завода. The final site was announced on December 20, 1994: Hambach , France . [ 13 ] The purpose-built factory quickly gained the nickname “ Smartville „. Крайната сайт беше обявено на 20 декември 1994 г.: Hambach , Франция . [13] за целта построен завод бързо печели прякора “ Smartville „,.

Tomforde devised a modular system of assembly for the car, insisting suppliers design and assemble, and even install their own modules onto the final car, at the new plant using their own employees thus reducing the cost overhead for the parent companies and divesting MCC of the financial and legal liabilities for those parts. Tomforde разработена модулна система на събранията за колата, настоявайки доставчици проектира и монтира, и дори да инсталирате техните собствени модули върху крайния кола, в новия завод, който използва собствените си служители, като по този начин намаляване на разходите за режийни за дружествата-майки и отнемане на МКЦ на финансови и правни задължения за тези части. It also provided a fiscal framework whereby MCC could share the development costs with the suppliers, rather than having to fund the entire project themselves. [ 14 ] MCC secured contracts with suppliers to design and supply almost all parts of the car: seats by Faurecia , interiors by VDO , chassis and door modules by Magna , door panels by Dynamit Nobel , and suspension by Krupp . [ 15 ] Той също така осигурява фискална рамка, при която в МКЦ могат да споделят разходите за развойна дейност с доставчиците, а не за финансиране на целия проект себе си. [14] МКЦ обезпечени договори с доставчиците да проектираме и доставка на почти всички части на автомобила: Седалки от Faurecia , интериори по VDO , шаси и модулите на вратите от Magna , панелите на вратите по Dynamit Nobel , и суспендиране от Krupp . [15]

Despite offloading a substantial amount of the development on the suppliers MCC required more capital. Въпреки разтоварването на значителна сума от развитието на доставчиците МКЦ изисква повече капитал. Recapitalization by Daimler-Benz increased their share of ownership in the company to 81%, leaving SMH with only the remaining 19%. [ 16 ] Рекапитализацията от Daimler-Benz се е увеличил своя дял от собствеността в компанията до 81%,, оставяйки SMH само останалите 19%. [16]

The assembly plant opened October 27, 1997, with a ceremonial ribbon-cutting by then-French President Jacques Chirac and German Chancellor Helmut Kohl . [ 17 ] Introduction of the new Smart city-Coupé was planned for March, 1998, however dynamic instability of the prototypes prompted Daimler-Benz to announce postponing the launch until October, 1998. Монтажния завод, открита на 27 октомври 1997 г., с церемониална лентата рязане от тогавашния френски президент Жак Ширак и германският канцлер Хелмут Кол . [17] Въвеждане на нов интелигентен град-купе е планирано за март, 1998, обаче е динамичен нестабилност на прототипите предизвикаха Daimler-Benz, за да обяви отлагане на старта до октомври, 1998. Johann Tomforde was replaced as chief engineer by Gerhard Fritz. [ 18 ] Fritz lowered the centre of gravity, widened the track, stiffened the suspension, changed the steering, and added ballast weight to the front of the car in order to increase its stability in emergency avoidance manoeuvres (notably the Swedish “ moose test „). [ 19 ] Йохан Tomforde бе заменен като главен механик от Герхард Фриц. [18] Фриц понижава центъра на тежестта, разширява пистата, втвърдено окачването, промени на волана, и добави баластно тегло на предната част на автомобила с цел повишаване на нейната стабилност в маневри за избягване на сблъсък (особено шведски “ лос тест „). [19]

The car launched successfully in nine European countries in October 1998, however the final design did not fulfill Hayek’s expectations. Автомобилът стартира успешно в девет европейски страни през октомври 1998 г. обаче на окончателен проект не изпълни очакванията на Хайек. Hayek pushed for a hybrid drivetrain but the final product used a relatively conventional gasoline engine. Хайек настоя за един хибрид задвижването, но крайния продукт, използван сравнително конвенционален бензинов двигател. Shortly afterward Daimler-Benz bought out SMH’s remaining stake in the company. [ 20 ] MCC was now a wholly owned subsidiary of Daimler-Benz (which soon merged with Chrysler Corporation to become DaimlerChrysler). Малко по-късно Daimler-Benz купи SMH на оставащия дял в компанията. [20] МКЦ сега е изцяло притежавано дъщерно дружество на Daimler-Benz (който скоро се сля с Chrysler Corporation, за да стане DaimlerChrysler). The office in Biel was shut down and operations were consolidated at the MCC GmbH design centre in Germany. Офисът в Biel е спрян и операции бяха консолидирани в МКЦ GmbH дизайнерски център в Германия. On January 1, 1999 MCC GmbH changed its name to MCC smart GmbH , [ 21 ] and by 2000 it dropped the last vestiges of the association with SMH, becoming smart GmbH . [ 22 ] На 1 януари 1999 г. в МКЦ GmbH променя името си на Smart GmbH МКЦ, [21] и от 2000 г. тя се отказа от последните следи на сдружението с SMH, стават умни GmbH. [22]

The model line was eventually expanded to include the Roadster and a rear-engine, rear-drive, four-door, four-seat supermini aptly named Forfour (the original City-Coupé was rechristened Fortwo to fit the new naming scheme). Моделът линия в крайна сметка беше разширен, за да се включат Roadster и заден двигател, задно задвижване, с четири врати и четири места супермини, уместно наречена Forfour (Оригиналът град-купе е преименуван Fortwo, за да пасне на новата схема за именуване).

The ambitious expansion did not increase profits at the company: indeed, smart GmbH lost nearly 4 billion euros from 2003 to 2006. [ 23 ] Plans were enacted to increase the company’s profitability and integrate its operations with DaimlerChrysler. Амбициозният експанзия не увеличи печалбите на компанията: наистина, Smart GmbH загубиха близо 4 млрд. евро от 2003 г. до 2006 г. [23] планове са в сила за увеличаване на рентабилността на компанията и да се интегрират операциите си с DaimlerChrysler.

In 2005 DaimlerChrysler decided against purchasing a 50% share in the Dutch NedCar plant used to manufacture the ForFour, ending its production. През 2005 г. DaimlerChrysler реши, срещу закупуване на 50% дял в холандската NedCar завод,, използван за производството на ForFour, слагайки край на своята продукция. A planned SUV called Formore was terminated as the assembly plant in Brazil was being fitted with machines, and production of the Roadster was discontinued. Планирано, SUV, наречен Formore е прекратено като монтажен завод в Бразилия, е бил оборудван с машини и производство на роудстъра е било прекратено. In 2006, after dwindling sales and heavy financial losses, Smart GmbH was liquidated and its operations were absorbed by DaimlerChrysler directly. През 2006 г., след като намаляващите продажби и тежки финансови загуби, Smart GmbH е ликвидирана и неговите операции бяха абсорбирани от DaimlerChrysler директно.

Smart now operates under the Mercedes-Benz Cars division of Daimler AG , offering the Fortwo as its only product. Смарт сега работи в Mercedes-Benz Cars разделянето на Daimler AG , предлага Fortwo, тъй като само продукт.

[ edit ] Models [ редактиране ] Модели

Apart from the original short Smart Fortwo , a sporty Smart Roadster , a limited production of 2000 erstwhile concept Smart Crossblade and a supermini Smart Forfour were also offered. Освен оригиналната кратка Smart Fortwo , спортен Smart Roadster , ограничено производство от 2000 някогашната концепция Crossblade Смарт и супермини Smart ForFour бяха също се предлагат. These have now been discontinued. Това вече е преустановена. There were also plans to introduce the French made cross-over based on the body of the ForFour and the AWD hardware of the Mercedes C-class with the name of Formore but industrialization of this was cancelled at the 11th hour (even as tooling was being installed in the assembly plant) due to unfavourable exchange rate swings and spending cutbacks driven by losses elsewhere within Smart. Имаше също така планира да въведе френски направени напречно на базата на тялото на ForFour и AWD хардуера на Mercedes C-Class с името на Formore, но индустриализация на това бе отменено в 11 часа (дори и инструментална екипировка е инсталирана в завода), което се дължи на неблагоприятните люлка на валутните курсове и разходи съкращения, задвижвани от загуба на друго място в рамките Смарт.

[ edit ] Production models [ редактиране ] произвежданите модели

Production Производство Model Модел Picture Снимка
1998–2000 1998-2000 Smart City-Coupé & City-Cabrio* (*from 2000) Smart City-купе и City-Cabrio * (* от 2000 г.) Smart-1-Generation.jpg
2002 2002 Smart Crossblade Смарт Crossblade Смарт crossblade1.jpg
2001–2007 2001-2007 Smart City-Coupé & City-Cabrio (renamed Fortwo in 2004) Smart City-купе и City-Cabrio (преименувана Fortwo през 2004 г.) Smart-2-ри-Generation.jpg
2001–2004 2001-2004 Smart K ( Japan only) Смарт К ( Япония ) Smart K 002.jpg
2003–2005 2003-2005 Smart Roadster Смарт Roadster Smart Roadster пред 20070511.jpg
2004–2006 2004-2006 Smart Forfour Smart ForFour Smart ForFour bluesilver vr.jpg
2008–present 2008- Smart Fortwo Smart Fortwo Smart Fortwo II Cabrio.JPG
2008–present (in limited trials [ 24 ] ) 2008-(в ограничените проучвания [24] ) Smart Fortwo ED (formerly known as EV) Smart Fortwo ED (известна преди като EV) Smart Electric Drive.jpg

[ edit ] Concept and unproduced models [ редактиране ] Концепция и unproduced модели

[ edit ] Electric versions [ редактиране ] Електрически версии

[ edit ] Smart ED [ редактиране ] Смарт ED

Main article: Smart ED Основна статия: Смарт ED

An electric , rechargeable version is being released in the UK as a lease vehicle on a limited basis. Електрическата , акумулаторна версия е издаден в Обединеното кралство като лизинг превозно средство на ограничена основа. At the Smart Car Brooklands event in July 2008, a Smart EV was on display within „MercedesWorld“ and a representative stated that the car would be for sale in the UK in 2010. В Smart кола Brooklands събитие през юли 2008 г., умен EV е изложен в рамките на „MercedesWorld“ и представител заяви, че колата ще бъде за продажба във Великобритания през 2010 г.. Daimler will start the production of the electric Smart equipped with lithium-ion batteries in 2009 and production will ramp up to mass production by 2012. [ 25 ] A Smart Forfour has been converted into a plug-in hybrid by Lithium Technology Corporation and Zytek Systems. Daimler ще започне производството на електрическия Смарт, оборудвани с литиево-йонни батерии през 2009 г. и производството ще се увеличи до масово производство, до 2012 година. [25] Smart ForFour е превърната в плъг-ин хибрид от Lithium Technology Corporation и Zytek системи . The lithium-ion battery can propel the vehicle up to 84 miles per hour (135 km/h) and last on its own for up to 20 miles (32 km). Литиево-йонна батерия може да задвижват превозното средство до 84 мили в час (135 км / ч) и последното по себе си до 20 мили (32 км). The engine is a combination of a 68-horsepower (51 kW), 1.5-liter (92 cu in), 3-cylinder turbo charged diesel engine and two high-efficiency permanent-magnet electric motors . Двигателят е комбинация от-68 конски сили (51 кВт), 1,5-литров (92 Cu), 3-цилиндров турбо зареждане дизелов двигател и два високо ефективни електрически двигатели с постоянни магнити . It was awarded by the Energy Saving Trust for the “Ultra Low Carbon Car Challenge” project. [ 26 ] Той бе награден от Тръста за пестене на енергия „Ultra Low кола Carbon Challenge“ проект. [26]

Daimler AG and RWE AG have launched the world’s largest joint project for environmentally friendly electric cars. Daimler AG и RWE AG стартира най-големият в света съвместен проект за екологично чисти електрически автомобили. Daimler will provide more than 100 electric cars from Mercedes-Benz and Smart as well as the vehicle service.The new generation of Smart ED (electric drive) and electric-battery driven vehicles from Mercedes-Benz will come in use within the “ e-mobility Berlin “ project. Daimler ще предостави над 100 електрически коли от Mercedes-Benz и интелигентен, както и превозно средство service.The новото поколение на Смарт ED (електрическо задвижване) и електрически батерии моторни превозни средства от Mercedes-Benz ще влезе в употреба в рамките на “ д- мобилността в Берлин „. RWE is handling the development, installation and operation of the charging infrastructure“. The new project is also benefiting from the experience gained by Daimler during the current pilot project involving electro-mobility in London. Since last year, there has been a test fleet of first-generation Smart Fortwo ed cars . The start of serial production of battery-powered vehicles by Mercedes-Benz and Smart is in 2010. [ 27 ] RWE се справя разработването, инсталирането и функционирането на инфраструктура за зареждане „. Новият проект се ползват от опита, придобит от Daimler по време на текущата пилотен проект с участието на електро-мобилност в Лондон. От миналата година, не е имало тест флот на първо поколение Smart Fortwo изд автомобили. началото на серийното производство на батерии превозните средства, задвижвани от Mercedes-Benz и интелигентен е през 2010 г. [27]

Smart ED is going to be sold in the European Union in 2010-07-01. [ citation needed ] [ 28 ] Смарт ED ще се продават в Европейския съюз през 01.07.2010 г. [ цитиране необходими ] [28]

[ edit ] Competitors [ редактиране ] Състезатели

  • Toyota iQ . Toyota IQ .
  • Volkswagen Chico . Volkswagen Чико . VW is fast-tracking development of an affordable new two-seat city car. VW е бързо проследяване на развитието на достъпна нов двуместен градски автомобил. VW can use in the electric vehicle, battery technology from Toshiba . [ 29 ] VW може да използва в електрически превозни средства, акумулаторна технология от Toshiba . [29]

[ edit ] Electric vehicle conversions [ редактиране ] Електрически превозни средства на реализациите

eSmart is a Smart Fortwo electric conversion. eSmart е Smart Fortwo електрическа конверсия. It has a 40 km range with AGM batteries (100 km with Li-ion batteries) Той разполага с 40 км обхват с AGM батерии (100 км с литиево-йонни батерии)

[ edit ] In Asia [ редактиране ] В Азия

[ edit ] Japan [ редактиране ] Япония

Older Smart cars equipped with engine sizes smaller than 660 cubic centimetres (40 cu in) fit into the Kei car category of cars in Japan , and are eligible for a range of lower taxes. Възрастните Смарт автомобили, оборудвани с двигатели с размери по-малки от 660 кубически сантиметра (40 Cu в) се вписва в Kei категория на автомобила на автомобили в Япония и са допустими за редица от по-ниските данъци. However, recent models with a larger engine do not meet the Kei qualifications. Въпреки това, последните модели с по-голям двигател не отговарят на КЕИ квалификации. Because of high taxation on older cars in Japan, many older used Smart cars are exported to other countries with right-hand drive , like Great Britain and South Africa . Заради високото облагане на по-стари автомобили в Япония, много възрастни, използвани Смарт автомобили се изнасят в други страни с десен волан , като Великобритания и Южна Африка . An official version of the Smart Fortwo called the ‘Smart K’ has been released to fit the Kei car category. Официалната версия на Smart Fortwo, наречена „Смарт К“ е била освободена за да пасне на колата Kei категория. English musician Steve Appleton is featured in a Smart TV commercial, running in Japan during 2010. Английски музикант Стив Appleton е включен в Smart телевизионна реклама, работи в Япония през 2010 г..

[ edit ] China [ редактиране ] Китай

Smart was shown in April 2008 at the Beijing Auto Show 2008. Смарт бе показан през април 2008 г. на автомобилното изложение в Пекин 2008. Smart Fortwo started the pre-sales in October 2008 and the Smart vending machine road show in 12 cities from October 2008 to February 2009. Smart Fortwo започнаха предварителни продажби през октомври 2008 г. и Smart автомат шоу в 12 града, от октомври 2008 до февруари 2009 г..

[ edit ] Hong Kong [ редактиране ] Хонг Конг

Smart is available in Hong Kong with authorized dealer, Zung Fu Motors [ 30 ] . Smart е на разположение в Хонг Конг с оторизиран дилър, Zung Фу Motors [30] .

[ edit ] Indonesia [ редактиране ] Индонезия

Since 29 November 2010, Smart Fortwo cars are available in Indonesia with PT. От 29 ноември 2010 г., Smart ForTwo автомобили са на разположение в Индонезия с PT. Mercedes-Benz Indonesia (MBI) as the authorized dealer. Mercedes-Benz Индонезия (ПИ) като оторизиран дилър. Currently, MBI offers three models: Pure Coupe, Passion Coupe, and Passion Cabriolet, and can be purchased in Jakarta and Bali . [ 31 ] Indonesia is also the first country in Southeast Asia to have the Smart Electric Drive , which has been lent to the Government of DKI Jakarta for a one-year period and can be extended for further indefinite period by a signed agreement between PT. В момента, ПИ предлага три модела: чиста купе, Passion Coupe и Cabriolet Passion и могат да бъдат закупени в Джакарта и Бали . [31] Индонезия е първата страна в Югоизточна Азия, за да имат Smart Electric Drive , която е била отпусната на правителството на DKI Джакарта за период от една година и може да бъде удължен за по-нататъшно неопределен период от подписано споразумение между PT. Mercedes-Benz Indonesia, PT. Mercedes-Benz Индонезия, PT. Siemens Indonesia, and the Government of DKI Jakarta. Siemens Индонезия, и правителството на DKI Джакарта. The Smart ED will then serve as a pilot project to prove the effectivity of zero-emission car usage that can utilize alternative sources of energy. [ 32 ] [ 33 ] Смарт ED ще послужи като пилотен проект, за да се докаже ефективността на нулеви емисии при използване на автомобил, който може да се използват алтернативни източници на енергия. [32] [33]

[ edit ] In North America [ редактиране ] В Северна Америка

[ edit ] Canada [ редактиране ] Канада

The smart fortwo was introduced in Canada in late 2004 and was sold through Mercedes-Benz dealers. Smart ForTwo е въведена в Канада в края на 2004 г. и е бил продаден чрез дилърите на Mercedes-Benz . Demand was initially heavy with up to 6-month waiting lists in major urban areas in the spring of 2005. Търсенето е първоначално тежък с до 6-месечно списъците с чакащи в големите градски райони през пролетта на 2005 г.. The vehicle has been especially popular for commuters, small car fanatics, people needing light delivery and service vehicles, with many carrying custom paint jobs or stick-on graphics boldly advertising an associated business or service. Превозното средство е било особено популярен за пътуващите, фанатици на малки коли, хора, които се нуждаят от леки превозни средства за доставка и услуги, с много от тях са извършване на потребителски работни места боя или стик-графика смело за рекламиране на свързаната с тях бизнес или услуга. However, the demand relaxed slightly in the second year on the market, and a very tight supply of remaining 2006 model 450 cdis made 2007 sales appear to be a relatively weak. Въпреки това, търсенето се отпусна леко през втората година на пазара, както и много стегната и доставка на останалите 2006 модел 450 cdis, 2007 г. продажбите изглежда да е относително слаба. However, sales rebounded strongly once the new 451 started arriving. Въпреки това, продажбите отскочи силно, след като новия 451 започна пристигането. Canadian smart cdis cannot be registered in some states in the US, though at least 20 are known to be there. Канадски cdis интелигентни, не могат да бъдат регистрирани в някои щати в САЩ, въпреки че най-малко 20 са известни да бъде там.

10,239 smart fortwo cdis had been sold in Canada by the first month of 2008. 10,239 смарт ForTwo cdis, са били продадени в Канада от първия месец на 2008. Just before the Type 450 ended production (after which the production had equaled 770,256 cars) Mercedes-Benz Canada built-up stock of cdis to tide dealers over until the successor model 451 arrived at the end of 2007. Точно преди Тип 450 приключила на производство (след което производството е изравниха 770,256 коли) Mercedes-Benz Канада застроена състав на cdis на приливите и отливите дилъри над докато наследник на модела 451, пристигна в края на 2007 г..

The Canadian version of the Type 450 smart fortwo cdi sold to 915 customers over three months in 2004; 4080 were sold in 2005; and 3023 in 2006. Канадската версия на тип 450 умен ForTwo CDI продават на 915 клиенти в продължение на три месеца през 2004 г.; 4080 са били продадени през 2005 г. и 3023 през 2006 г.. Virtually all the deliveries in 2004 and many of the deliveries in 2005 were to long-time smart fans who had been waiting for their car for years, which largely accounts for the higher numbers. Почти всички доставки през 2004 г. и много от доставките през 2005 г. са били дълго време интелигентни фенове, които са били чакащи за колата си в продължение на години, които до голяма степен представлява по-голям брой. Through 2007, sales totalled about 2200, with the last few cars being sold in the first month of 2008, when the new Type 451 was already on sale. През 2007 г. продажбите възлизат на около 2200, с последните няколко коли да бъдат продадени през първия месец на 2008 г., когато нов тип 451 е вече в продажба. The smart’s strongest sales performance ever in Canada was in April 2007, when more than 500 units were sold. Умният силните продажбите някога в Канада бе през април 2007 г., когато са били продадени повече от 500 единици. Sales are strongest (per capita) in Western Canada, with Vancouver Island and Vancouver being especially hot markets for smart. Продажбите са най-силни (на глава от населението) в Западна Канада, с остров Ванкувър и Ванкувър са особено горещи пазари за интелигентен.

The 2008-2011 (North America) smart fortwo Type 451 was totally redesigned, with a 70 HP naturally aspirated Mitsubishi-sourced gasoline engine of 999 cc for North America, up from the 799 cc cdi diesel, with the attendant loss of fuel economy. 2008-2011 (Северна Америка) Smart тип ForTwo 451 е напълно нов дизайн, с 70 к.с., естествено всмукване Mitsubishi произхождащи бензинов двигател от 999 куб.см. за Северна Америка, от 799 CC CDI дизелов с придружител загуба от икономия на гориво. smart decided not to import the cdi version of the 451, now with 55 DIN HP, although this decision has led to criticism that the new smart does not get the fuel economy that many would expect from such a small car. умен реши да не се внасят CDI версия на 451, сега с 55 DIN HP, въпреки че това решение е довело до критиките, че нов интелигентен не получи икономия на гориво, че мнозина биха очаквали от такъв малък автомобил. The 799 cc, far more fuel efficient diesel is sold in Europe and some other World markets. 799 CC, много повече гориво ефикасен дизел се продава в Европа и някои други световни пазари.

The BRABUS Tailor-Made program is not well advertised in Canada, but no less than 15 Tailor-Made cars have been produced to Canadian specification. BRABUS Tailor Made програма не се рекламира и в Канада, но не по-малко от 15 Tailor изработени коли са били произведени с канадското спецификация. These vehicles are sent to the BRABUS factory in Bottrop, Germany, where the standard ex-works cars are stripped to the shell and repainted/retrimmed to suit individual customers’ tastes. Тези превозни средства се изпращат на BRABUS завод в Ботроп, Германия, където стандартните франко завода на автомобили са голи до черупката и пребоядисани / retrimmed да отговарят на вкусовете на отделните клиенти. The first four are the BRABUS Canada 1; three in bright red (including the tridion, two cabriolets and one coupé) and one in all white (a cabriolet). Първите четири са BRABUS Канада 1, три в ярко червено (включително tridion, две открити автомобили и купе) и един в цялата бял (кабриолет). Aside from the special paint, all had every BRABUS part fitted to the body and interior, and the seats, door panels and dashboards were trimmed in black Nappa leather and Alcantara. Освен от специална боя, всички са имали всички BRABUS част, монтирани на тялото и вътрешните работи, и седалките, панелите на вратите и табла бяха почистени в черна на Nappa кожа и Alcantara. Three of these cars are in British Columbia and #1-of-1, the Concept vehicle used at Canadian International Auto Shows (a red cabrio with silver alloys), is now in London, Ontario. Три от тези автомобили са в Британска Колумбия и # 1-на-1, концепция за превозно средство, използвано в канадските международни специализирани изложби на Auto (червено купе със сребърни сплави), сега е в Лондон, Онтарио. The next BRABUS Tailor-Made Canadian car was a one-off all orange 451 made for a customer in Vancouver. Следващата BRABUS Tailor канадски кола е една отстъпка Всички оранжев 451 за клиент във Ванкувър. The other ten were all ordered by Mercedes-Benz Canada as the special „edit10n“ of the Canadian BRABUS 451 (with only 70 HP), painted in metallic dark grey with an orange Nappe leather interior. Други десет бяха всички поръчани от Mercedes-Benz Канада като специална „edit10n“ на канадската BRABUS 451 (само с 70 к.с.), боядисани в тъмно сив металик с оранжева кожа навлачна интериор.

In 2009 the Government of Canada acquired the European Smart mhd (micro hybrid drive) through partnership with Mercedes-Benz Canada. През 2009 г. правителството на Канада , придобити на Европейския Smart MHD (микро хибридно задвижване) чрез партньорство с Mercedes-Benz Канада. The project was administered by the ecoTECHNOLOGY for Vehicles (eTV) program within Transport Canada . Проектът се прилага от Екотехнолоджи за превозни средства (ETV) програма в рамките на транспорта на Канада . Goals were to identify the benefits of the start-stop system equipped on the vehicle and how to accelerate the penetration of this technology throughout Canada. Цели са да идентифицира ползите от старт-стоп система, оборудвана върху превозното средство и как да се ускори навлизането на тази технология в цяла Канада. See Smart mhd Test Results Report . Виж Смарт MHD доклад за резултатите от изследванията .

[ edit ] United States [ редактиране ] САЩ

Before 2008, Smart cars were only available in the United States as “ grey market “ imports, such as ZAP . Преди 2008 г., интелигентни коли са били достъпни само в Съединените щати като “ сивият пазар „внос, като ZAP . US federal regulations allow certain grey market importing in large quantities provided the vehicles are modified and tested to conform to US safety and emissions regulations. Федерални разпоредби на САЩ позволяват на определен сив пазар, която внася в големи количества, при условие че тези превозни средства са променени и тествани да отговарят на САЩ за безопасност и емисиите регламенти. Smart cars were imported into the United States by „The Defiance Company LLC“, modified by G&K Automotive Conversion in Santa Ana, California , and distributed and sold by independent dealerships which were not affiliated with Mercedes. Интелигентни коли са били внесени в Съединените щати от Defiance LLC компания „, модифицирани от G & K Automotive реализации в Санта Ана, Калифорния , и се разпространяват и продават от независими дилъри, които не са били свързани с Mercedes. US regulations did not permit the purchase and import of used Smart CDi vehicles from Canada, as the diesel powered Canadian Smarts did not meet American emissions regulations. Американската нормативна уредба не позволява закупуване и внос на използваните интелигентни CDI превозни средства от Канада, като дизелови канадски Smarts не отговарят на американските наредби за емисиите.

In June 2006, DaimlerChrysler confirmed that Smart would be officially launched in the United States in the first quarter of 2008. През юни 2006 г. DaimlerChrysler потвърди, че Умник ще бъде официално стартира в САЩ през първото тримесечие на 2008 година. The cars are offered through a dealership holding company Penske Automotive Group , which created a new US dealership network for the brand under the name Smart USA. [ 34 ] Initially, an updated gasoline powered Fortwo was offered, starting around US$12,000. [ 35 ] The new model made its debut at European auto shows in November 2006. Автомобилите се предлагат чрез автокъща холдинг Пенске Group Automotive , която създаден нов автокъща в САЩ мрежа за марката под на име Смарт САЩ. [34] Първоначално, един актуализиран бензин захранва Fortwo е предложена, започвайки около САЩ $ 12000. [35] Новият модел ще направи своя дебют в европейските показва авто през ноември 2006.

„Hybrid Technologies“ plans to sell an electric version of the Smart vehicle in the US starting at US$ 35,000. „Хибридни технологии“ планира да продаде електрическа версия на Smart превозно средство в САЩ започва от $ 35,000. It is being called a hybrid car even though the vehicle is all-electric. Тя се нарича хибриден автомобил, въпреки че превозното средство е изцяло електрически. The electric Smart car will have a range of 120 to 150 miles (190–240 km), a top speed of 80 mph (130 km/h), and charge in 5 to 6 hours using a standard 120 V AC outlet. Електрическият Smart колата ще има обхват от 120 до 150 мили (190-240 км), а максималната скорост е 80 mph (130 km / h), и зареждане в 5 до 6 часа, като се използва стандартна 120 V променлив ток. An electric Smart is currently undergoing testing in the UK and will only be offered to commercial clients as a trial for the time being. [ 36 ] [ 37 ] The electric model is scheduled for a US release for the 2012 model year with some test market cars surfacing in 4th quarter 2010. Електрически Smart в момента са подложени на тестове във Великобритания и ще се предлага само на търговски клиенти като изпитание за момента. [36] [37] е насрочено за освобождаване на САЩ за модел 2012 година с някои проучване на пазара електрически модел автомобили, покрития на 4-то тримесечие на 2010 г..

A Forbes article has been critical of the stated reasons that Daimler-Chrysler gave for introducing the car in the United States. [ 38 ] The Smart fortwo is the most fuel-efficient gasoline-engined car for sale in the US; however, according to the EPA, the Smart’s fuel efficiency is lower than the fuel efficiency of some hybrids such as the Ford Fusion , the Toyota Prius , the Honda Civic Hybrid , and the 2-seat Honda Insight (making it the fourth most fuel efficient vehicle in the US), which achieve 41/36, 51/48, 40/43, and 40/43 respectively while the Smart achieves 33 city and 41 highway, though the Smart fortwo, which is not a hybrid, costs about half as much as a hybrid in the US. Член на „Форбс“ е била от решаващо значение на мотивите, че Daimler-Chrysler даде за въвеждане на колата в Съединените щати. [38] на Smart Fortwo е най-икономичния бензинов двигател колата за продажба в САЩ, но въпреки това, според СИП, на Смарт, гориво ефективност е по-ниска от на гориво ефективност на някои хибриди като Форд Fusion , Prius на Toyota , на Honda Civic Hybrid , и на 2-седалка Honda Insight (той на четвъртата най-гориво ефективно превозно средство в САЩ, ), която се постигне 41/36, 51/48, 40/43 и 40/43, докато Смарт постига 33 града и 41 магистрала, въпреки че разходите за Smart ForTwo, който не е хибрид, около два пъти по-голяма като хибрид в САЩ.

The unique design of the Smart has received much attention in the US In its April 2008 issue, Men’s Vogue raised the question, „in a nation where your supersized car is your castle, is the Smart too mini for a man?“. [ 39 ] В уникален дизайн на смарт е получила много внимание в САЩ В своята април 2008 г. въпрос, Vogue Мъжка повдигна въпроса „, в една нация, където си със супер кола е на вашия замък, на Смарт твърде мини за един човек ли е?“. [39 ]

To obtain a Smart originally required obtaining a „reservation“ costing $99 through a dealer or over the internet. Да получи Smart първоначално се изисква получаване на „резервация“, струва $ 99 чрез дилър или по интернет. The waiting time in January 2009 was approximately 12 months; however, as of July 2009 there was no wait to obtain a vehicle and dealers have them in stock for immediate delivery. Времето за чакане през януари 2009 г. е около 12 месеца, от юли 2009 година обаче е имало търпение за получаване на превозното средство и на посредниците, които ги имаме в наличност за незабавна доставка.

On January 25, 2010, Smart USA began its first lease program in the US market for smart fortwo models. [ 40 ] The program was scheduled to last through February 28, 2010, but has been extended indefinitely despite lack of leasing sales. На 25 януари 2010, Smart САЩ започна първата си програма за отдаване под наем на пазара в САЩ за смарт моделите ForTwo. [40] Програмата е планирано да продължи до 28 февруари, 2010 г., но бе удължен за неопределено време въпреки липсата на лизинговите продажби.

Smart USA has appointed its first dealer in Puerto Rico. Смарт САЩ назначи първия си дилър в Пуерто Рико. The new dealer is located in San Juan, Puerto Rico and is part of the Penske Automotive Group. Новият дилър се намира в Сан Хуан, Пуерто Рико и е част от Пенске Automotive Group. It is also a part of Triangle Automotive Group, an automotive retailer in Puerto Rico. [ 41 ] Тя също е част от триъгълник Automotive Group, автомобилната търговец на дребно в Пуерто Рико [41].

Penske Automotive Group announced plans February 14, 2011, to relinquish distribution of the smart fortwo under smart USA, to Mercedes-Benz USA. [ 42 ] In 2011, smart USA offers four versions of their fortwo model. Пенске Automotive Group обяви плановете си на 14 февруари, 2011, да се откажат от разпространение на Smart ForTwo по интелигентен САЩ, Mercedes-Benz USA. [42] През 2011 г., умен САЩ предлага четири версии на техния модел ForTwo. These models include the following: cabriolet, the high-cost convertible version; passion, the mid-cost moonroof version; pure, the low-cost basic version; and electric drive, the electric version. [ 43 ] Тези модели включват следното: кабриолет, кабриолет версията на висока цена, страст, люк на покрива версия средата на разходите; чист, ниска цена основната версия, както и електрическо задвижване, електрическа версия. [43]

[ edit ] Mexico [ редактиране ] Мексико

Smart offers the hardtop and convertible models of the Fortwo coupé in Mexico. [ 44 ] Smart предлага твърд покрив и кабриолет моделите на Fortwo купе в Мексико [44]

The Smart cars were first introduced to the country in 2003, and were sold in department stores Sanborns and Liverpool . Интелигентни коли бяха въведени за първи път в страната през 2003 г., и са били продавани в универсалните магазини Sanborns и Ливърпул . Later Mercedes Benz dealers started to offer the car, which although very attractive to the public was considered very expensive and was seen as a toy car only for young people. [ citation needed ] -Късно Mercedes-Benz дилъри започнаха да предлагат коли, които се счита, макар и много привлекателен за обществеността много скъпо и се разглежда като играчка кола само за младите хора. [ редактиране ]

Currently Smart cars are still offered in the country but with little acceptance, with only the Fortwo model available. В момента Интелигентни автомобили все още се предлагат в страната, но с малко приемане, само Fortwo модел.

Smart cars have fierce competition with the Hyundai Atos , Pontiac Matiz , and Chevrolet Chevy , which are compacts with low gas consumption at less than half the cost of a Smart Car but with more space for passengers. Интелигентни коли има ожесточена конкуренция с Hyundai Atos , Pontiac Matiz и Chevrolet Chevy , които са уплътнява с ниско потребление на газ на по-малко от половината от разходите на Smart Car, но с повече пространство за пътниците.

[ edit ] In South America [ редактиране ] В Южна Америка

[ edit ] Argentina [ редактиране ] Аржентина

In South America Smart can be found in two countries: Argentina [ 45 ] and Brazil . В Южна Америка Smart могат да бъдат открити в две страни: Аржентина [45] и Бразилия . In Argentina Smart is for sale since 2010 and models (Fortwo Cabrio and Fortwo Coupé) can be bought in „Smart Centers“ located in trendy spots of Buenos Aires like Puerto Madero neighbourhood. В Аржентина Смарт е за продан, тъй като 2010 г. и модели (Fortwo Cabrio и купе Fortwo) могат да бъдат закупени в „интелигентни центрове“, разположен в модерен кътчета на Буенос Айрес като Пуерто Madero квартал. Although Smart cars can be good options in the crowded streets and avenues of Buenos Aires city, the price is considered high (from u$s 24.000) in comparison to other small cars which are made in Argentina. Въпреки че умни автомобили могат да бъдат добри възможности в претъпканите улици и булеварди на Буенос Айрес град, цената се счита за високо (от U $ S 24.000) в сравнение с други малки автомобили, които са извършени в Аржентина. However, sales are expected to be successful. Въпреки това, продажбите се очаква да бъдат успешни.

[ edit ] Smart in Australia [ редактиране ] Смарт в Австралия

Since 2003 Smart has been for sale in Australia. От 2003 г. Smart е за продажба в Австралия. All Smart models that have been produced have been sold in Australia. Всички интелигентни модели, които са били произведени са били продадени в Австралия. The Smart is currently sold through Mercedes-Benz Dealerships. Smart е в момента се продават чрез дилърите на Mercedes-Benz. Recently Smart has become popular among young people in urban areas of Australia, particularly in its largest cities. Наскоро Смарт е станала популярна сред младите хора в градските райони на Австралия, особено в големите градове. Mercedes-Benz Dealerships around Australia as of 2003 are only offering Smart vehicles in the „Pulse“ mid-range trim, thus the „Passion“, „Brabus Xclusive“ and other trims are not available as yet, until further notice or changes. Дилърите на Mercedes-Benz около Австралия, а от 2003 г. са само предлага Смарт превозни средства в „Pulse“ среден клас декоративни елементи, като по този начин „Страст“, „BRABUS Xclusive“ и други первазите не са налични, както досега, до следващо известие или промени.

[ edit ] Smart in Europe [ редактиране ] Смарт в Европа

[ edit ] United Kingdom [ редактиране ] Обединеното кралство

Launched in the UK in 2000, smart has seen the number of dedicated fans and owners grow year after year. Стартирала в Обединеното кралство през 2000 г., умен е виждал броя на специализирани фенове и собственици растат година след година. The current range features the smart fortwo cabrio and fortwo coupe. Сегашната гама разполага Cabrio и Fortwo купе на Smart ForTwo . Most popular amongst those living in cities, smart is available in the UK through Mercedes-Benz retailers. smart car UK enjoys a loyal and passionate fan-base . Най-популярен сред хората, живеещи в градовете, умен е достъпна във Великобритания чрез Mercedes-Benz търговците на дребно. Smart кола Великобритания се радва на лоялен и страстен фен-база . As a result the UK is host to a number of annual smart car events, both official and unofficial, including the largest one-day gathering of smart cars in the world, smart festival . В резултат на това Великобритания е домакин на редица годишни събития за интелигентни коли, официални и неофициални, в това число най-големият еднодневен събиране на интелигентни автомобили в света, умен фестивал . smart festival is held annually at Mercedes-Benz World in Weybridge, near historic Brooklands – the world’s first purpose-built motor racing circuit. интелигентен фестивал се провежда ежегодно в Mercedes-Benz World в Уейбридж, близо до историческия Brooklands – първата в света за целта построен верига моторните спортове. The smart fortwo electric drive is currently going through user trials in the UK and will go on general release in 2012. Smart ForTwo електрическо задвижване в момента преминават през потребителски проучвания във Великобритания и ще отидат за общото освобождаване през 2012 година.

[ edit ] Safety [ редактиране ] за безопасност

Cutaway showing structure of the Smart Жакета показва структурата на смарт

Smart vehicles use a very small front crumple zone . Умните превозни средства използват много малка предна зона на смачкване . The new Smart Fortwo has been awarded 4 out of 5 stars in the Euro NCAP Adult Occupant Protection and 2 out of 4 stars in the Pedestrian protection test, but was not tested for Child Occupant Protection as it has no rear seats. [ 46 ] The original Smart was awarded 3 out of 5 stars for Adult Occupant Protection. [ 47 ] In American tests using a five star rating, Smart cars received a four star safety rating for the driver from a front impact, and a five star safety rating for the driver for a side impact. [ 48 ] It also received „Good“ ratings (top rating) for front and side crash protection in Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tests. [ 49 ] However, in an April 2009 40 mph frontal offset crash test between a Fortwo and a Mercedes C class, „the Smart went air- borne and turned around 450 degrees“ causing „extensive intrusion into the space around the dummy from head to feet“. Новият Smart Fortwo е била възложена с 4 от 5 звезди на Euro NCAP за защита на пътниците за възрастни и 2 от 4 звезди в пешеходната тест защита, но не е бил тестван за закрила на детето на пътниците, тъй като няма задни седалки. [46] оригинален Смарт е награден с 3 от 5 звезди за защита на пътниците възрастни. [47] В американските тестове, с помощта на пет звездите, интелигентни коли са получили четири звездите безопасност за водача от челен сблъсък и рейтинг с пет звезди за безопасност на драйвер за страничен удар. [48] Тя получи „добри“ оценки за предната и за защита от страничен удар в осигурителен институт за Highway Safety (IIHS) тестове (горе рейтинг). [49] Въпреки това, през април 2009 г. 40 mph челен компенсира краш тест между Fortwo и Mercedes C клас „Смарт отиде въздушен и се обърна на 450 градуса“, които причиняват „широко навлизане в пространството около манекена от главата до краката“. The IIHS rated the Smart Fortwo „Poor,“ noting that „Multiple injuries, including to the head, would be likely for a real-world driver of a Smart in a similar collision.“ [ 50 ] IIHS класиран Smart Fortwo „Лош“, отбелязвайки, че „множество наранявания, включително на главата, вероятно ще бъде за реалния свят водача на Smart в подобен сблъсък“. [50]

The main structure of the car is a stiff structure called a Tridion Safety Cell , which is designed to activate the crumple zones of a colliding vehicle. Основната структура на колата е твърда структура, наречена безопасност на Tridion Cell, който е проектиран за да активирате деформиращи се зони на едно блъскане превозно средство. This design creates a „very strong safety cell“ around the passengers, according to the manufacturer. [ 51 ] Този проект създава една „много силна защитна клетка около пътниците, според производителя. [51]

[ edit ] Modification [ редактиране ] Промяна

Smart cars have been modified by Brabus of Germany, resulting in Brabus production models. Интелигентни коли са били променени от Brabus на Германия, в резултат на Brabus производствени модели. Other companies modify the Smart to use motorcycle engines, such as the Suzuki Hayabusa 1340 cc inline four-cylinder. Други дружества, промяна на умен да използва мотоциклетни двигатели, като Suzuki Hayabusa 1340 куб.см. вградени четири-цилиндров. These cars are known as Smartuki. [ 52 ] The most powerful models can accelerate from 0 to 60 mph (0 to 100 km/h) in less than 3.5 seconds. [ 53 ] The original car was fitted with a mildly tuned engine and ran 0-60 mph in 4.5 seconds, 1/4 mile standing start in 12.4 seconds and a top speed of 132 mph (212 km/h). Тези автомобили са известни като Smartuki. [52] най-мощните модели може да ускори от 0 до 60 mph (от 0 до 100 км / ч) за по-малко от 3,5 секунди. [53] Оригиналният автомобил е снабден с леко настроени двигател и се завтече 0-60 ч за 4.5 секунди, 1/4 миля Постоянния Старт в 12.4 секунди и максимална скорост от 132 mph (212 km / h). It is possible to push the GSXR engine further; nitrous Oxide will add another 50 bhp (37 kW; 51 PS) – 80 bhp (60 kW; 81 PS) and there is a turbocharged option. [ 54 ] Възможно е да прокара GSXR двигател допълнително; азотен оксид ще добави още 50 к.с. (37 кВт, 51 к.с.) – 80 к.с. (60 кВт, 81 к.с.) и има турбо вариант [54]

Вашият коментар